افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری افتتاح شد

  • کد خبر : 389763
خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری افتتاح شد

امید محمدی; بازار: صبح امروز هلدینگ رایزکو در مرکز تولید قطعات خودرو جنرال کاب پارس با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، بابک بیرانوند مدیرعامل آرین موتور، کیانوش پورمجیب مدیرعامل ساپکو، قطعه سازان همگن انجمن صنایع، مدیران گروه خودروسازی سایپا، مدیران خودرو، مدیران طلا و خبرنگاران خط تولید را افتتاح […]

امید محمدی; بازار: صبح امروز هلدینگ رایزکو در مرکز تولید قطعات خودرو جنرال کاب پارس با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، بابک بیرانوند مدیرعامل آرین موتور، کیانوش پورمجیب مدیرعامل ساپکو، قطعه سازان همگن انجمن صنایع، مدیران گروه خودروسازی سایپا، مدیران خودرو، مدیران طلا و خبرنگاران خط تولید را افتتاح کردند و وارد فاز جدیدی از توسعه صنعتی در صنایع پیشرفته موتور الکتریکی شدند. افتتاح این خط تولید علاوه بر افزایش عمق داخلی سازی قطعات، امکان به روز رسانی دانش فنی در تولید موتورهای الکتریکی جدید در صنعت خودرو را فراهم می کند.

پدرام صمدی: جنرال کب پارس می تواند سالانه 8 میلیون نوع موتور الکتریکی برای صنعت خودرو تولید کند. بر اساس آنچه در برنامه توسعه پیش بینی شده، این میزان افزایش خواهد یافت

سرمایه گذاری 10 میلیون تومانی

پدرام صمدی عضو هیئت مدیره شرکت جنرال کاب پارس به عنوان اولین سخنران این مراسم با اشاره به تولید انواع موتور الکتریکی گفت: شرکت جنرال کابین پارس در سال 1395 تاسیس و شروع به کار کرد. مشارکت با جنرال کابین ایتالیا.” این شرکت با بهره گیری از دانش اروپایی در دو دهه اخیر توانسته است انواع موتور برق خودرو، پمپ نمک شیشه ای، رگلاتور پنجره، موتور صندلی برقی و موتور فن را تولید و عرضه کند.

این قطعه ساز با اشاره به میزان اشتغال ایجاد شده در هلدینگ رایزکو تصریح کرد: در حال حاضر 4 هزار و 750 نفر به صورت مستقیم در هلدینگ رایزکو مشغول به کار هستند. از این تعداد حدود 430 نفر در شرکت جنرال کاب پارس مشغول به کار هستند.

صمدی گفت که در سال 2016 جنرال کاب پارس مالک 100 درصدی این شرکت شد و شریک اروپایی را خریداری کرد. این مبلغ نیز بر اساس آنچه در برنامه توسعه پیش بینی شده است افزایش می یابد.

خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری افتتاح شد

این عضو هیئت مدیره شرکت جنرال کب پارس با بیان اینکه امروز بالاترین ظرفیت بالاترین سطح اتوماسیون در خط تولید موتور برق افتتاح شد، توضیح داد: خط پیشرفته موتور برق با سرمایه گذاری 10 میلیونی ایجاد شده است. دلار سرمایه خارجی و 360 میلیارد تومان این خط تولید می تواند 3.5 میلیون موتور برق به ظرفیت تولید شرکت جنرال کابین پارس بیفزاید.

وی افزود: در حال حاضر جنرال کابین پارس انواع موتور برق خودرو، پمپ نمک شیشه ای، رگلاتور پنجره، موتور صندلی برقی و موتور فن برای انواع خودروهای داخلی و چینی تولید می کند. به همین دلیل است که ما دفاتر منطقه ای یا شرکای تجاری در 14 کشور داریم تا از تحریم جلوگیری کنیم و نیازهای زنجیره تامین را برآورده کنیم.

خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری افتتاح شد

حمیدرضا صمدی: هر روز صنعتگران به دلیل قیمت های دستوری مظلوم واقع می شوند در حالی که باید نظام بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود. امیدواریم دولت چهاردهم از اشتباهات دولت های قبلی درس بگیرد و به خصوصی سازی مانند مالزی، چین، کره جنوبی و سوئد بیشتر توجه کند.

سیستم سرکوب قیمت عامل زیان ده.

حمیدرضا صمدی رئیس هیئت مدیره هلدینگ ریزکو به عنوان دومین سخنران این همایش و با اشاره به اینکه هر ساله این ستاد هشت پروژه جدید را افتتاح کرده است، گفت: با توجه به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری انقلاب در زمینه حمایت از تولید و اشتغال متأسفانه برخلاف هشدارهای دولتمردان هیچ اقدام مثبتی انجام ندادند. اما در پایان دولت سیزدهم این سهم به 12.7 درصد رسید: «مقام معظم رهبری بارها توصیه به کاهش حجم دولت ها کرده اند، اما دولت ها به جای اعتبار بخشیدن به بخش خصوصی، انگیزه فعالان بخش خصوصی را کاهش داده اند. به جای دستگیری به دستبندها نگاه می کند.»

رئیس هیئت مدیره هلدینگ ریزکو با بیان اینکه امسال مزین به شعار جهش تولیدی با مشارکت مردمی است، تصریح کرد: این هلدینگ امسال با شعار جهش تولیدی همراه است. وی ادامه داد: در این سال دولت ها چه نوع مشارکت و دعوتی برای رشد تولید داشته اند، هر روز انگیزه تولید در کشور کاهش می یابد و متاسفانه این مشکل به دلیل درک ضعیف دولت ها از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

صمدی تصریح کرد: سیاست ضد تولید و رفتار نادرست صرف درآمدهای نفتی کشور را به جای تولیدکننده به مصرف کننده تبدیل کرده است، نظام سرکوب تولید و قیمت گذاری دستوری در هیچ کجای دنیا جوابگو نیست. در کشور ما جز در دوران جنگ، نتایج نامطلوبی از چنین سیاستی گرفته شده است.

این قطعه‌ساز خواستار تغییر سیاست‌های صنعتی و خصوصی‌سازی در صنعت خودرو از سوی دولت شد و تصریح کرد: هر روز صنعتگران به دلیل قیمت‌های دستوری سرکوب می‌شوند، این در حالی است که باید نظام بازار براساس مصوبه دولت چهاردهم مشخص شود. از اشتباهات دولت های قبلی درس خواهد گرفت و به خصوصی سازی مانند مالزی، چین، کره جنوبی و سوئد توجه بیشتری خواهد کرد.

خط پیشرفته موتورهای الکتریکی با سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری افتتاح شد

در پایان این مراسم با حضور مقامات دولتی و مدیران ارشد صنعت خودرو خط تولید موتور برق یشرفته افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.