افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

خطاب دولت برزیل به یوفا: نژادپرستی در اروپا بس است! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 232546
خطاب دولت برزیل به یوفا: نژادپرستی در اروپا بس است!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، دولت برزیل از توهین های نژادپرستانه در فوتبال اسپانیا به وینیسیوس جونیور بازیکن رئال مادرید ابراز “غم و خشم” کرد و از یوفا خواست برای جلوگیری از این نژادپرستی های کند تدابیر ویژه ای اتخاذ کند. وزارت امور خارجه برزیل در بیانیه ای خطاب به دولت اسپانیا و مقامات ورزشی آن […]

به گزارش خبرنگار مهر، دولت برزیل از توهین های نژادپرستانه در فوتبال اسپانیا به وینیسیوس جونیور بازیکن رئال مادرید ابراز “غم و خشم” کرد و از یوفا خواست برای جلوگیری از این نژادپرستی های کند تدابیر ویژه ای اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه برزیل در بیانیه ای خطاب به دولت اسپانیا و مقامات ورزشی آن کشور، از ادامه حملات نژادپرستانه علیه این فوتبالیست ابراز نگرانی کرد و همچنین اعلام کرد که در این خصوص با یوفا در تماس است.

در این بیانیه آمده است: «تا زمانی که تحریم‌های کیفری و ورزشی وجود نداشته باشد، نژادپرستان به اقدامات خود ادامه می‌دهند و کمپین‌های ضد نژادپرستی نتایج مؤثری به همراه نخواهد داشت».

این وزارتخانه اعلام کرد که فوتبال برزیل مبتنی بر چندفرهنگی و تنوع نژادی است و بیان کرد که این ورزش در طول تاریخ ابزاری برای پیشرفت اجتماعی افراد محروم بوده است. وزارت امور خارجه برزیل ضمن ابراز تاسف از وجود توهین های نژادپرستانه در قرن بیست و یکم و در قلب اروپا، همبستگی کامل خود را با “وینیسیوس جونیور” اعلام کرد. و اظهار داشت: وینیسیوس بازیکن با استعدادی است که شایسته احترام و تحسین است و او سزاوار چنین وحشیگری نژادپرستانه نیست.

لازم به ذکر است که وینیسوس جونیور یکی از بازیکنانی است که همواره در ورزشگاه های اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.