افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
6

خرید 770 میلیون دلاری ارز از هلدینگ پتروفرهنگ برای کشور

  • کد خبر : 197387
خرید 770 میلیون دلاری ارز از هلدینگ پتروفرهنگ برای کشور

به گزارش بازار، جواد زارع پور در مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ پتروفرهنگ با ارائه گزارش عملکرد یکساله به سهامداران، گفت: خرید ارزی 770 میلیون دلاری در سال مالی منتهی به شهریور 1402 در شرکت های زیرمجموعه تملک شد. این هلدینگ یکی از اهداف تعیین شده برای حمایت از اقتصاد ملی بود و در شرایط […]

به گزارش بازار، جواد زارع پور در مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ پتروفرهنگ با ارائه گزارش عملکرد یکساله به سهامداران، گفت: خرید ارزی 770 میلیون دلاری در سال مالی منتهی به شهریور 1402 در شرکت های زیرمجموعه تملک شد. این هلدینگ یکی از اهداف تعیین شده برای حمایت از اقتصاد ملی بود و در شرایط سخت تحریم محقق شد.

وی ادامه داد: در گذشته حدود 80 درصد از سبد سرمایه گذاری پتروفرهنگ در حوزه متانول بوده که بزرگترین ریسک این گروه است. به همین دلیل تصمیم داریم با برنامه ریزی مدون، سبد سرمایه گذاری را به طور همزمان اصلاح کنیم تا وارد صنایع پایین دستی مانند اسید استیک، مونومر وینیل استات، پلیمرها و اتانول مصنوعی شود تا ارزش افزوده ایجاد و بازار آتی برای این هلدینگ تضمین شود. .

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ به تشریح برنامه این هلدینگ برای ورود اختصاصی به بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی پرداخت و اظهار داشت: در این راستا برنامه ریزی های گسترده ای انجام شده است به طوری که بیشترین حجم متانول تولیدی در سه شرکت کیمیا سبلان و دانا انجام شده است. به عنوان غذا برای سایر پتروشیمی های زیر گروه به منظور ایجاد ثروت استفاده می شود. برای صندوق ذخیره فرهنگیان پایدار است تا بزرگترین ریسک صنعت نفت که تنوع کم سبد سرمایه گذاری است را از بین ببرد و این تهدید را به فرصتی ارزشمند تبدیل کند. .

زارع پور تصریح کرد: برنامه آتی هلدینگ استفاده از کل متانول تولیدی پتروشیمی کیمیا با ظرفیت سالانه 1.65 میلیون تن تا افق 1407 به عنوان خوراک پایین دستی طرح مهتاب پارسیان، 533 هزار تن متانول و معادل آن است. 578 هزار تن. استفاده از متانول دنا و سبلان برای تهیه اسید استیک و اتانول به عنوان خوراک پروژه شیمیایی پایین دست لاوان.

وی با اشاره به عملیاتی شدن دو سال آینده پتروشیمی دانا و سیراف انرژی افزود: تلاش جدی در هلدینگ برای تکمیل و راه اندازی پتروشیمی دانا تا پایان سال 1403 وجود دارد.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با تاکید بر تمرکز فروش محصولات تولیدی در شرکت های تابعه گفت: یکی از برنامه های آتی ایجاد مکانیزم مشخص و در عین حال چند وجهی برای فروش متمرکز تمامی محصولات تولیدی شرکت ها در یک واحد مشخص است. قالب هلدینگ برای افزایش بهره وری و همچنین باید بر چابکی سیستم تمرکز کنیم.

زارع پور یادآور شد: برای این کار و در گام اول با اجرای بخشی از این برنامه، موفق شدیم هزینه های تجاری را از یک درصد فروش برای اولین بار به 0.2 درصد کاهش دهیم و با اجرای برنامه هایی در دریا، زنجیره لجستیک را توسعه دهیم. حمل و نقل، ساخت و اجاره مخازن سرزمینی و فراسرزمینی از دیگر چشم اندازهایی است که برای توسعه همه جانبه هلدینگ در نظر گرفته ایم.

وی بیان کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید ملی، این هلدینگ اولین گروهی بود که با سفارش کاتالیست سنتز لازم در پتروشیمی سبلان، گام بزرگی در بومی سازی این محصول استراتژیک برداشت. و اکنون بسیاری از گروه های تولیدی دیگر از آن بهره مند شده اند.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ از در دستور کار قرار گرفتن شفافیت در امور مالی و تجاری به عنوان اصل عالی این هلدینگ خبر داد و گفت: برای اولین بار سامانه جامع کسب و کار یکپارچه و همچنین سامانه جامع منابع انسانی یکپارچه است. . در سطح هلدینگ و شرکت های تابعه آن به منظور نظارت بر استخدام، دستمزد و حقوق، گزینش محلی و شفافیت برای جلوگیری از فساد و بی عدالتی و نهادینه سازی این دو مهم به عنوان یکی دیگر از زیرساخت های شرکتی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.