افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

خودروسازان چینی دانش فنی را منتقل نمی کنند ادامه کار CKD در جاده ویژه.

  • کد خبر : 385790
خودروسازان چینی دانش فنی را منتقل نمی کنند ادامه کار CKD در جاده ویژه.

علی میرزایی; بازار: خودروسازان چینی برخلاف جریان بازار جهانی که با کاهش تقاضا برای خودروهای برقی مواجه شده اند، همچنان بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده این خودروها را تولید می کنند. خودروسازان اروپایی، آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی در شرایط اقتصادی بازار چین با شکست جدی مواجه شدند، رشد سریع چینی […]

علی میرزایی; بازار: خودروسازان چینی برخلاف جریان بازار جهانی که با کاهش تقاضا برای خودروهای برقی مواجه شده اند، همچنان بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده این خودروها را تولید می کنند.

خودروسازان اروپایی، آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی در شرایط اقتصادی بازار چین با شکست جدی مواجه شدند، رشد سریع چینی ها در زنجیره تولید و عرضه خودروهای برقی باعث شده خودروسازان غربی با خطر جدی نابودی مواجه شوند. صنعت شما؛ زیرا در حال حاضر چینی ها کنترل کاملی بر تولید خودروهای برقی ارزان دارند. وضعیت بازارهای جهانی و تولید مازاد این خودروها باعث شده تا خودروسازان چینی به دنبال بازارهای جدیدی برای صادرات محصولات خود به صورت مونتاژی باشند. سابقه مونتاژ این دستگاه ها در کشور نشان می دهد که چین از اشتباهات خودروسازان غربی درس گرفته و حاضر به انتقال دانش فنی به بازارهای جدید نیست.

وزارت بازرگانی چین به شرکت های خودروسازی توصیه کرده است که از روش “CKD” برای صادرات خودرو استفاده کنند.

چین حاضر به انتقال فناوری نیست

بدون شک خودروسازان چینی در خط مقدم توسعه خودروهای جدید در بازارهای جهانی قرار دارند که سرعت و پیشرفت این خودروسازان قابل تحسین است. اما طرح چین فقط بر این موضوع متمرکز نیست. بلکه در تلاش برای تسلط بر بازار جهانی خودرو هستند و در این مسیر با چالش های زیادی مواجه شدند.

چین سرمایه گذاری قابل توجهی برای تصاحب جایگاه فعلی تولید خودروهای الکتریکی در جهان انجام داده است. بنابراین می توان گفت که «پیشرفت» در خودروسازی «ارزان» نیست. چینی ها اکنون امیدوارند با استفاده از تجربه کشورهای پیشرو در صنعت خودروسازی، حداکثر بازده مالی سرمایه گذاری ها و تلاش های خود را در مدت زمان کوتاهی به دست آورند.

به گزارش رسانه های غربی؛ دولت چین قویا به خودروسازان خود دستور داده است که دانش فناوری های پیشرفته خودروهای الکتریکی را به سایر کشورها منتقل نکنند. در پی این دستور، دولت چین از خودروسازان خواست تا فناوری مذکور را در کشور خود حفظ کنند.

با توجه به درخواست دولت چین از خودروسازان، حتی اگر تولید خودرو در خارج از چین انجام شود، این فناوری نباید برای داخلی سازی به کشور مقصد منتقل شود. دولت این کشور تمایل دارد تولید خود را در خارج از چین گسترش دهد تا از تعرفه های صادراتی که غربی ها اعمال می کنند اجتناب کند.

وزارت بازرگانی چین به شرکت های خودروسازی توصیه کرده است که از روش “CKD” برای صادرات خودرو استفاده کنند. به عبارت دیگر قطعات خودرو باید در چین تولید شود و مونتاژ نهایی فقط در خارج از این کشور انجام شود. دولت هند در توصیه اخیر خود از خودروسازان خواسته است که در صنعت خودروسازی «هند» سرمایه گذاری نکنند.

هدف این استراتژی محافظت از تخصص صنعت خودروهای الکتریکی چین است. پکن به دنبال تشویق خودروسازان خود به مونتاژ در کشورهای خارجی با سیاست صادراتی به سبک “CKD” است. طبق این سیاست، قطعات اصلی خودرو باید قبل از مونتاژ نهایی در بازارهای جهانی در چین تولید شوند.

شایان ذکر است درخواست های دولت چین از سوی خودروسازان به ویژه شرکت های “چری” و “بی وای دی” زمانی رسانه ای شد که این سازندگان به دلیل تقاضای جهانی برای خودروهای اقتصادی، در کشورهایی مانند اسپانیا، تایلند و مجارستان سرمایه گذاری کردند. گذاشت و تولید کرد.

لازم به ذکر است خودروسازان چینی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارند باید هماهنگی های لازم را با وزارت صنعت و فناوری اطلاعات و سفارت این کشور در ترکیه انجام دهند.

«سیاست حمایت گرایانه» چین در قبال خودروسازان و دستاوردهای این تولیدکنندگان جای تعجب ندارد. در واقع این راهبرد درس های آموخته شده از تجربیات کشورهای غربی در طول قرون گذشته را نشان می دهد.

با توجه به سیاست دولت چین که در بالا به آن پرداختیم؛ این یک چالش جدی برای خودروسازان داخلی یا وزارت امنیت است که به دنبال انتقال فناوری از چین به صنعت خودروسازی داخلی است. چرا که خودروسازان داخلی باید دست از “منافع ملی” بردارند و تنها به دنبال تفکر پوسیده “CKD” کاری باشند. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که سیاستگذاران صنعتی کشور با اتخاذ سیاستی جدید، خودروسازان داخلی را به تولیدکننده تبدیل کنند تا مونتاژ.

خودروسازان چینی دانش فنی را منتقل نمی کنند ادامه کار CKD در جاده ویژه.

اتحادیه اروپا شب گذشته از اعمال تعرفه 45 درصدی بر خودروهای الکتریکی وارداتی از چین حمایت کرد

اروپا چه سیاستی برای مقابله با چینی ها دارد؟

شب گذشته اتحادیه اروپا از اعمال تعرفه 45 درصدی بر خودروهای الکتریکی وارداتی از چین حمایت کرد. این تصمیم در واکنش به سیاست پکن در پرداخت یارانه به خودروسازانی که اکنون صنعت خودروسازی اروپا را “هدف خود” کرده اند، اتخاذ شده است.

در این رابطه، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: صنعت خودروسازی خودروهای الکتریکی اروپا پتانسیل عظیمی برای رقابت آتی قاره و رهبری صنعت سبز دارد. برای مقابله با صنعت خودروی چین، صنعت خودروسازی اروپا سرمایه گذاری های مشترک و ایجاد نوآوری هایی برای توسعه کامل جدید خودروهای الکتریکی با حمایت سیاستمداران اتحادیه اروپا برای صنعت خود انجام می دهد. با وجود سرمایه گذاری چینی ها در اروپا باید منتظر ماند تا دید سیاستمداران این کشور چه تصمیم جدیدی برای مونتاژ محصولات چینی در قاره سبز خواهند گرفت.

با توجه به اینکه مرجع استانداردهای خودرویی در کشور ما استانداردهای اروپایی است، شاید بهتر است متولیان سیاست صنعتی با الگوبرداری از سیاستمداران اروپایی با تهدیدات خودروسازان چینی برای صنعت خودرو مقابله کنند .

خودروسازان چینی دانش فنی را منتقل نمی کنند ادامه کار CKD در جاده ویژه.

مطالعه اخیر شرکت های مشاوره غربی نشان داده است که از سال جاری تا سال 2030 بازار هدف خودروسازان چینی کشورهای خاورمیانه و روسیه خواهد بود.

آیا بازار روسیه تحت کنترل چین است یا ایران؟

چندی پیش نمایندگان صنعت خودرو ایران در نمایشگاه خودرو روسیه اعلام کردند که در حال مذاکره برای صادرات خودرو از این کشور به روسیه هستند. ظاهرا چینی ها در این زمینه حرف اول را زده اند و بازار روسیه به عنوان مقصد صادراتی صنعت خودرو از بین رفته است. زیرا مطالعه اخیر شرکت های مشاوره غربی نشان داده است که از سال جاری تا سال 2030 بازار هدف خودروسازان «چینی» کشورهای «خاورمیانه» و روسیه خواهد بود. این مطالعه حاکی از آن است که بیشترین رشد در جذب خودروهای چینی در بازارهای مذکور رخ خواهد داد. همانطور که در بالا ذکر شد، سیاست چینی ERC به زودی در خاورمیانه فعال تر از گذشته خواهد بود.

با توجه به اینکه طی سه سال اخیر بارها و بارها از سوی مدیران کل «ایران خودرو» و «سایپا» درباره صادرات خودرو به بازار روسیه شنیده می شود، برنامه ریزی اخیر چینی ها و بررسی های انجام شده در بالا باعث شد خودروسازان خودروهای نامبرده را نپذیرند. توانایی رقابت با تولیدکنندگان چینی در بازار روسیه. فرصت های تولید خودرو و رشد صنعت در جاده های ویژه بسیار کمتر از گذشته است. وقت آن است که وزارت کشور دولت چهاردهم برای بهبود این وضعیت راهبردی اتخاذ کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.