افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

خطر آسیب به کشاورزی با افت دمای 8 تا 12 درجه

  • کد خبر : 402401
خطر آسیب به کشاورزی با افت دمای 8 تا 12 درجه

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای کشاورزی اعلام کرد که از فردا (یکشنبه 8 مهرماه) تا روز چهارشنبه (11 آبان) با افت محسوس دما بویژه از دوشنبه (دوشنبه) با افت محسوس دما مواجه می شود. و این کاهش دما به طور میانگین بین هشت تا 12 درجه خواهد بود. مناطق تحت […]

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای کشاورزی اعلام کرد که از فردا (یکشنبه 8 مهرماه) تا روز چهارشنبه (11 آبان) با افت محسوس دما بویژه از دوشنبه (دوشنبه) با افت محسوس دما مواجه می شود. و این کاهش دما به طور میانگین بین هشت تا 12 درجه خواهد بود.

مناطق تحت تاثیر این سامانه شامل استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، کرمانشاه و سایر مناطق شمال و مرکز کشور است. این موج سرما از دوشنبه تا چهارشنبه فراگیرتر بوده و استان های بیشتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

خطرات بالقوه این سیستم شامل افزایش مصرف نهاده های انرژی و آسیب به صنعت کشاورزی است.

توصیه های سازمان هواشناسی به کشاورزان و دامداران

به همین دلیل سازمان هواشناسی به کشاورزان و دامداران توصیه می کند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. کاشت سیب زمینی، تسریع کشت کلزا در مناطق سردسیر، آغاز تغذیه زمستانه زنبورهای عسل و تامین سوخت گلخانه ها و دامداری ها از جمله این اقدامات است. همچنین حفاظت از تاسیسات آبیاری تحت فشار، استفاده از کودهای پتاسیم و اسید آمینه و افزایش رطوبت مزارع و باغات برای تنظیم دما از طریق آبیاری خارج از نوبت توصیه می شود.

تشدید بارش ها از روز دوشنبه در 13 استان کشور

سازمان هواشناسی همچنین از تشدید فعالیت سامانه بارشی در روزهای آینده خبر داد که از روز یکشنبه (8 مهر) آغاز و تا روز چهارشنبه (11 آبان) ادامه دارد.

نوع خطر شامل باران سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید در برخی مناطق، کاهش قابل توجه دما و بارش برف در مناطق سردسیر است. این وضعیت به ویژه از روز دوشنبه تشدید می شود و خطرات خسارت به محصولات باغی و تاسیسات کشاورزی را به دنبال دارد.

مناطق تحت تاثیر این سامانه شامل استان های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، خراسان شمالی و همچنین ارتفاعات زنجان، سمنان، تهران، البرز و قزوین است.

نیاز به تسریع در جمع آوری محصولات نهایی.

سازمان هواشناسی به کشاورزان توصیه کرده است در برداشت محصولات آماده از جمله سیب زمینی، ذرت، گوجه فرنگی، صیفی جات، آفتابگردان، پنبه، لوبیا، برنج و پسته تسریع کنند. علاوه بر این، اقدامات لازم شامل تمیز کردن آبراه ها، تنظیم شیرآلات در استخرهای پرورش ماهی و انتقال ماشین آلات کشاورزی به مکان های امن است.

در این هشدار همچنین بر عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و پرهیز از حضور در مزارع در هنگام بارندگی تاکید شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.