افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

خرج 33 میلیون دختر هشت ساله در نوروز – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 235797
خرج 33 میلیون دختر هشت ساله در نوروز – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه مجله فاطمه برزویی: 33.580.000 تومان هزینه خرید نوروزی دختر هشت ساله است. شاید برای شما هم شک داشته باشید که یک کودک هشت ساله که نزدیک به 34 میلیون تومان هزینه کرده است چقدر هزینه می کند. او در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرد، به مراکز مختلف گشت و جزییات خرید […]

خبرگزاری مهر، گروه مجله فاطمه برزویی: 33.580.000 تومان هزینه خرید نوروزی دختر هشت ساله است. شاید برای شما هم شک داشته باشید که یک کودک هشت ساله که نزدیک به 34 میلیون تومان هزینه کرده است چقدر هزینه می کند. او در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرد، به مراکز مختلف گشت و جزییات خرید یا خدماتی که استفاده کرده به همراه مبلغی که خرج کرده بود را به مخاطبانش نشان داد.

نکته قابل توجه این است که این پسر ویدیوی خود را با این جمله آغاز کرده است: «ببینیم یک دختر هشت ساله در یک روز چقدر خرج عید می کند؟» آغاز. پس از آن به مغازه پوشاک و کفش و زرگری می رود و محصولاتی را خریداری می کند. سپس با تاکید بر اینکه مراقبت از پوست و مو برای او اهمیت ویژه ای دارد، اقدام به خرید اقلام بهداشتی و به اصطلاح مراقبت از پوست «روتین» می کند. بالاخره نوبت به مراجعه به آرایشگاه و انجام درمان های زیبایی مانند پدیکور پا، صورت و پروتئین درمانی می رسد.

پنج دست لباس 11 میلیون و 800 هزار تومانی، 3 جفت کفش 4 میلیون و 800 هزار تومانی و انگشتر طلای 8 میلیون و 500 هزار تومانی بخشی از خریدهای این دختر هشت ساله است. برای خرید محصولات مراقبت از پوست و مو 3,900,000 تومان هزینه کنید. برای خدمات زیبایی پدیکور پا 300 هزار تومان، درمان صورت 700 هزار تومان و مانیکور 380 هزار تومان پرداخت می کنید. در نهایت پروتئین درمانی را با قیمت 3 میلیون و 200 هزار تومان انجام می دهد.

درست خواندید؛ همه این هزینه ها برای یک دختر هشت ساله است. به نظر می رسد که این لاف نمی تواند ایده ذهن یک کودک باشد. عبارتی که او در ابتدای ویدیو می‌گوید ظاهراً برای دیده شدن، یعنی «ویروسی» انتخاب شده است.

تماشاگران با این تصور که محتوای این ویدیو برای «هر» دختر هشت ساله و هزینه های نوروزی او صادق است، این ویدیو را تماشا می کنند. خرید و دریافت خدمات پوست و مو. در نهایت هزینه سی میلیون شات از این کودک، مخاطب را مجبور به واکنش می کند و این محتوای عجیب را با دیگران به اشتراک می گذارد; هدف پشت دوربین فیلمبرداری از این دختر بچه که احتمالا باید مادرش باشد همین است!

چندی پیش، والدین نگران بودند که فرزندانشان در زمینه مطالعه و کتاب آموزش ببینند. آنها قبلاً فرزندان خود را با رویای پزشک یا مهندس شدن بزرگ می کردند، اما اکنون خانواده ها فرزندان خود را طوری تربیت می کنند که وبلاگ نویس شوند و آنها را از سنین پایین برای کسب درآمد به کار می گیرند.

من بر خلاف شما خوشحالم.

بچه هایی را تحویل جامعه می دهند که در هفت یا هشت سالگی به جای بازی، کلک بازی یا یادگیری، به رنگ ناخن ها، قرار ملاقات با آرایشگاه و پروتئین موهایشان فکر می کنند. کودکی که اراده و قدرت تصمیم گیری مستقل را ندارد، از خواسته های والدین اطاعت می کند و از همان دوران کودکی با فرهنگ مصرف گرایی بزرگ می شود.

این والدین و خانواده های دیگر مانند آنها فرزندان خود را با این تصور می آورند که آنها واقعاً به این همه تجملات نیاز دارند ، در حالی که کودک هیچ ایده ای ندارد ، اینها همه نمایشی برای افزایش بازدید صفحه ، تبلیغات و منبع درآمدی برای والدین است. حتی ممکن است با انتشار چنین پست ها و مطالبی مورد تمسخر و انتقاد جامعه و فضای مجازی قرار بگیرید و بعداً این موضوع برای شما بزرگسالان چالش هایی ایجاد کند.

کودک، انتشار محتوای نمایش در فضای مجازی از طریق مانند و کامنت‌ها احساس ارزشمندی را به دست می‌آورند و این باعث می‌شود که ناخواسته فضای طبیعی ذهنی و روحی کودک را رها کند و وارد دنیای بزرگسالان شود. یک دنیا حساب و کتاب درباره تعداد فالوورها و بازدیدها، دو، دو، چهار تا در مورد میزان درآمد و البته ارتباط چشمی و رقابت بی پایان برای کسی که می گوید: «بر خلاف تو، من خوشحالم!» .

به قیمت کشتن بچه

سوال مهم دیگر این است که حتی اگر مسائل اجتماعی از این نوع ویدئوها حذف شود، آیا کودکی در این سن نیاز به خدمات آرایشی برای پوست و مو دارد؟ آیا بچه های هم سن شما هم این کارها را انجام می دهند؟

طبق یافته ها، پاکسازی صورت یا صورت برای کودکان زیر 14 سال توصیه نمی شود و بهترین محدوده سنی برای این کار 20 سال و بالاتر است. مگر اینکه پزشک آن را به عنوان یک اقدام درمانی تجویز کرده باشد.

همچنین همانطور که کارشناسان اعلام کرده‌اند، کسانی که به دلایل مختلف مانند رنگ و تغییر رنگ، پروتئین‌های ضروری را از ساختار مو حذف می‌کنند و موهایشان نازک و شکننده می‌شود، می‌توانند با تامین پروتئین به بهبود آن کمک کنند. با توجه به این توضیحات، آیا کودک هشت ساله نیاز به تامین پروتئین و ترمیم موهای خود دارد یا همه اینها یک رجزخوانی است؟ نمایشی سودآور که به قیمت فداکاری یک کودک تمام می شود.

سرخوردگی تدریجی رویاها

مشکل دیگر این است که در آستانه عید، هزینه ها و هزینه ها بالاست و شرایط اقتصادی به گونه ای است که شاید تعداد قابل توجهی از خانواده ها توانایی خرید 5 جفت لباس و سه جفت کفش را نداشته باشند و به سختی توانایی خرید یک جفت را داشته باشند. . از لباس های نو در آینده

والدین این کودکان، حتی با کمترین درک اجتماعی و داشتن کوچکترین صفات اخلاقی، باید بدانند که در چنین شرایطی نباید با این عینک ها دل کودکان دیگر را به درد بیاورند یا پدر و مادر خود را به خاطر ناتوانی شان شرمنده کنند. تا چنین رفاهی را فراهم کند.

کاری که این خانواده ها انجام می دهند به تدریج و به طور نامحسوس سطح ناامیدی را در کل جامعه افزایش می دهد. این فخر فروشی در جوامع کمی پذیرفته شده است و با وجود این حداقل سن برای داشتن اکانت اینستاگرام 14 سال است.

خواستگاری اینستاگرام دختران

البته نمی توان این احتمال ضعیف و ناچیز را نادیده گرفت که شاید والدین این کودکان نمی دانند چگونه نیازهای اقتصادی و طمع خود را به فرزندان خود تحمیل کنند و حتی به خود حق می دهند که در عرصه رقابتی امروزی عقب نمانند. به هر قیمتی

هیچ کس نمی تواند انکار کند که امروزه هر چه بازدید از صفحه در پلتفرم های اجتماعی بیشتر باشد، منبع درآمد نیز بیشتر می شود و یکی از راه های کسب بازدید بالا، مشهور شدن و «لفس زدن» درباره موضوعات غیرعادی و غیرعادی است. محتوای غیرمنتظره ای که مخاطب را جذب می کند.

ما در عصر رسانه های اجتماعی زندگی می کنیم، دورانی که در آن کودکان کارگر دیگر فقط کودکانی نیستند که در چهارراه ها گل می فروشند و شیشه های ماشین را تمیز می کنند. کودکان کار امروزه با پوشیدن لباس های گران قیمت و زیبا و رفتار مانند بزرگسالان باعث می شود که مردم به دنبال آنها بروند و آنها را تشویق کنند. در این دنیا ارزش بچه ها با تعداد لایک هایی که دریافت می کنند مشخص می شود و ارزش و ارزش خود را از تعداد فالوورهایی که دارند می دانند.

بسیاری معتقدند خانواده هایی که فرزندان خود را به منبع درآمد یا وسیله ای برای جلب توجه در فضای مجازی تبدیل می کنند با خانواده هایی که فرزندان خود را به کارخانه آجرپزی می فرستند، تفاوتی ندارند. بنابراین نمی توان از کسانی که برای درآمدزایی به فرزندان خود رحم نمی کنند، دلسوزی برای بقیه فرزندان و خانواده ها انتظار داشت که مبادا با دیدن این اختلافات دلشان بشکند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.