افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

خودروهای الکتریکی مرسدس بنز در مقایسه با چینی ها رنگ خود را از دست دادند

  • کد خبر : 410484
خودروهای الکتریکی مرسدس بنز در مقایسه با چینی ها رنگ خود را از دست دادند

به گزارش بازار، این خودروساز آلمانی اعلام کرد که تعداد خودروهای تمام برقی فروخته شده در سه ماهه سوم سال 2024 با کاهش 31 درصدی به 42 هزار و 544 دستگاه رسیده و تعداد وانت های تمام برقی نیز با همین میزان کاهش به 4 هزار و 375 دستگاه رسیده است. رسیدن طی سال منتهی […]

به گزارش بازار، این خودروساز آلمانی اعلام کرد که تعداد خودروهای تمام برقی فروخته شده در سه ماهه سوم سال 2024 با کاهش 31 درصدی به 42 هزار و 544 دستگاه رسیده و تعداد وانت های تمام برقی نیز با همین میزان کاهش به 4 هزار و 375 دستگاه رسیده است. رسیدن

طی سال منتهی به 30 سپتامبر، تعداد خودروهای تمام برقی فروخته شده 22 درصد و فروش وانت های برقی 16 درصد کاهش داشته است. این شرکت معتقد است که دلیل این کاهش شدید رقابت شدید و مداوم در بازار خودروهای تمام الکتریکی است.

سازندگان غربی EV برای رقابت با سیل خودروهای برقی ارزان‌تر ساخت چین در اروپا و بریتانیا تلاش کرده‌اند. این موضوع اختلاف بین چین و اتحادیه اروپا را تشدید کرده است که در ماه جاری به افزایش تعرفه خودروهای ساخت چین تا 45 درصد رأی دادند. در پاسخ، چین تعرفه‌ها را بر محصولات غذایی و نوشیدنی اروپایی و همچنین خودروها افزایش داده است.

مرسدس علاوه بر افزایش رقابت، از رکود در بازار داخلی خود نیز رنج می برد. طبق گزارش انجمن خودروسازان اروپا، آلمان در ماه آگوست با کاهش قابل توجهی مواجه شد: فروش خودروهای باطری تقریباً 70 درصد کاهش یافت.

در حالی که فروش خودروهای تمام الکتریکی مرسدس بنز کاهش یافت، فروش خودروهای هیبریدی پلاگین افزایش یافت و در سه ماهه سوم سال 2024 به 44688 رسید.

این شرکت گفت که مجموع فروش در سه ماهه امسال با کاهش 6 درصدی به 78.5 میلیارد یورو (65.5 میلیارد پوند) در بحبوحه کاهش تقاضا برای گرانترین خودروهایش مانند S کلاس و Maybach کاهش یافته است.

سهام مرسدس بنز در روز جمعه تا 3 درصد کاهش یافت و تا کنون بیش از 10 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، مرسدس بنز اعلام کرد تلاش های خود را برای کاهش هزینه ها دو برابر خواهد کرد. این خودروساز بیشتر تولید خود را در اروپا انجام می دهد، جایی که هزینه های نیروی کار و انرژی بالاست، بنابراین هزینه های بسیار بالاتری نسبت به رقبایی مانند تسلا دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.