افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

خروج شرکت های کره جنوبی از بازار چین؛ هیوندای استیل در حال سازماندهی مجدد فعالیت های خود در چین است

  • کد خبر : 234383
خروج شرکت های کره جنوبی از بازار چین؛  هیوندای استیل در حال سازماندهی مجدد فعالیت های خود در چین است

بازار؛ گروه صنعتی: جدیدترین گزارش «استیل رادار» حاکی از آن است که در چند وقت اخیر شرکت های بزرگ کره جنوبی به دلایل مختلف از جمله بلاتکلیفی تجاری، رقابت شدید و کاهش سودآوری شروع به کنار گذاشتن بازار چین کرده اند. عواملی مانند افزایش نظارت دولت آمریکا بر چین و تغییر سیاست دولت چین این […]

بازار؛ گروه صنعتی: جدیدترین گزارش «استیل رادار» حاکی از آن است که در چند وقت اخیر شرکت های بزرگ کره جنوبی به دلایل مختلف از جمله بلاتکلیفی تجاری، رقابت شدید و کاهش سودآوری شروع به کنار گذاشتن بازار چین کرده اند. عواملی مانند افزایش نظارت دولت آمریکا بر چین و تغییر سیاست دولت چین این روند را تسریع کرده است.

هیوندای استیل فعالیت خود را در چین کاهش می دهد

بر اساس این گزارش، این تغییر به ویژه در صنعت خودروسازی کره قابل توجه است، جایی که شرکت هایی مانند هیوندای موتور با فروش کارخانه ها و کاهش عملیات، حضور خود را در چین کاهش می دهند. سایر شرکت های تامین کننده قطعات خودرو کره ای نیز همین روند را دنبال می کنند.

در واقع کارشناسان می گویند: این اتفاق به این معناست هیوندای موتور در حال کاهش فعالیت های تجاری خود در چین و در نتیجه، هیوندای استیل، تامین کننده ورق های فولادی خودرو نیز در حال سازماندهی مجدد فعالیت های خود در چین است. در همین حال، سایر شرکت های کره ای نیز در واکنش به این وضعیت تغییرات مشابهی را آغاز کرده اند.

ساده تر، HL Mando کارخانه تولید ترمز و سیستم تعلیق خود را در چونگ کینگ تعطیل می کند و هیوندای گلاویس به همکاری خود با Changzhou Group، یک شرکت پیشرو در فروش خودرو و لجستیک چینی پایان داده است.

به گفته تحلیلگران، با این حال، بازسازی به این شرکت ها محدود نمی شود، زیرا حتی صنعت باتری کره در چین نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. LG Energy Solution سپس تصمیم گرفت سهام خود را در Jiangxi VL Battery بفروشد، سرمایه گذاری مشترکی که عملکرد خوبی نداشت. این سرمایه گذاری مشترک در سال 2020 توسط شرکت های چینی LG Chem و Becken Technology تأسیس شد، اما به دلیل مشکلات عملیاتی، LG Energy Solution تصمیم گرفت سهام خود را در سال 2023 بفروشد.

تاثیر خروج شرکت های کره ای از چین بر شرکت های جهانی و چند ملیتی

بر اساس این گزارش، این قسمت روندی را تحلیل می کند که نه تنها شرکت های کره ای، بلکه شرکت های جهانی و چند ملیتی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در چین در سال 2023 با کاهش شدید 82 درصدی نسبت به سال قبل به 33 میلیارد دلار رسید که پایین ترین سطح در سه دهه اخیر است.

این در شرایطی رخ می دهد که کاهش چشمگیر سرمایه گذاری خارجی در چین نشان دهنده تغییرات قابل توجهی در پویایی اقتصاد جهانی و روابط تجاری است. در نتیجه، به شرکت‌ها توصیه می‌شود در پاسخ به این تغییرات، با احتیاط و انعطاف‌پذیری بیشتری به تصمیم‌گیری استراتژیک خود نزدیک شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=234383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.