افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

خط ویژه صندوق توسعه ملی برای رفع نارضایتی ها مصرف برق را 15 درصد کاهش می دهد.

  • کد خبر : 295537
خط ویژه صندوق توسعه ملی برای رفع نارضایتی ها مصرف برق را 15 درصد کاهش می دهد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در نشست خبری با بیان اینکه در ابتدای دولت 15 هزار مگاوات عدم تعادل برق داشتیم و با توسعه نیروگاه ها، اقدامات نگهداری و مدیریت مصرف به سمتی حرکت می کنیم که این بی تعادلی را کاهش دهیم. شکل 140 اقدام و برای 1403، […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در نشست خبری با بیان اینکه در ابتدای دولت 15 هزار مگاوات عدم تعادل برق داشتیم و با توسعه نیروگاه ها، اقدامات نگهداری و مدیریت مصرف به سمتی حرکت می کنیم که این بی تعادلی را کاهش دهیم. شکل 140 اقدام و برای 1403، 180 اقدام برای کاهش ناهماهنگی برنامه ریزی شده است.

9 هزار مگاوات به ظرفیت تولید افزوده شد

وی با بیان اینکه با تلاش بخش خصوصی و دولتی 9 هزار مگاوات به ظرفیت تولید افزوده شد، گفت: 1400 مگاوات توسط صنایع انرژی بر و بر اساس قانون رفع موانع تولید در حال اجراست و برنامه ریزی شده است که صنایع انرژی 10000 مگاوات بسازد.

تا پایان سال 2000 مگاوات وارد مدار می شود

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: تا پایان سال 2000 مگاوات به بهره برداری می رسد که اکنون ساخت 6000 مگاوات آغاز شده و 17000 مگاوات موافقت اصولی برای دریافت مجوزهای زیست محیطی و سوخت دریافت کرده است.

وی بیان کرد: سالانه 10 هزار مگاوات ترانسفورماتور و 1200 کیلومتر شبکه برای جلوگیری از افت ولتاژ ساخته می شود.

100 درصد شهرها و 99.7 درصد شهرها برق دارند.

رجبی مشهدی گفت: در راستای توسعه ظرفیت روستایی 450 روستای هفت هزار خانوار با اعتبار 10 میلیارد تومان و 18 هزار خانوار عشایری با سامانه های پرتابل برق دار شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه انرژی های تجدیدپذیر هم اکنون 22 هزار مگاوات در حال ساخت است. امیدواریم کمتر از یک سال دیگر به بهره برداری برسد.

رقم اعتبار صندوق توسعه برای کاهش نارضایتی

مدیر کل توانیر با بیان اینکه با اخذ اعتبار از صندوق توسعه ملی برای کاهش تعارض موافقت شد افزود: برای تسریع در ساخت آن 7.5 میلیارد دلار برای نیروگاه های حرارتی و 5 میلیارد دلار برای نیروگاه های تجدیدپذیر در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: نیروگاه های خورشیدی این قابلیت را دارند که در ساعات پیک به نترازی کمک کنند و از این نظر مشوق هایی برای برق سبز در دستور کار داریم که سرعت بازگشت سرمایه را دارند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در 2 روز گذشته در زمان افتتاح باکس آزاد نیروگاه 20 مگاواتی نصب شد، تصریح کرد: سرمایه گذاران در این حوزه علاوه بر کمک به جبران عدم تعادل، درآمد و بازده خوبی نیز خواهند داشت. سرمایه گذاری نیز سریع خواهد بود.

هشدار قطع برق دفتر

وی در خصوص کاهش مصرف ادارات با اجرای طرح کاهش ساعات اداری گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران برنامه کاهش ساعات اداری از 15 خرداد تا 24 شهریور ادامه خواهد داشت و در این مدت مصرف برق 30 درصد کاهش می یابد و از ساعت 13 باید 60 درصد باشد. درصد کاهش مصرف بدهید.

وی تاکید کرد: قرار است از این مسیر 1500 مگاوات تامین شود. باید مصرف برق را در یزد یا مشهد کاهش دهیم.

رجبی مشهدی گفت: کاهش مصرف روی کنتورهای هوشمند ثبت می شود و به دفاتر پرمصرف نیز در ابلاغیه مهلت داده شده است.

تأثیر پاداش بر کنترل مصرف.

V وی در خصوص تاثیر پاداش ها بر کاهش مصرف در بخش داخلی گفت: هدف این است که بخش داخلی مصرف را 15 درصد کاهش دهد.

وی در خصوص نارضایتی ها و احتمال خاموشی ها در کشور گفت: برای جلوگیری از خاموشی برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است که علاوه بر برنامه ریزی های سال گذشته جوایز ارزنده ای را برای مشترکان با پویش انرژی در نظر گرفته ایم و پیش بینی می کنیم که مصرف مقدار 10 درصد کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه عدم تعادل انرژی در تیر و مرداد به طور متوسط ​​حدود 10 هزار مگاوات است، تاکید کرد: امیدواریم امسال با اقدامات مدیریت مصرف و همکاری مردم بدون خاموشی پیش برویم، اما نیازمند همکاری مددجویان هستیم. .

وضعیت صادرات و واردات

رجبی مشهدی درباره وضعیت صادرات برق در شرایط فعلی اظهار کرد: میزان برق صادراتی با توجه به اولویت داخلی تعدیل شده است و در حال حاضر در کمترین میزان صادرات هستیم، بنابراین 500 تا 600 مگاوات برق صادر می شود و مقدار نیز می باشد. وارداتی در حال حاضر از ترکمنستان و ارمنستان برق دریافت می کنیم و قصد داریم 500 مگاوات برق وارد کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=295537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.