افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

خوشبختانه همه شاخص های تورم در حال کاهش هستند.

  • کد خبر : 235372
خوشبختانه همه شاخص های تورم در حال کاهش هستند.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر یکشنبه در پنجمین محفل رمضانی خود با جمعی از «فضلا و روحانیون حوزه های علمیه، ائمه جماعات و نخبگان جامعه روحانیت» گفت و گو کرد. رئیس جمهور در آن جلسه صاحبان اندیشه ها و استعدادهای برتر را سرمایه ارزشمندی برای کشور دانست و افزود: دولت همواره سمینارها را […]

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر یکشنبه در پنجمین محفل رمضانی خود با جمعی از «فضلا و روحانیون حوزه های علمیه، ائمه جماعات و نخبگان جامعه روحانیت» گفت و گو کرد.

رئیس جمهور در آن جلسه صاحبان اندیشه ها و استعدادهای برتر را سرمایه ارزشمندی برای کشور دانست و افزود: دولت همواره سمینارها را فضای اندیشه، همراهی و حمایت دانسته و بر بهره گیری از این ظرفیت تاکید دارد.

رئیسی با اشاره به اهمیت مساجد و کارکردهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این نهاد مقدس، بر لزوم استفاده از سامانه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اداره مساجد تاکید کرد و گفت: علاوه بر پرداخت هزینه باید به نقش مساجد، مسئله ائمه جماعات و استفاده از افراد مؤثر در این جایگاه مهم توجه ویژه شود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود پیش از اجلاس دانشگاهیان و روحانیون به بررسی اقدامات دولت در دو سال و نیم گذشته برای حل مشکلات کشور در زمان استقرار حکومت مردمی پرداخت و گفت: دولت مردمی. با تورم بالا کار خود را آغاز کرد و با وجود شبهات فراوان با توکل به خدا و توکل به دارایی های کشور ضمن شناسایی ریشه های اصلی تورم از جمله رشد نقدینگی، کسری بودجه و اختلاف و اضافه برداشت بانکی نسبت به کنترل و رفع آن اقدام کرد. این مشکلات و از این نظر رشد نقدینگی از 42 درصد به 26 درصد کاهش یافت. در سال اول کسری بودجه 480 میلیارد تومانی با افزایش تولید و ایجاد ثروت بدون استقراض از دولت جبران شد. بانک مرکزی و ثروت آفرین و برخی موسسات مالی غیرقابل جبران نیز منحل شدند.

رئیس جمهور افزود: با اقدامات دولت خوشبختانه تمامی شاخص های تورم رو به کاهش است، بنابراین تورم ماهانه در بهمن ماه به 1.2 درصد رسید، تورم نقطه به نقطه از 55 درصد در فروردین ماه سال جاری به 35 درصد کاهش یافت. درصد و تورم سالانه نیز کاهش یافته است.

رئیسی با اشاره به تلاش مستمر دشمنان برای برهم زدن ثبات اقتصادی و ممانعت از رشد و توسعه اقتصاد کشور، تصریح کرد: با اراده مصمم ملت مقاوم و دولت مردمی برای تقویت پایه های اقتصاد کشور، قطعا وجود دارد. آینده بسیار روشنی در پیش روی ملت ایران است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.