افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

خداحافظ شکر

  • کد خبر : 285199
خداحافظ شکر

حسین فرهادی سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران درباره تغییرات تخصیص ارز برای واردات شکر و حبوبات توضیح داد و گفت: ستاد تنظیم بازار در جلسه ای که اردیبهشت ماه امسال در وزارت حراست برگزار شد، تغییر کرد. منبع ارز واردات شکر را اعلام کرد و اعلام کرد شکر با ارز دومی که 42 […]

حسین فرهادی سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان تهران درباره تغییرات تخصیص ارز برای واردات شکر و حبوبات توضیح داد و گفت: ستاد تنظیم بازار در جلسه ای که اردیبهشت ماه امسال در وزارت حراست برگزار شد، تغییر کرد. منبع ارز واردات شکر را اعلام کرد و اعلام کرد شکر با ارز دومی که 42 هزار و 200 تومان است قابل واردات است. همچنین مالیات بر ارزش افزوده شکر نیز از 1 درصد به 10 درصد افزایش یافت.

و افزود: قیمت مصوب شکری که با ارز اتاق اول با نرخ 28 هزار و 500 تومان وارد شده و به دست مصرف کننده رسیده است، کیلویی 28 هزار و 500 تومان بوده و اکنون که شکر با ارز اتاق دوم و دوم وارد می شود. ارزش افزوده آن نیز افزایش یافته است، قیمت مصوب شکر کیلویی 42 هزار و 500 تومان و شکر بسته بندی شده 49 هزار و 500 تومان است. این قیمت ها توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعلام شده است.

فرهادی قیمت شکر خام در بنادر را 21 هزار و 500 تومان در هر کیلو اعلام کرد.

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران تصریح کرد: با قیمت مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای شکر، حاشیه سود این محصول برای عرضه کننده حدود 10 درصد تعیین شده است و با این قیمت، سود بنکدار و … خرده فروش در نظر گرفته نشده است. این امر باعث می شود که شکر بالاتر از قیمت مصوب فروخته شود.

وی در ادامه به تغییرات تخصیص ارز برای واردات حبوبات در سال جاری پرداخت و توضیح داد: ارز واردات حبوبات نیز از تالار اول (28 هزار و 500 تومان) به تالار دوم (42 هزار و 200 تومان) تغییر کرد، اما بخشنامه هنوز اعلام نشده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: ثبت سفارش واردات حبوبات انجام می شود اما در حال حاضر تا زمان ابلاغ بخشنامه ارزی برای آنها تعیین نمی شود و به صادرکنندگان نیز گفته می شود با ارز بازار آزاد وارد کنند و پس از تعیین تکلیف ارز به آنها تعلق می گیرد. گفتنی است از بین انواع حبوبات، 70 درصد ارز تالار دوم به واردات اختصاص دارد و 30 درصد دیگر باید با ارز بازار آزاد وارد شود.

سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران تصریح کرد: حبوباتی که هم اکنون در بازار وجود دارد با ارز تالار اول (28500 تومان) وارد می شود و باید با قیمت قبلی به دست مصرف کننده برسد. این در حالی است که اکنون تمامی واردکنندگان حبوبات اقلامی را که وارد کرده اند با ارز اتاق اول به قیمت ارز اتاق دوم فاکتور می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=285199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.