افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

خطرات نوشیدن آب در این زمان

  • کد خبر : 347885
خطرات نوشیدن آب در این زمان

آفتاب نیوز: بسیاری از افراد عادت دارند یک لیوان آب کنار تخت خود بگذارند تا اگر نیمه شب تشنه هستند بدون اینکه از رختخواب بیرون بیایند آب بنوشند، اما باید بدانید که این عادت می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. ; خطراتی که در ادامه این بخش به آنها اشاره می کنید. لیوان […]

آفتاب نیوز:

بسیاری از افراد عادت دارند یک لیوان آب کنار تخت خود بگذارند تا اگر نیمه شب تشنه هستند بدون اینکه از رختخواب بیرون بیایند آب بنوشند، اما باید بدانید که این عادت می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. ; خطراتی که در ادامه این بخش به آنها اشاره می کنید.

لیوان ها، بطری ها یا کوزه های آب بدون درپوش را نباید در فضای باز در اتاق رها کرد. این می تواند باعث سقوط حشرات در ظرف آب یا انتقال آلودگی با فرود بر روی لبه های ظرف شود. آب، بر خلاف غذاهای حاوی کربوهیدرات و پروتئین، می تواند به راحتی با ریز ذرات آلوده شود. علاوه بر این، آب موجود در ظروف بدون درب با گرد و غبار و آلودگی هوا در تماس است که می تواند سلامتی را به خطر بیندازد.

دکتر مارک لوی، متخصص مراقبت های اولیه در یک مرکز پزشکی ماساچوست، می گوید: «باکتری هایی در دهان و بزاق ما زندگی می کنند و زمانی که فرد احساس تشنگی می کند و از یک لیوان یا بطری می نوشد، این باکتری ها به آن منتقل می شوند. ظرف”. زمانی که فرد می خوابد، میکروب ها و باکتری ها فرصت رشد و تولید مثل را دارند.

در نتیجه برای حفظ سلامتی خود، بهتر است همیشه از ظروف درب دار برای ذخیره آب استفاده کنید و از قرار دادن آب در ظروف باز در اتاق خواب خودداری کنید. این کار نه تنها از ورود حشرات و آلودگی به آب جلوگیری می کند، بلکه از رشد و تکثیر باکتری ها نیز جلوگیری می کند. با رعایت این نکات ساده می توانید از نوشیدن آب سالم در هر زمانی از روز یا شب لذت ببرید.

از سوی دیگر دکتر لیوی خاطرنشان کرده است که اکثر کسانی که در هنگام خواب آب می نوشند چندین بار از خواب بیدار می شوند و قطعا از همان لیوان یا بطری آب می نوشند و به آشپزخانه نمی روند.

در واقع این امر باعث می شود باکتری هایی که از دهان به شیشه منتقل می شوند با آلودگی هوا و گرد و غبار ترکیب شده و در طول شب تکثیر شوند. وقتی فردی دوباره از همان لیوان یا بطری آب می نوشد، این باکتری ها وارد بدن او می شوند و باعث بیماری می شوند.

راهکارهایی برای پیشگیری از این خطرات و عوارض

برای جلوگیری از این مشکل بهترین راه حل استفاده از ظروف درب دار برای ذخیره آب است.

همچنین می توانید از فنجان های یکبار مصرف استفاده کنید و هر بار که از خواب بیدار می شوید از یک فنجان جدید بنوشید. این نه تنها از انتقال باکتری ها جلوگیری می کند بلکه به حفظ سلامت و بهداشت شما نیز کمک می کند.

استفاده از شیشه آغشته به بزاق و قرار گرفتن در معرض هوا برای چند ساعت بسیار خطرناک است، به ویژه برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند بیماران HIV، بیماران پیوندی و بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند. این افراد باید مراقب باشند و برای نوشیدن آب از ظروف درب دار یا لیوان های یکبار مصرف استفاده کنند.

با رعایت این نکات ساده می توانید از نوشیدن آب سالم و بهداشتی در هر زمانی از شبانه روز لذت ببرید و از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. حفظ سلامت و بهداشت همیشه باید در اولویت باشد، حتی زمانی که در نیمه های شب آب می نوشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=347885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.