افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

خوش بینی و ناامیدی معیار صحیح طبقه بندی فعلی در میان رسانه ها است.

  • کد خبر : 232052
خوش بینی و ناامیدی معیار صحیح طبقه بندی فعلی در میان رسانه ها است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه 3 اسفندماه در دیدار با «اصحاب رسانه» پس از استماع نظرات تنی چند از اصحاب رسانه، طی سخنانی آرزوی قبول طاعت و گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم را خواستار شد. شهدای رسانه به ویژه شهدای رسانه در غزه و فلسطین به جایگاه مهم رسانه ها در […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه 3 اسفندماه در دیدار با «اصحاب رسانه» پس از استماع نظرات تنی چند از اصحاب رسانه، طی سخنانی آرزوی قبول طاعت و گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم را خواستار شد. شهدای رسانه به ویژه شهدای رسانه در غزه و فلسطین به جایگاه مهم رسانه ها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران اشاره کردند و گفتند: امروز راهبرد دشمن ایجاد استیصال در جامعه با بزرگ نمایی نقاط ضعف و ضعف است. تبلیغ «نمی‌توانی» و «نمی‌توانی» درست است، اما این طبقه‌بندی رسانه‌های امیدوار در مقابل رسانه‌های بدبین است.

رئیس جمهور نقش، شأن و رسالت رسانه ها را در آگاهی بخشی، اعتمادسازی و مشارکت در جامعه بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: بیان رسانه و قلم فعالان این عرصه نقش مهمی در حفظ جامعه دارد. وحدت و انسجام و همچنین در کیفیت مدیریت جنگ رسانه ای ترکیبی و دشمن روانی بزرگی دارد.

رئیسی با اشاره به وجود فضاهای امید در جامعه، رشد تولید، کاهش تورم، کنترل نقدینگی و رونق کار و فعالیت و بازگشت بیش از هفت هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید، خاطرنشان کرد: کار و تولید را نمونه هایی از این نقاط قوت زد و تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر برای امید آفرینی این است که دولت وارد عمل شود و رسانه ها نقاط قوت را تبلیغ کنند و برای رفع نقاط ضعف تلاش کنند.

تلاش برای رفع شبهات و گره های ذهنی از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در دیدار امروز با اصحاب رسانه بود. درخواست رئیسی از اصحاب رسانه این بود که فارغ از اینکه چه کسانی و چرا این گره ها را در ذهن مردم ایجاد کرده اند، سعی کنند این گره ها را حل کنند تا مشکل ساز و در نهایت ناامید نشوند.

رئیس جمهور با اشاره به سؤالات مطرح شده در این جلسه در خصوص بررسی این موضوع که چرا با وجود اقدامات خوب و اساسی در کشور، صدای پیشرفت کشور به همه اقشار جامعه نمی رسد، نشست اصحاب رسانه را جلسه ای دانست. از بهترین گردهمایی ها و جلسات برای بررسی این موضوع و موضوعات مشابه در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در جنگ روایات و به تصویر کشیدن دستاوردها و اقدامات بزرگ نظام و انقلاب با بهترین، موثق ترین، واقعی ترین و معتبرترین روایات، تصریح کرد: به رسانه ها اجازه ندهید. دشمن در این جنگ بازنمایی های دروغین و عقب مانده واقعیت را تحت الشعاع قرار می دهد و حقیقت پیروز خواهد شد.

رئیسی بر حفظ اقتدار رسانه ملی تاکید کرد و تصریح کرد: علیرغم تلاش دشمنان برای انتقال اقتدار خبری به خارج از مرزها، قطعاً اقتدار رسانه ای ما با ترسیم صحیح و صادقانه واقعیت ها آسیبی نخواهد دید. انقلاب و نظام اسلامی.

رئیس جمهور با بیان اینکه انصاف مستلزم آن است که علاوه بر رفع نقاط ضعف، باید به نقاط قوت و ضعف نیز پرداخته شود، راه صحیح تعامل رسانه ها با دولت را برای مطالبه گری در کنار پیشنهادات اصلاحی دانست و گفت: اگر همه در چه چیزی دقیق باشیم. آنچه می گوییم و بیان می کنیم و صرفاً به لحاظ سلیقه سیاسی، اگر نقاط قوت کشور را برجسته کنیم، می توانیم جامعه را مملو از نشاط و امید کنیم، زیرا این دستاوردها متعلق به مردم و شهداست و باید به آنها مباهات کرد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر نقش رسانه های غربی در انحراف افکار عمومی مردم جهان از حوادث فلسطین و غزه، گفت: برخی رسانه ها مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و در عین حال انحراف افکار عمومی مردم جهان را به عنوان مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح می کنند. تظاهرات گسترده و بی‌سابقه مردم نقاط مختلف جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها.» در غزه تلاش می کنند فضای ایجاد شده علیه رژیم صهیونیستی در رسانه های بین المللی جهان بازتاب پیدا نکند. .

رئیسی در ادامه تلاش برای اعتلای انقلاب اسلامی را یکی از نقاط مشترک دولت و رسانه ملی برشمرد و با مروری بر اقدامات دولت در دو سال و نیم اخیر افزود: احیای مجدد کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل علیرغم محدودیت های مالی، حل پروژه های نیمه تمام، کاهش معضل اختلافات در صنعت آب و برق، تلاش ویژه برای ایجاد ثبات در بازار سرمایه بدون توجه به منافع دولت و همچنین توزیع کالاها و تامین رایگان آب، برق، گاز و بیمه سلامت برای سه دهک پایین جامعه از جمله اقدامات دولت برای گره گشایی از مشکلات کشور، جایگاهی است که رسانه ها در تبیین آنها بیشتر توجه کنند. .

«توجه به بسیج به عنوان پایگاه و پناهگاه حامیان نظام و انقلاب اسلامی»، «علاقه دولت به پاسخگویی و گره‌گشایی از گره‌های ذهنی» و «توجه ویژه دولت به دغدغه‌های رسانه‌ها» از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد. وی ضمن قدردانی از زحمات همه رسانه ها در نقد منصفانه عملکرد داوران تصریح کرد: معتقدیم در ایجاد ناامیدی بین مدیر و صاحب قلم تفاوتی وجود ندارد و قطعاً خواهیم توانست. بسیاری از مشکلات را با تکیه بر دیدگاه مشترک ایجاد امید در جامعه حل کنید. بگذار آن را پشت سر بگذاریم.

در ابتدای این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح رویکرد دولت مردمی در قبال رسانه ها و تعامل با رسانه ها و با بیان اینکه شخص رئیس جمهور همواره از دیدار و نشست با اصحاب رسانه استقبال کرده است، گفت: مردم دولت تلاش زیادی برای پاسخگویی به مطالبات و توجه به بهبود وضعیت معیشتی اصحاب رسانه انجام داده است، در کنار صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران، تشکل‌های جدیدی را برای حمایت از فعالان این عرصه طراحی و اجرا کرده است.

در ادامه محمدجواد اخوان سردبیر روزنامه جوان، علیرضا بختیاری سردبیر روزنامه دنیای اختاز، محسن مهدیان سردبیر روزنامه حشمهری، مسعود حیدری سردبیر خبرگزاری کار، پیام تیرانداز سردبیر خبرگزاری فارس هستند. الیاس حضرتی مدیر روزنامه ادماد، مصطفی نیازی مدیر پایگاه خبری خبرفوری، مقداد زکی زاده مدیر سایت خبری راه دانا، خانم فریماه شیخ الاسلامی مدیر وقت صبح نیوز، حسین جعفری، مدیر پایگاه خبری عصر ایران، مسلم معین مدیر فضای مجازی بسیج، محمدعلی نادعلی زاده مدیر جماران نیوز، محمدصادق عرب مدیر تابناک نیوز، مصطفی کواکبیان مدیر روزنامه مردمسالاری، منصور مظفری مدیر روزنامه آفتاب یزد محمدرضا شفیعی مدیرمسئول روزنامه صبا و حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به نمایندگی از فعالان و اصحاب رسانه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

لزوم همکاری دولت و رسانه برای انعکاس دقیق اقدامات و دستاوردهای دولت، لزوم ریشه یابی تفاوت بین احساسات عمومی مردم و شاخص های رسمی اقتصادی، حمایت موثرتر دولت از مستقلین. رسانه ها، تلاش برای به روز رسانی ادبیات نظام، ابزار و گفتمان ارتباطی با مردم، لزوم توجه دولت به کار و نتایج جلسات شورای عالی کار در تعیین حقوق کارگران، تلاش برای بازسازی. اعتماد عمومی، تخصیص اعتبارات و بودجه های دولتی به رسانه ها بر اساس اثربخشی، ساماندهی فضای مجازی، رسیدگی به موضوع مالیات رسانه ها، توجه به ساماندهی بازار سرمایه و بازگرداندن اعتماد عمومی به این بخش برای جلوگیری از خروج سرمایه ها. و گسترش گمانه زنی ها، لزوم هماهنگی بیشتر بین ادارات مختلف دولتی به ویژه در امور اطلاع رسانی، توجه بیشتر دولت به موضوع پاسخگویی، توجه بیشتر به افزایش اثربخشی شبکه های اجتماعی همراه با تحلیل و اطلاع رسانی. از رسانه های رسمی و اسناد از جمله مهمترین نکات و نظرات مطرح شده توسط فعالان و اصحاب رسانه در این جلسه است.

فعالان و اصحاب رسانه حاضر در این دیدار پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء مهمان رئیس جمهور در افطار بودند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.