افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

خودکفایی در بسیاری از محصولات استراتژیک تا افق 1411

  • کد خبر : 155390
خودکفایی در بسیاری از محصولات استراتژیک تا افق 1411

به گزارش بازار، سید مجتبی خیام نکویی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با موضوع بازنگری در سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی، افزود: تا قبل از سال 86 امنیت غذایی تامین مواد غذایی مورد نیاز هر کشور بود در حالی که امروزه غذا امنیت ابعاد فیزیکی و اقتصادی متفاوتی دارد. معاون وزیر جهاد […]

به گزارش بازار، سید مجتبی خیام نکویی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با موضوع بازنگری در سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی، افزود: تا قبل از سال 86 امنیت غذایی تامین مواد غذایی مورد نیاز هر کشور بود در حالی که امروزه غذا امنیت ابعاد فیزیکی و اقتصادی متفاوتی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی سازمان تات افزود: امنیت غذایی در یک کشور به این معناست که مردم به طور 24 ساعته برای یک زندگی فعال به مواد غذایی کافی، حلال و مغذی دسترسی داشته باشند و نیازهای خود را از طریق رژیم غذایی تامین کنند.

خیام نکویی تصریح کرد: در سال 1411 یعنی تا 9 سال آینده در بسیاری از محصولات استراتژیک در آستانه خودکفایی یا خودکفایی کلی خواهیم بود.

وی امنیت غذایی را تامین و دسترسی مردم به مواد غذایی مورد نیازشان دانست.

مدیرعامل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در دسترس بودن را یکی از ابعاد امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: هدف از در دسترس بودن این است که کشورها بتوانند بر اساس تولید یا تجارت ملی و یا از طریق کشت فراسرزمینی، این غذاها را در اختیار مردم خود قرار دهند.

وی با اشاره به بعد دسترسی امنیت غذایی ادامه داد: امنیت غذایی زمانی محقق می شود که مردم بتوانند از نظر اقتصادی به غذای کافی دسترسی داشته باشند.

خیام نکویی با اشاره به اینکه نیاز به یک سند جامع در حوزه امنیت غذایی داشتیم، افزود: سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی با جدول زمانی 10 ساله برای اولین بار در 44 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده است. . در زمینه ایمنی مواد غذایی

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: مهمتر از تدوین و ابلاغ سند امنیت غذایی، اجرای آن است و اجرای سند مستلزم ردیف اعتباری مستقل است.

وی به الگوی کشت بر اساس کشت اراضی که در سند نیز آمده است اشاره کرد و افزود: الگوی کشت دو مولفه اصلی افزایش بهره وری و بهینه سازی دارد و با توجه به بهینه سازی و افزایش ضریب بهره وری را افزایش می دهیم. شاهد اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی از طریق گسترش دانش باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.