افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

خودکفایی در آزمایش بدافزار در صنعت نفت و گاز در آینده نزدیک

  • کد خبر : 117162
خودکفایی در آزمایش بدافزار در صنعت نفت و گاز در آینده نزدیک

به گزارش بازار، علی اصغر حق بین امروز (چهارشنبه 10 آبان) در دومین مراسم پدافند غیر عامل در صنعت نفت که توسط شرکت ملی گاز ایران در سال تاسیس شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوسک) برگزار می شود. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر حراست و دفاع بی تاثیر […]

به گزارش بازار، علی اصغر حق بین امروز (چهارشنبه 10 آبان) در دومین مراسم پدافند غیر عامل در صنعت نفت که توسط شرکت ملی گاز ایران در سال تاسیس شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوسک) برگزار می شود. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر حراست و دفاع بی تاثیر نباشد، همه دستاوردهای انقلاب بیهوده خواهد ماند، گفت: صنعت نفت یکی از صنایع بزرگ با فرآیند پیچیده و عملکرد منحصر به فردی که هر بخش از آن می تواند مورد تهدید قرار گیرد و کل چرخه استخراج، تولید، انتقال، توزیع و به خطر انداختن صادرات نفت.

وی افزود: با ورود به فصل سرما یکی از دغدغه هایی که وجود دارد بحث گاز است و همه صنایع مادر وابسته به شرکت ملی گاز ایران هستند و وقتی گاز نباشد، آب، برق و … تولید نمی شود. بنابراین اقتصاد کشور به صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش وابسته است.

مدیرکل پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نفت تصریح کرد: سامانه های سوخت ساعت 14 مورد حمله سایبری قرار گرفتند و تمام پمپ های گاز کشور برای مدتی از کار افتاده بودند اما پس از آن این حمله اقدامات مطلوبی از سوی سازمان صیانت از صنعت نفت، دفاع و امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری انجام شد و با تشکیل این مثلث در این دو سال، ما هیچ برشی دیده نشد در سیستم های توزیع سوخت

حق بین گفت: تهدیدات سایبری به روز، فعال و واقعی است، اما با وجود دستورالعمل های دفاعی ناکارآمد، به هیچ وجه ما را تهدید نمی کند. در پدافند غیرعامل پنج اصل تداوم کارکردهای ضروری، تسریع در مدیریت بحران، تداوم فعالیت ها، کاهش آسیب پذیری و تاب آوری مد نظر است.

وی افزود: یکسری سطوح عملکردی در سیستم نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد که با توجه به استانداردهای بین المللی عملکرد بالا متفاوت است.

مدیر کل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت با بیان اینکه هم اکنون 39 هزار کیلومتر خط لوله گاز، 27 هزار کیلومتر خط لوله نفت و بیش از 2 هزار کیلومتر خط لوله نفت صنعت پتروشیمی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 39 هزار کیلومتر خط لوله گاز، 27 هزار کیلومتر خط لوله نفت و بیش از 2 هزار کیلومتر خط لوله نفت در صنعت پتروشیمی وجود دارد. امروز با وجود تیمی کاملا آماده، دشمن خرابکاری در خطوط لوله انتقال نفت کشور را ممنوع کرده است.

حق بین تصریح کرد: اولین سند راهبردی وزارت نفت در سال 1400 ابلاغ شد و با کمک سازمان پدافند غیرعامل توسط کارشناسان همه حوزه ها جمع بندی شد و برای رسیدگی به هزینه های پدافند غیرعامل باید نقشه راه و اصولی داشته باشیم. یکی از دستاوردهای وزارت نفت تدوین و انتشار سامانه آموزشی پدافند غیرموثر در مدیریت بحران بود.

وی گفت: تلاش داریم طرح ها را از وضعیت بحرانی و حساس خارج کنیم تا در ردیف مهم قرار گیرند و با موازی کاری و سامانه های پشتیبانی، طرح راهبردی انتقال نفت از گور به جاسک را انجام می دهیم که جایگزین می شود. منطقه حیاتی خارک».

مدیرکل پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نفت از راه اندازی آزمایشگاه تست بدافزار خبر داد و افزود: در آینده نزدیک در زمینه آزمایش بدافزار در صنایع نفت و گاز به خودکفایی دست خواهیم یافت. گاز”.

حق بین در پایان گفت: امروز جنگ جنگ زیرساختی است و زیرساخت هایی که ما با آن کار می کنیم حیاتی است و مردم به آن وابسته هستند و باید به خوبی از آنها محافظت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.