افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

خودروهایی که بدون مجوز حمل اثاثیه می کنند ساماندهی می شود

  • کد خبر : 374008
خودروهایی که بدون مجوز حمل اثاثیه می کنند ساماندهی می شود

به گزارش بازار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، جلسه روز یکشنبه 4 شهریور 1403 به منظور رسیدگی به موضوع «ساماندهی خودروهای حمل اثاثیه و وسایل نقلیه اورژانس بدون مجوز تجاری» به ریاست مهدی ناصر برگزار شد. معاون دادسرای امور ویژه دادسرای تهران و با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، سازمان صدا […]

به گزارش بازار، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، جلسه روز یکشنبه 4 شهریور 1403 به منظور رسیدگی به موضوع «ساماندهی خودروهای حمل اثاثیه و وسایل نقلیه اورژانس بدون مجوز تجاری» به ریاست مهدی ناصر برگزار شد. معاون دادسرای امور ویژه دادسرای تهران و با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، سازمان صدا و سیما، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان بازرسی استان تهران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرج. پلیس راهور، پلیس اطلاعات فاتب، پلیس فتا، پلیس راهنمایی و رانندگی شهری کشور، شهرداری تهران، دولت بزرگ تعزیرات تهران، اتاق اصناف تهران و اتاق اصناف ایران.

در بخشی از این جلسه با حضور بهنام نیک منش معاون بازرسی و نظارت اتاق بازرگانی ایران و با حضور مسئولین خدمات سیار عماد خودرو ایران، عماد خودرو سایپا، انجمن صنفی از شرکت های خدمات پس از فروش خودرو، خدمات موبایل عماد خودرو و برخی از مسئولان اتحادیه صاحبان خدمات خودرو، تعمیرگاه های خودرو، پارکینگ ها و کارواش ها، اتحادیه های یدک کش، آهنگران و صنعتگران و اتحادیه های حمل و نقل. چالش ها، مشکلات و تخلفات خودروهای حمل اثاثیه بدون پروانه بازرگانی و بیان دیدگاه های خود در این زمینه که در نهایت با مصوبات و ارائه دستورات دادستانی تهران همراه شد.

تاییدیه های مربوط به ساماندهی وسایل نقلیه حمل اثاثیه بدون مجوز تجاری

برای نظارت و کنترل معابر مرکز شهر، اتحادیه ها، پلیس راه فرجا و فاتب، شهرداری تهران و صداوسیما با توقیف خودروهای غیرمجاز موافقت کردند. در همین راستا اتحادیه ها شماره ثبت خودروهای غیرمجاز را به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده اند تا نسبت به توقیف آنها اقدام شود.

سازمان صدا و سیما و اتاق بازرگانی ایران با معرفی اطلاعات مراکز مجاز در زمینه نجات خودرو، حمل‌ونقل و جرثقیل از طریق سازمان صدا و سیما موافقت کردند و سازمان صدا و سیما به ارائه برنامه‌های آموزشی و زیرنویس در شبکه‌های پرمخاطب خود ادامه می‌دهد. در صورت لزوم همکاری سایر سازمانها موظفند در قالب برنامه های تعاونی در این بخش همکاری کنند.

طبق توافقات اتحادیه ها، پلیس فتا، پلیس آگاهی و سازمان بازرسی استان تهران، کلیه صفحات غیرمجاز فعال در فضای مجازی و اماکن غیرمجاز با معرفی اتحادیه بسته و (حسب مورد) پلمپ می شود. در این فرآیند در صورت لزوم وسایل الکترونیکی توقیف می شود. توسط پلیس فتا انجام می شود.

اتحادیه حمل و نقل بار بین شهری، شهرداری تهران، سازمان بازرسی استان تهران و کمیسیون نظارت توافق کردند که ابتدا کمیسیون نظارت (شورای عالی نظارت) نسبت به بررسی و اعلام نظر نسبت به لیست بهای معرفی شده پیشنهادی اتحادیه اقدامات لازم را انجام دهد. و ظرف مدت 2 هفته موضوع به اتحادیه اعلام و اتحادیه نسبت به شناسایی افراد فاقد مجوز اقدام و مراتب را به پلیس اطلاع می دهد.

اصناف شرکت های مجاز را وادار به انعقاد قرارداد و تشریح نرخنامه برای مردم کرده و رانندگان را وادار کنند که مازاد بر شیرینی و هدیه دریافت نکنند. ضمناً قرارداد باید در دو نسخه تنظیم و یک نسخه در اختیار مشتری قرار گیرد.

اداره کل تعزیرات حکومتی تهران، اتحادیه های صنفی، اتاق بازرگانی ایران، سازمان بازرسی و پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به راه اندازی گشت های مشترک جهت بازرسی از دفاتر شرکت های حمل و نقل و مراکز غیرمجاز و برخورد با متخلفان در این حوزه اقدام کنند. اتاق برنامه ریزی در این زمینه بر عهده ایران خواهد بود.

شهرداری تهران، اتحادیه‌های صنفی و اتاق بازرگانی ایران باید با شناسایی مراکز غیرمجاز که با هر وسیله‌ای از جمله تأسیس نیوجرسی، اماکن مسکونی را به اماکن تجاری تبدیل می‌کنند، به فعالیت‌های غیرمجاز رسیدگی کنند.

سازمان بازرسی استان تهران با شرکت های اسنپ، دیجی کالا، دیوار و … برخورد می کند. برای انتشار آگهی در سایت های خود تنها با در نظر گرفتن مجوزهای صادر شده.

اصناف و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده موافقت کردند به فعالان غیرمجاز در حوزه صنفی اعلام کنند که حداکثر ظرف مدت دو هفته نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند، در غیر این صورت طبق مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

اتحادیه حمل و نقل بار بین شهری، شهرداری تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان بازرسی استان تهران موافقت کردند در چارچوب سامانه بر اساس ماده 32 قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی نسبت به ارسال مشخصات افراد، وسایل نقلیه و افراد مجاز در این سامانه اقدام کنند. سامانه به پلیس و پلیس نظارت مستمر داشته و پس از توقیف دستگاه غیرمجاز، افراد مذکور را به سندیکا معرفی کنید. اتحادیه با تشکیل پرونده و برخورد قانونی با این افراد اقدام خواهد کرد. مدت بازداشت 72 ساعت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.