افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

خیار هم تبدیل به یک میوه لوکس شد. رشد 120 درصدی قیمت در یک سال!

  • کد خبر : 144366
خیار هم تبدیل به یک میوه لوکس شد.  رشد 120 درصدی قیمت در یک سال!

آفتاب نیوز: گزارش های میدانی از بازار میوه حاکی از آن است که قیمت خیار در اکثر فروشگاه ها بین 38 تا 40 هزار تومان رسیده است. البته در برخی فروشگاه ها خیار 28 هزار تومانی هم پیدا می شود که کیفیت قابل قبولی ندارد. از سوی دیگر یکی از فروشندگان می گوید که تا […]

آفتاب نیوز:

گزارش های میدانی از بازار میوه حاکی از آن است که قیمت خیار در اکثر فروشگاه ها بین 38 تا 40 هزار تومان رسیده است. البته در برخی فروشگاه ها خیار 28 هزار تومانی هم پیدا می شود که کیفیت قابل قبولی ندارد.

از سوی دیگر یکی از فروشندگان می گوید که تا روز گذشته خیار 18 هزار تومانی داشته اما چون کیفیتش خوب نبوده و مشتری قبول نمی کند، کل خیار را به قیمت 18 هزار تومان به او فروخته است. رستوران

آنطور که تاجران توضیح می دهند، دلیل گرانی خیار فرا رسیدن فصل سرما است. در این فصل خیار در تهران وجود ندارد و این محصول باید از شهرهای جنوبی وارد تهران شود. بنابراین حداقل نیمی از قیمت خیار هزینه حمل و نقل است.

افزایش 12 هزار تومانی قیمت خیار در کمتر از یک ماه

این در حالی است که قیمت هر کیلو خیار در هفته سوم مهرماه در خرده فروشی ها بین 15 تا 28 هزار تومان بود که اکنون به 18 تا 40 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس می توان گفت که قیمت خیار در کمتر از یک ماه بین 3 تا 12 هزار تومان افزایش یافته است.

کاهش مصرف میوه در سال های اخیر

این تکانه های قیمتی در حالی صورت می گیرد که در سال های مختلف بارها کارشناسان نسبت به کاهش مصرف مواد غذایی از جمله میوه به دلیل گرانی ابراز نگرانی کرده اند. حتی در برخی موارد به دلیل گرانی میوه به برخی خانوارها پیشنهاد خرید ضایعات و میوه های ریز شده بود.

سال گذشته اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران در گفت و گو با روزنامه رسالت در این باره تاکید کرده بود که اگرچه خرید پسماند و میوه های مانده در بین خانواده ها بسیار کم است، اما نباید این اتفاق را سهل انگاری کرد. و به خودت اجازه بده کاهش رشد از سبد خانوار

همچنین در سال های اخیر در مقاطع مختلف فعالان بازار از نصف شدن میزان مصرف مو در بازار خبر دادند.

قیمت خیار نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است

بر اساس آمار مرکز آمار ایران قیمت خیار در آبان ماه سال گذشته حدود 17500 تومان و در سال 1400 حدود 11400 تومان بوده است. با این حساب قیمت خیار در آبان ماه امسال بیش از 2.2 برابر قیمت این محصول در زمان مشابه پارسال و 3.5 برابر قیمت خیار در همان زمان دو سال قبل است.

همچنین بررسی اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار نشان می‌دهد در آبان ماه امسال نرخ تورم نقطه‌ای میوه و خشکبار 36.9 درصد و سبزی‌ها 26.8 درصد بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.