افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

خزعلی معاون رئیس جمهور: خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون وضعیت زنان خواهیم بود/ پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان در سال گذشته بی عدالتی بود.

  • کد خبر : 228058
خزعلی معاون رئیس جمهور: خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون وضعیت زنان خواهیم بود/ پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان در سال گذشته بی عدالتی بود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): ایرنا: «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در پی وخامت اوضاع در نوار غزه برای شرکت در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد: تشکیل ائتلافی برای محکومیت رژیم اشغالگر «اسرائیل» در بخش زنان، گفت: انشاءالله ما خواستار […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

ایرنا: «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در پی وخامت اوضاع در نوار غزه برای شرکت در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد: تشکیل ائتلافی برای محکومیت رژیم اشغالگر «اسرائیل» در بخش زنان، گفت: انشاءالله ما خواستار اخراج اسرائیل از کمیسیون حقوقی و حقوقی زنان خواهیم بود و این کار انجام خواهد شد.

خانم انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در شصت و هشتمین کمیسیون زنان سازمان ملل متحد به وقت محلی یکشنبه به نیویورک سفر کرده است، در جمع خبرنگاران درباره محورهایی که جمهوری اسلامی ایران را دنبال خواهد کرد، صحبت کرد. حاضر در این نشست گفت: معمولا کشورها گزارشی از وضعیت زنان ارائه می کنند و ما نیز در مورد وضعیت زنان در ایران و همچنین وضعیت زنان در جامعه جهانی و مشکلاتی که با آن روبرو هستند گزارش خواهیم داد. به ویژه شرایطی که متأسفانه در غزه وجود دارد، “کشتار و گرسنگی که در غزه به دلیل محاصره و جنایات جنگی در حال وقوع است.”

معاون اسلامی رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امیدواریم کشورها در این زمینه به اتحاد برسند و بتوانند این عنصر خطرناک و این رژیم اشغالگر را در حوزه زنان و انشاءالله موضوع اخراج اسرائیل از کشور را محکوم کنند. کمیسیون وضعیت زنان» (سازمان ملل متحد) مطالبه کرده و انجام خواهد شد.

پیش از این نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در 17 مارس 2024 برابر با 7 مارس 2024 در آستانه روز جهانی زن (8 مارس) با اشاره به شهادت بیش از 9000 زن فلسطینی در دستان رژیم اسرائیل، او خواستار اخراج این رژیم از کمیسیون شد و به مقام رسمی سازمان ملل تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در بیانیه ای به وقت محلی اعلام کرد: در روز جهانی زن، توانمندسازی زنان و تقویت حقوق آنها مستلزم رسیدگی به بی عدالتی ها است. بیش از 9000 زن فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در بحبوحه انفعال شورای امنیت سازمان ملل به قتل رسیدند. باید از اشغال کرسی های سازمان ملل توسط رژیم غاصب صهیونیستی جلوگیری شود.

ادامه موضوع عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان

معاون اسلامی رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به سوالی درباره پایان عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل متحد در سال 1402 و پس از ناآرامی های ایران و احیای عضویت ایران در این کمیسیون گفت: ما اقدامات اولیه را انجام داده ایم و انجام داده ایم و انشالله برای اعاده حیثیت ایران پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری کشورهای اکوسوک به سرانجام برسد.

دولت جو بایدن و متحدان غربی اش علیرغم ادعای رویکرد دیپلماتیک، همزمان با ناآرامی ایران در 23 دسامبر 1401 برابر با 14 دسامبر 2022، پیش نویس قطعنامه پایان عضویت ایران در کمیسیون سازمان ملل متحد وضعیت زنان به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (Ekosuk) در نیویورک ارائه شد که با 29 رای موافق، 8 رای مخالف و 16 رای ممتنع تصویب شد.

تصمیم درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا، یعنی قطعنامه E/2023/L.4 با عنوان «پایان دادن به عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون وضعیت زنان در باقیمانده دوره عضویت 2026-2022» این به نظر 54 عضو ECOSOC بستگی داشت و نیازی به رای مثبت نداشت. اکثریت اعضا نبودند، اما برای تصویب این طرح یا هر پیشنهاد دیگری در این جلسه کافی است که تعداد آرای موافق بیشتر از مخالفان باشد.

ممتنع کشورها به معنای عدم حضور در جلسه است. در اجلاس ECOSOC کشورهایی که عضو این سازمان نیستند نیز می‌توانند حضور داشته باشند و حتی سخنرانی کنند، بنابراین کشورهایی مانند سوریه و پاکستان در این نشست شرکت کردند و در مورد اقدام غیرقانونی آمریکا صحبت کردند، اما به دلیل اینکه عضو نبودند. ECOSOC، حق رای نداشت.

از سخنرانی در جلسات سطح بالا گرفته تا جلسات دوجانبه و چند جانبه

معاون اسلامی رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین به تشریح برنامه‌ها و اهداف سفر خود به نیویورک پرداخت و گفت: در شصت و هشتمین جلسه کمیسیون وضعیت زنان که از فردا ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ برگزار می‌شود. تا ساعت 14:02 مارس در مقر سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

خزعلی همچنین مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان سخنران اصلی در نشست جمهوری اسلامی ایران با عنوان «توانمندسازی زنان، توانمندسازی خانواده، توسعه جامعه» اعلام خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین در دیگر نشست های سطح بالای شصت و هشتمین کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد و مواضع تهران را تشریح خواهد کرد.

وی علاوه بر سخنرانی، دیدارهای دوجانبه و چند جانبه با همتایان خود و وزرای زنان و خانواده سایر کشورها نیز خواهد داشت.

نشست های سالانه کمیسیون وضعیت زنان (CSW)، بزرگترین نشست سازمان ملل متحد در مورد مسائل مربوط به زنان و توانمندسازی آنها، که امسال از 11 تا 22 مارس 2024 برگزار می شود، همچنین تا 21 مارس 1402 برگزار می شود. 3 آوریل 1403 با موضوع اولویت «تسریع دسترسی به دانش، ساخت و ساز و توانمندسازی».

خانم انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ایران روز یکشنبه در رأس هیئتی رسمی وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد و مورد استقبال زهرا ارشادی سفیر و معاون نماینده ایران در آمریکا قرار گرفت. ملل

امسال 101 هیأت عالی رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر می پردازند و در مورد مسائل اولویت دار زنان بحث می کنند.

شصت و هشتمین نشست کمیسیون اقتدار زنان با موضوع اصلی «نهادهای فقرزدایی و تقویت نهادها و مالی برای همه زنان و دختران» برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.