افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

خوردن تنها 2 وعده گوشت فرآوری شده در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 15 درصد افزایش می دهد.

  • کد خبر : 344645
خوردن تنها 2 وعده گوشت فرآوری شده در روز خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 15 درصد افزایش می دهد.

این تحقیق با بررسی تقریباً 2 میلیون نفر در 20 کشور انجام شد و خطر ابتلا به دیابت مربوط به مصرف گوشت قرمز فرآوری نشده، گوشت های فرآوری شده و گوشت سفید را بررسی کرد. با در نظر گرفتن سن، جنس و توده بدن (وزن)، این تحقیق نشان داد که مصرف 50 گرم گوشت فرآوری […]

این تحقیق با بررسی تقریباً 2 میلیون نفر در 20 کشور انجام شد و خطر ابتلا به دیابت مربوط به مصرف گوشت قرمز فرآوری نشده، گوشت های فرآوری شده و گوشت سفید را بررسی کرد. با در نظر گرفتن سن، جنس و توده بدن (وزن)، این تحقیق نشان داد که مصرف 50 گرم گوشت فرآوری شده در روز برای افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تا 15 درصد کافی است.

به گفته محققان دانشگاه کمبریج که این مطالعه را انجام داده اند، مصرف 100 گرم استیک (همبرگر) در روز این خطر را تا 10 درصد افزایش می دهد، اما ارتباط بین مصرف گوشت سفید (مرغ و ماهی) و ظاهر دیابت کمتر مشخص است.

چه چیزی باعث دیابت نوع 2 می شود؟

دیابت نوع 2 وضعیتی است که در آن سطح قند (گلوکز) در خون بسیار بالا است. این وضعیت نتیجه ایجاد مقاومت در بدن در برابر هورمون هایی به نام است انسولین انسولین که به طور طبیعی ایجاد می شود قند خون را کاهش می دهد. دیابت نوع 2 معمولاً به دلیل اضافه وزن و عدم فعالیت بدنی ایجاد می شود، اما می تواند به ژنتیک نیز مرتبط باشد.

مقامات بهداشتی در سراسر جهان رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی و همچنین پرهیز از سیگار و کنترل فشار خون و سطح چربی (در خون) را برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 توصیه می کنند.

نیک وارهام از دانشگاه کمبریج و یکی از نویسندگان اصلی این گزارش تحقیقاتی می‌گوید که این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف گوشت به‌ویژه تأثیر قابل‌توجهی بر خطر ابتلا به دیابت دارد که مستقل از چاقی یا شاخص توده بدنی است. کاهش مصرف گوشت فرآوری شده، ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، اگر همه کمی گوشت فرآوری شده کمتر بخورند، خطر کاهش می یابد و همچنین به نفع کره زمین است.

این در حالی است که 537 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت تشخیص داده شده اند و حدود 90 درصد از آنها به دیابت نوع 2 مبتلا هستند.

مطالعه مستقل دیگری نیز عملکرد جدیدی را برای مولکول‌هایی به نام «سرامیدها» شناسایی کرد که ممکن است با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=344645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.