افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

خرید گندم از مرز 7 میلیون و 200 هزار تن گذشت

  • کد خبر : 33016
خرید گندم از مرز 7 میلیون و 200 هزار تن گذشت

به گزارش بازار، سید سعید راد با بیان اینکه صبح امروز میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط این شرکت به 7 میلیون و 297 هزار تن رسید، اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که در سال گذشته 7 میلیون و 200 هزار تن گندم خریداری شده و تاکنون رکورد پارسال را شکسته ایم. به […]

به گزارش بازار، سید سعید راد با بیان اینکه صبح امروز میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط این شرکت به 7 میلیون و 297 هزار تن رسید، اظهار کرد: در شرایطی قرار داریم که در سال گذشته 7 میلیون و 200 هزار تن گندم خریداری شده و تاکنون رکورد پارسال را شکسته ایم.

به گفته وی، بیش از نیمی از پول گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شد و نظارت بر پرداخت مابقی مطالبات نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ارزش گندم خریداری شده با عبور از مرز 100 میلیارد تومان در حال ورود به کانال 110 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه خرید گندم در کشور نسبت به سال گذشته یک هزار و 571 هزار تن افزایش داشته و بیش از 27 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر استان های مناطق سردسیر و کوهستانی شمال و غرب کشور روزهای اوج تحویل گندم به مراکز تجاری را پشت سر می گذارند.

وی افزود: 54 درصد مازاد گندم نسبت به سال گذشته از کشاورزان دو استان فارس با 491 هزار تن افزایش و خوزستان با 361 هزار تن افزایش و چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و بوشهر نیز شاهد افزایش خرید بین 100 تا 2 بوده اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با 6 برابر افزایش خرید گندم نسبت به سال گذشته، استان‌های بوشهر و یزد را از استان‌هایی نام برد که با افزایش 6 برابری خرید گندم نسبت به سال گذشته از رشد بی‌سابقه‌ای در خرید گندم برخوردار بوده‌اند و خاطرنشان کرد: پس از این دو استان، رشد خرید گندم در استان‌های کهگیلویه، احمد، البرز و البرز 2.5 برابر و در استان‌های احمد، البرز و 2 برابر بیشتر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.