افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

خصوصی سازی اقتصاد باید تحت حمایت و هدایت دولت باشد مسئولان نباید با نامه نگاری عطش مردم را سیراب کنند.

  • کد خبر : 33906
خصوصی سازی اقتصاد باید تحت حمایت و هدایت دولت باشد مسئولان نباید با نامه نگاری عطش مردم را سیراب کنند.

به گزارش بازار، الهام آزاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه 1 مرداد) شورای اسلامی شهر در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب، اظهار داشت: ایام عزاداری ماه محرم را خدمت ملت شریف ایران به ویژه مردم نایین، خور و بیابانک تسلیت می گویم. اینجانب ابتدا به نمایندگی از […]

به گزارش بازار، الهام آزاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه 1 مرداد) شورای اسلامی شهر در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب، اظهار داشت: ایام عزاداری ماه محرم را خدمت ملت شریف ایران به ویژه مردم نایین، خور و بیابانک تسلیت می گویم. اینجانب ابتدا به نمایندگی از مردم استان های نایین، خور و بیابانک، اقدام توهین آمیز و جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم را به شدت محکوم و ابراز انزجار می کنم.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در شورای اسلامی خطاب به نمایندگان افزود: همکاران گرامی همانطور که می دانید اقتصاد و فرهنگ در رأس مسائل و از اولویت های اصلی کشور است. مقوله فرهنگ با توجه به اقدامات ضد ارزشی و سازماندهی شده دشمنان ایران و اسلام باید با حساسیت بیشتر و مقابله جدی و هوشمندانه با هجمه عمومی دشمن بر مبنای دینی، انقلابی و اخلاقی دنبال شود. زیرا دشمنان ایران اسلامی به صراحت اعلام کرده اند که با تحریم اقتصادی نمی توان ایران اسلامی را شکست داد و با نفوذ فرهنگی در صدد رسیدن به این هدف هستند، لذا همه ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ایران است، تصریح کرد: این چالش باید با ترویج گفتمان فرهنگی عفاف و حجاب در جامعه و مشارکت مردمی، تعیین تکلیف به نهادها و سازمان های مختلف و انجام وظایف محوله برطرف شود.

آزاد در ادامه تصریح کرد: عفاف و حجاب و ترویج آن موجب تحکیم بنیان خانواده و بسترسازی روابط اجتماعی در جامعه امروزی می شود و زنان در تحکیم و حفظ ارزش های خانواده نقش بسزایی دارند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: نباید فراموش کرد که تاریخچه حجاب در ایران از گذشته تاکنون نشان می دهد که حجاب برای زنان ایرانی افتخار بوده و با پوشش آن برای خود ارزش آفرینی کرده اند.

وی درباره حل مشکلات اقتصادی تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی و تا حد زیادی پیشرفت کشور مستلزم برنامه ریزی و تخصیص هوشمندانه منابع در حوزه های محرکه است و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بخش خصوصی سازی را موتور محرکه اقتصاد می دانند، سرمایه ها و مدیریت مردم باید وارد عرصه اقتصادی شود. بخش خصوصی باید در مسیر برنامه های دولت حرکت کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین به موازات خصوصی سازی باید ابزارهای حمایتی، هدایتی و نظارتی دولت تقویت و نهادهای لازم ساخته شود. به راستی چشم انداز دولت محترم و همکاری شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و سیاستگذاری در حوزه اقتصاد و معیشت مردم که 13 فصل از 24 فصل به این موضوع اختصاص یافته است، نویدبخش پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و انشاءالله فقرزدایی است.

آزاد خطاب به دولت و وزارت راه و شهرسازی افزود: وضعیت مسکن و اجاره حتی در شهرها بدتر شده است، زوج های جوان برای شروع زندگی خود توان اجاره خانه کوچک را ندارند، نایین، خور و کویر دارای املاک و زمین های قابل سکونت فراوانی هستند که با تسریع در واگذاری زمین و حمایت از ساخت واحدهای مسکونی می توان این مشکلات را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1385 در سفر استانی رئیس جمهور، بندر خشک نائین به تصویب رسید و حتی مطالعاتی نیز انجام شد، چرا با وجود همه نظارت های بنده و موافقت معظم له هنوز این موضوع مشخص نشده است؟ نبود ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران از نایین، خور و بیابانک به مرکز استان باعث نارضایتی و ناامیدی مردم شده است و کامیون داران از نحوه توزیع بار گلایه دارند و مردم از وضعیت بد جاده های نایین، خور و بیابانک گلایه دارند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: رسیدگی به حمل و نقل و راه های شرق استان اصفهان نیاز به کارگروه ویژه دارد. سال گذشته کمیسیون اصل نود در بازدید از نایین، فرخی و جندق در مورد تامین آب به وی هشدار داد. بحران آب با نامه نگاری حل نمی شود. باید در این زمینه اقدام شود. مردم مظلوم این شهرها آب سالم و کافی ندارند. انارک و ایجاد شبکه و تاسیسات فاضلاب در شهرهای خور، جندق و فرخی، روستاهای چملک و روستاهای جنوبی نیاز و تقاضای مبرم است.

آزاد در پایان خطاب به وزیر کار و بهداشت خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی کارگران بازنشسته بسیار سخت است، بهبود وضعیت معیشتی ضروری است. از توجه وزیر بهداشت و مجموعه این وزارتخانه به ویژه جناب آقای دکتر شیرانی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شهرهای کمتر دیده شده نایین، خور، بیابانک و جندق کمال تشکر و قدردانی را دارم، اما کمبود و کمبود نیروی متخصص در شهرستان های نایین، خور و بیابانک مستلزم دریافت کمک هزینه ورودی است. هزینه امتحان برای دانشجویان و پزشکان محلی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.