افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

خوشمزه ترین ماست و خیار زندگی خود را تهیه کنید

  • کد خبر : 258952
خوشمزه ترین ماست و خیار زندگی خود را تهیه کنید

۱۴۲۱۴۳۰ 20 اردیبهشت 1403 17:07 ماست و خیار یکی از خوشمزه ترین چاشنی های ایرانی است که قدمتی طولانی دارد و با انواع چلو و خورش یا با انواع نان های خرد شده سرو می شود. فرارو: ماست خیار یکی از خوشمزه ترین چاشنی های ایرانی است که قدمتی طولانی دارد و با انواع چلو […]





۱۴۲۱۴۳۰


20 اردیبهشت 1403 17:07

ماست و خیار یکی از خوشمزه ترین چاشنی های ایرانی است که قدمتی طولانی دارد و با انواع چلو و خورش یا با انواع نان های خرد شده سرو می شود.


فرارو: ماست خیار یکی از خوشمزه ترین چاشنی های ایرانی است که قدمتی طولانی دارد و با انواع چلو و خورش و یا با انواع نان خرد شده سرو می شود.

ماست یکی از پرطرفدارترین مخلفات است و جایگاه ویژه ای در سفره ایرانیان دارد. ماست معمولاً در ترکیب با برخی سبزیجات و غذاها بسیار خوشمزه تر است. به عنوان مثال ماست و خیار یا بورانی اسفناج یکی از ماست های پرطرفدار است که با انواع غذا سرو می شود. در کل می توانید انواع ماست های خوشمزه و خوش طعم را با سبزیجات و خوراکی های مختلف درست کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

ماست و خیار یکی از چاشنی های قدیمی و اصیل ایرانی است که خانواده ها در روزهای گرم تابستان در کنار انواع خورش ها و خورش ها یا با نان درست می کردند و می خوردند. ماست و خیار به طور سنتی از ترکیب ماست با خیار، نعناع خشک و ادویه تهیه می شود، اما در این کلینیک می خواهیم طرز تهیه یک مدل خاص و بسیار خوشمزه از ماست و خیار را به شما آموزش دهیم که می توانید از آن به عنوان چاشنی استفاده کنید یا میل کنید. با نان خرد شده پشت میز مزه بنشینید و از طعم خاص این ماست و خیار غافلگیر شوید، پس تا پایان این مقاله با یک کاسه مخصوص ماست و خیار همراه ما باشید.

عناصر

خیار بزرگ: 2 عدد

هویج: 1 عدد

ماست غلیظ یا ماست زده شده: یک و نیم لیوان

خامه صبحانه: 50 گرم

گردو خرد شده: 40 گرم

پیازچه: 3 شاخه

جعفری یا گشنیز خرد شده: نصف فنجان

شوید خشک: نصف پیمانه

نعنا خشک: 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

خوشمزه ترین ماست و خیار زندگی خود را تهیه کنید

برای تهیه این ماست خیار خوشمزه، ابتدا خیارها را پوست بگیرید و رنده کنید. پس از رنده شدن خیار، حتما آب اضافی آن را از آن جدا کنید. خیار رنده شده را در ظرف مناسبی بریزید و سپس هویج رنده شده را اضافه کنید.

پیازچه را خرد کرده و همراه با جعفری یا گشنیز خرد شده و گردوی خرد شده به مواد داخل کاسه اضافه کنید. حالا ماست و خامه را داخل مواد بریزید و شوید خشک، نعناع خشک، نمک و فلفل سیاه را در ظرف بریزید و ماست را هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و طعم ها به هم برسند. ظرف ماست و خیار را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس بخورید و بنوشید.

نکات مهم

1- خامه را از دستور حذف نکنید، زیرا طعم فوق العاده ای به ماست و خیار شما می دهد. به جای خامه می توانید از 50 گرم پنیر خامه ای استفاده کنید.

2- به جای شوید خشک می توانید از شوید تازه برای ماست و خیار استفاده کنید. مواظب باشید شوید تازه یا جعفری را زیاد خرد نکنید، در غیر این صورت آب آن بیرون می ریزد و ماست و خیار آبکی می شود.

3- بهترین ماست برای تهیه این نوع ماست و خیار ماست غلیظ است اما می توانید از ماست زده شده یا ماست پرچرب هم استفاده کنید.


برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.

بهترین برنامه

را نصب کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.