افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
1

خطر شیوع دنگی در پاییز به 2 دلیل بیشتر است

  • کد خبر : 307405
خطر شیوع دنگی در پاییز به 2 دلیل بیشتر است

معاون وزیر بهداشت گفت: آمار ورود دنگی به کشور نسبت به ماه های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و افزایش مواردی که در 10 روز پایانی اردیبهشت رخ داده تکرار نشد. به گزارش بهشت ​​تهران؛ دکتر حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اشاعه ابزارهای ارتباط جمعی در ایجاد برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی […]

معاون وزیر بهداشت گفت: آمار ورود دنگی به کشور نسبت به ماه های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و افزایش مواردی که در 10 روز پایانی اردیبهشت رخ داده تکرار نشد.

به گزارش بهشت ​​تهران؛ دکتر حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اشاعه ابزارهای ارتباط جمعی در ایجاد برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی و آسیب های ناشی از آن موثر است. به عنوان مثال، کووید-19 هنوز تمام نشده است، ما درگیر بیماری دیگری شده ایم. البته کرونا یک بیماری ناشناخته بود، اما دنگی در گذشته وجود داشت و اکنون گسترش یافته است.

مهمترین عامل شیوع بیماری دنگی در جهان.

وی تصریح کرد: مهم ترین عامل شیوع بیماری دنگی در جهان تغییرات آب و هوایی است و تغییر و افزایش دما باعث افزایش بیماری های عفونی مختلف شده است که یکی از آنها دنگی است که ناشی از گزش است. از پشه آئدس

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه حضور پشه آئدس به دلیل جابجایی جمعیت و مبادلات تجاری گسترده در نقاط مختلف جهان بیش از پیش افزایش یافته و این امر باعث شیوع بیماری دنگی در همه کشورها شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش این سازمان بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ابتلا به دنگی در سال 2023 در تمام کشورهای جهان دو برابر شده و تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز به همین میزان افزایش یافته است.

جای نگرانی نیست چون …

فرشیدی افزود: از سال گذشته و با توجه به افزایش آمار دنگی و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشورهای همسایه به ویژه همسایگان شرقی ایران، انتظار داشتیم امسال مواردی از این بیماری در کشور داشته باشیم. اما در همه حال به شما هموطنان عزیز اطمینان می دهیم که جای نگرانی نیست و شیوع بیماری در چندین استان کشور بسیار محدود بوده است.

وی با تاکید بر اینکه از زمان شیوع بیماری دنگی تحقیقات گسترده ای با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چند نهاد دیگر برای شناسایی و کنترل این بیماری انجام شده است، گفت: خوشبختانه در این مدت، یک مشکل خاص و حاد در کشور ما این مشکل را نداشتیم و دلیلی برای نگرانی از شیوع این بیماری در کشور وجود نداشت.

آلوده ترین شهر ایران از نظر دنگی

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر آلوده ترین شهر ایران از نظر دنگی، بندر لنگه در هرمزگان است، اما آمار ابتلا به این بیماری افزایش نیافته و گرمای هوا در این منطقه عاملی است. که تراکم پشه ها را کاهش می دهد. آدس بود.

فرشیدی افزود: در این مدت مراقبت‌ها و کنترل‌های مرزی خوبی داشتیم و باید به این نکته اشاره کرد که میزان ورود دنگی به کشور نسبت به ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و افزایش مواردی که در 10 روز پایانی اردیبهشت رخ داده است. دیگر تکرار نمی شود

سقوط خطرناکی در راه است

وی با اشاره به اینکه تنها یک خطر باقی مانده است و آن کاهش دما همراه با بارندگی های فصل پاییز است که شاید سرآغازی برای افزایش تراکم جدید پشه آئدس باشد، تاکید کرد: این خطر بیشتر است. در مناطقی که به این پشه آلوده هستند و به همین دلیل برای این مناطق برای از بین بردن این پشه ها تدارک دیده شده است تا از ابتلای مردم به دانگ جلوگیری شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده علائم مشکوک مانند تب دانگ سریعاً به پزشک مراجعه کنند تا از انتقال بیماری به افراد دیگر جلوگیری شود. درمان به موقع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=307405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.