افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

خشکی مفصل شانه یکی از عوارض شایع جراحی سرطان سینه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 344132
خشکی مفصل شانه یکی از عوارض شایع جراحی سرطان سینه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه بیات خشکی مفصل شانه را یکی از عوارض شایع بیماران پس از جراحی سرطان سینه عنوان کرد و گفت: با انجام تمرینات اصلاحی می توان از این عارضه پیشگیری کرد. وی علت این عارضه را کاهش دامنه حرکتی مفصل شانه پس از عمل جراحی در بیماران مبتلا به سرطان سینه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه بیات خشکی مفصل شانه را یکی از عوارض شایع بیماران پس از جراحی سرطان سینه عنوان کرد و گفت: با انجام تمرینات اصلاحی می توان از این عارضه پیشگیری کرد.

وی علت این عارضه را کاهش دامنه حرکتی مفصل شانه پس از عمل جراحی در بیماران مبتلا به سرطان سینه عنوان کرد و یادآور شد: بیمار می تواند با انجام ورزش های مناسب دامنه حرکتی این مفصل را بهبود بخشد.

آموزش انواع حرکات ورزشی

بیات ضمن آموزش برخی تمرینات و حرکات اصلاحی تاکید کرد: بیمار با انجام این تمرینات می تواند از خشکی مفصل شانه در سمت آسیب دیده جلوگیری کند.

به گفته این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، برای انجام اولین تمرین ابتدا فرد باید به جلو خم شود و بازوی آسیب دیده را آویزان کند. سپس به آرامی دست خود را در جهات مختلف حرکت دهید (از چپ به راست، از جلو به عقب و بالعکس و چرخش). در حرکت دایره ای باید از یک دایره کوچک شروع کنید و به تدریج آن را بزرگتر کنید.

بیات با اشاره به دومین حرکت اصلاحی گفت: در این حرکت فرد باید با دست دیگر دست مبتلا را گرفته و به سمت بالا فشار دهد و دست را تا جایی که می تواند تحمل کند بالا بیاورد زیرا این حرکت می تواند دردناک باشد. وقتی به ناحیه ای که احساس درد می کنید رسیدید، دست خود را حدود 10 ثانیه در همان ناحیه نگه دارید و سپس آن را پایین بیاورید و دوباره تمرین را انجام دهید.

به گفته وی، هر یک از حرکات و ورزش ها باید دو بار در روز، هر بار 10 بار و هر بار 10 ثانیه انجام شود.

بیات به آموزش سومین حرکت اصلاحی ادامه داد که در آن فرد به پهلو کنار دیوار می ایستد و انگشتان دست آسیب دیده را روی دیوار می گذارد. سپس به آرامی انگشتان خود را به سمت بالای دیوار حرکت دهید و دست خود را تا جایی که درد قابل تحمل است بالا بیاورید.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در ادامه تمرینات خود گفت: در تمرین چهارم از روسری یا پارچه استفاده می شود. بیمار پارچه را از پشت خود می گذراند و یک طرف آن را با دست سالم بالای شانه و انتهای دیگر را با دست آسیب دیده در پایین نگه می دارد.

به گفته وی، بیمار باید با دست سالم پارچه را به سمت بالا بکشد که در این صورت دست مبتلا نیز از پشت به سمت بالا کشیده می شود. هدف از این تمرین حرکت دادن دست آسیب دیده به سمت عقب و بالا است. ۱۰ ثانیه نگه دارید و سپس دوباره تمرین را تکرار کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=344132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.