افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
7

خطر سکته مغزی در بزرگسالان جوان و میانسال

  • کد خبر : 9316
خطر سکته مغزی در بزرگسالان جوان و میانسال

خطر سکته مغزی در بزرگسالان جوان‌تر از آنچه فکر می‌کنید (و چه چیزی کمک می‌کند) نوشته شده توسط نیکول بلیدز بررسی پزشکی توسط سابرینا فلسون، MD در 17 دسامبر 2022 یک روز گرم جولای در نشویل بود. Sekou Writes، نویسنده 51 ساله مقیم نیویورک، به تازگی در یک مراسم فارغ التحصیلی برای یک برنامه تابستانی […]


خطر سکته مغزی در بزرگسالان جوان‌تر از آنچه فکر می‌کنید (و چه چیزی کمک می‌کند)

بررسی پزشکی توسط سابرینا فلسون، MD در 17 دسامبر 2022

یک روز گرم جولای در نشویل بود. Sekou Writes، نویسنده 51 ساله مقیم نیویورک، به تازگی در یک مراسم فارغ التحصیلی برای یک برنامه تابستانی جوانان که رهبری می کرد سخنرانی کرده بود. وقتی همه چیز یخ زد از تریبون کنار رفت.

“من رها کردم [paper] برنامه ای که من برگزار می کردم، می نویسد. “من به دنبال آن بودم، اما نتوانستم به آن برسم. من فقط آنجا گیر کرده بودم.»

چیز بعدی که به یاد می آورد دست های روی پشتش بود، اما نمی توانست بچرخد تا ببیند چه کسی او را نگه داشته است.

رایتز می‌گوید: «از آن لحظه به بعد، فقط تکه‌هایی از چیزهایی بود که دیدم، سپس در جایی با تخت از خواب بیدار شدم و نمی‌دانستم این افراد در اطراف من چه کسانی هستند. «به نظر نمی رسید که مراکز گفتار من کار کنند. بازوی من به نظر کار نمی کرد. ناراحت کننده بود.» بعدا متوجه شد که دچار سکته هموراژیک شده است. (دو نوع سکته مغزی وجود دارد. سکته های هموراژیک شامل خونریزی در مغز می شود. سکته های ایسکمیک که شایع ترند به دلیل لخته شدن خون ایجاد می شوند).

وقتی در مورد کسی که دچار سکته مغزی شده می شنوید، احتمالاً شخصی بسیار مسن تر را تصور می کنید – شاید در سن 70 سالگی یا بالاتر – که دارای سایر مشکلات پزشکی است که به نظر می رسد با افزایش سن مشترک است. کسی مانند Writes که به طور منظم ورزش می کند و هیچ علامت قرمز پزشکی ندارد، احتمالاً کسی نیست که تصور می کنید سکته کرده است.

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سکته‌های مغزی در میان بزرگسالان جوان و افرادی مانند رایتز که در میانسالی هستند در حال افزایش است. بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، یک نوع خاص از سکته های خونریزی دهنده، به نام خونریزی داخل مغزی (ICH) در دهه گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

چرا این اتفاق می افتد؟ و برای متوقف کردن این روند در مسیر خود چه می توان کرد؟

بدون پرچم قرمز

وقتی رایتز سکته کرد، او در روز 409 از چالش انفرادی خود بود که هر روز حداقل 1 مایل بدود، بدون توجه به آب و هوا، مکان یا خلق و خوی.

او در ژوئن سال 2021 به مناسبت تولدش دوندگی خود را آغاز کرده بود. برنامه این بود که ببیند آیا او می تواند حداقل 1 مایل، هر روز به مدت یک ماه بدود. ماه بعد، او مسابقه تک نفره خود را گسترش داد و جمع آوری کمک مالی را به ماموریت اضافه کرد و این پول را به اهداف و گروه های مختلف حامی بی خانمان ها اهدا کرد.

رایتز می‌گوید: «هر ماه رشد می‌کرد، یک مأموریت جدید، یک فرد جدید که پول را به او می‌دادم. من در 25 شهر مختلف دویدم و بیش از 7000 دلار جمع آوری کردم.

اما دوره دوندگی خیریه به طور ناگهانی، حداقل به طور موقت، زمانی که او سکته کرد، پایان یافت.

سبک زندگی به عنوان یک عامل خطر

در حالی که نژاد، جنسیت، و استعداد ژنتیکی در برخی از این موارد نقش دارند [of ICH strokes]دکتر چیراگ گاندی، مدیر انستیتو مغز و ستون فقرات در مرکز پزشکی وستچستر در نیویورک، می گوید: عوامل خطر بسیار رایج تر، سبک زندگی است.

او می‌گوید وقتی صحبت از سکته‌های ایسکمیک و ICH می‌شود، فشار خون بالا، دیابت، سیگار کشیدن، چاقی و عدم فعالیت بدنی خطر ابتلا را افزایش می‌دهد، چه در میانسالی یا مسن‌تر باشید. اگر به مراقبت های پزشکی خوب دسترسی نداشته باشید، خطر شما بیشتر است.

جان اچ. هانا، MD، متخصص مغز و اعصاب عروقی و مدیر پزشکی مرکز جامع سکته مغزی سیستم سلامت آتلانتیک در مرکز پزشکی Overlook در سامیت، نیوجرسی می گوید که افزایش فشار خون یا فشار خون بالا در بزرگسالان جوان باید تمرکز اصلی باشد.

کریستینا جانز، دکتر کریستینا جانز، پزشک اورژانس کودکان و مشاور ارشد پزشکی در PM Pediatric Care در آناپولیس، MD، می‌گوید داده‌ها فشار خون بالا و بروز سکته مغزی را در جوانان مرتبط می‌کند. او می گوید: «این با چاقی، رژیم غذایی نامناسب و سیگار تشدید می شود. او می‌گوید: اگرچه به‌طور قطعی ثابت نشده است، اما سبک زندگی بی‌تحرک‌تر، «به‌ویژه با افزایش زمان جلوی صفحه نمایش در حین کار از خانه/اقدامات ماندن در خانه در طول همه‌گیری، ممکن است به این افزایش کمک کند».

در مورد COVID-19 چطور؟

سکته مغزی در جوانان قبل از کووید-19 افزایش یافته است. اما هانا می‌گوید: «در برخی موارد، سکته مغزی در نتیجه ابتلا به عفونت شدید کووید گزارش شده است. از آنجایی که ویروس COVID-19 هنوز نسبتاً جدید است، هنوز هیچ داده بلندمدتی برای پشتیبانی از اتصال وجود ندارد.

گاندی می‌گوید با این حال، دانشمندان می‌دانند که COVID-19 باعث ایجاد یک آبشار التهابی منتشر در بدن می‌شود که بر سیستم‌های اندام متعددی تأثیر می‌گذارد. او می‌گوید: و گاهی اوقات، این آبشار باعث ایجاد لخته می‌شود که می‌تواند منجر به سکته شود.

پیشگیری از طریق آموزش

خبر خوب این است که عوامل خطر سبک زندگی که فرد را در معرض خطر سکته مغزی قرار می دهد، مشخص نیست. پیشگیری از طریق آموزش امکان پذیر است. ایجاد تغییرات کوچک اما معنی دار در زندگی روزمره می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

گاندی می‌گوید، می‌توانید با ترکیب گزینه‌های سالم‌تر برای رژیم غذایی خود – مانند محدود کردن غذاهای پرچرب و عدم مصرف زیاد الکل – و فعالیت بدنی بیشتر، مانند پیاده‌روی روزانه اختصاصی، سبک زندگی خود را اصلاح کنید. بعلاوه، داشتن ارتباط نزدیک با پزشک برای غربالگری، انجام معاینات فیزیکی معمول و شروع احتمالی داروها در صورت نیاز، همگی تنظیمات مفید و ساده ای هستند. پزشک شما می تواند خطر سکته مغزی شما را ارزیابی کند و توصیه های خاصی در مورد آنچه به شما در کاهش این خطر کمک می کند ارائه دهد.

در مورد Writes، او با فیزیوتراپیست ها کار می کند تا تحرک، گفتار و حافظه خود را بهبود بخشد. او در مسیر دویدن خود باقی ماند و اکنون توجه بیشتری به هیدراته ماندن دارد. اگرچه هیدراتاسیون بخشی رسمی از بهبود سکته مغزی او نیست، اما در طول یک فعالیت استقامتی سخت از بدن او حمایت می کند. او 26.2 مایل کامل را در ماراتن شهر نیویورک پیاده روی کرد و با غرور از خط پایان گذشت.

“تغییر کرده ام. رایتز در مورد زندگی خود پس از سکته مغزی می گوید و این تغییر هنوز در حال آشکار شدن است. من سعی می‌کنم با این جریان پیش بروم و بر این تمرکز کنم که هر روز 1% بهتر باشم.

نمایش منابع

اعتبار عکس: Sekou Writes، نوامبر 2022

منابع:

Sekou Writes، نیویورک.

چیراگ گاندی، دکتر، مدیر موسسه مغز و ستون فقرات، مرکز پزشکی وستچستر، نیویورک.

جان اچ. هانا، MD، متخصص مغز و اعصاب عروقی. مدیر پزشکی، مرکز جامع سکته مغزی سیستم سلامت آتلانتیک، مرکز پزشکی Overlook، سامیت، نیوجرسی.

کریستینا جانز، دکتر، پزشک اورژانس کودکان و مشاور ارشد پزشکی، PM مراقبت از کودکان، آناپولیس، MD.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=9316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.