افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

خداحافظی نه چندان باشکوه ایستوود از سینما

  • کد خبر : 411313
خداحافظی نه چندان باشکوه ایستوود از سینما

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جشنواره موسسه فیلم آمریکا، قدیمی ترین جشنواره فیلم لس آنجلس یکشنبه شب با نمایش جهانی فیلم «قاضی شماره 2» به کارگردانی کلینت ایستوود در تئاتر تاریخی چین به کار خود پایان می دهد. در هالیوود، و ستارگانی مانند نیکلاس هولت، تونی کولت و زوئی دویچ روی فرش قرمز راه خواهند رفت، […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جشنواره موسسه فیلم آمریکا، قدیمی ترین جشنواره فیلم لس آنجلس یکشنبه شب با نمایش جهانی فیلم «قاضی شماره 2» به کارگردانی کلینت ایستوود در تئاتر تاریخی چین به کار خود پایان می دهد. در هالیوود، و ستارگانی مانند نیکلاس هولت، تونی کولت و زوئی دویچ روی فرش قرمز راه خواهند رفت، که چهارمین نمایش جهانی فیلمی به کارگردانی ایستوود در این جشنواره است.

به گزارش ایسنا، این درام دادگاهی چهلمین اثر این فیلمساز در مقام کارگردان است و با توجه به اینکه وی 94 سال سن دارد، شاید آخرین اثر او باشد.

برادران وارنر همچنین چهار روز بعد «قاضی شماره 2» را با اکران محدود در کمتر از 50 سالن اکران خواهد کرد و به گفته دو منبع آگاه از توزیع فیلم، برنامه‌ای برای افزایش تعداد سینماهای این فیلم در هفته‌های آینده وجود ندارد. وجود ندارد.

در حالی که تعداد دقیق سینماهای فیلم هنوز در حال نهایی شدن است، «قاضی شماره 2» در حال حاضر در چهار سینما در نیویورک، پنج سالن در منطقه لس آنجلس و یک سالن در شیکاگو به نمایش در می آید. این فیلم در 25 شهر پرجمعیت کشور در کمتر از 25 سالن پیش فروش داشته است. وب سایت رسمی فیلم فقط زمان نمایش در 18 سالن را اعلام می کند.

Cineplex، بزرگترین زنجیره سینمای زنجیره ای کانادا، فیلم را تنها در یک سالن در تورنتو و 160 سالن دیگر در سراسر کانادا نمایش می دهد که برای اکران از یک استودیوی بزرگ هالیوود مانند برادران وارنر به ندرت اتفاق می افتد، “قاضی شماره 2” نسبت به سایر فیلم‌های فصل جوایز مانند «آنورا» و «بروتالیست» که با بودجه کمتری ساخته شده‌اند، در سینماهای بسیار کمتری بازی خواهند کرد.

به گزارش ورایتی، برادران وارنر، استودیویی که ایستوود بیش از 50 سال با آن همکاری کرده است، به نظر می رسد که پس از اکران جدیدترین فیلم این کارگردان در سال 2021 با عنوان «ماچو گریه می کند» در حال ارزیابی مجدد رابطه خود با این فیلمساز است. «ماکیاولی گریه» با بازی و کارگردانی ایستوود، 90 ساله، یک شکست تجاری بود و تنها 16.5 میلیون دلار در سرتاسر جهان در مقابل بودجه تولید 33 میلیون دلاری خود فروخت. این فیلم با چالش های زیادی روبرو شد و زمانی اکران شد که سینماها هنوز در حال بهبودی از قرنطینه های همه گیر بودند. علاوه بر این، این فیلم همزمان با اکران در سینما در سیستم تماشای آنلاین “Max” (که قبلا با نام HBO Max شناخته می شد) منتشر شد.

اجرای ضعیف «ماچو گریان» که نقدهای متوسطی را دریافت کرد، به محل بحث در استودیو تبدیل شد. در ماه مه 2022، وال استریت ژورنال گزارش داد که دیوید زاسلاو، مدیرعامل جدید وارنر دیسکاوری، این سوال را مطرح کرد که چرا «ماچو گریه می‌کند» در حالی که سرمایه‌گذاران قبلاً به این نتیجه رسیده بودند که این فیلم ممکن است سودآور نباشد.

با این حال، ایستوود در آوریل 2023، زمانی که استودیو «قاضی شماره 2» را به رهبری مایکل دی لوکا و پاملا عبدی، که تابستان قبل برای بازیگران انتخاب شده بودند، نور سبز رنگ را به نمایش گذاشت، دوباره با برادران وارنر خوشحال شد. اما اکنون به نظر می رسد استودیو اعتماد چندانی به چشم انداز تجاری فیلم ندارد. یک منبع نزدیک به برادران وارنر می گوید تصمیم برای اکران «قاضی شماره ۲» به عنوان یک ژست سپاسگزاری از ایستوود است که میلیاردها بلیت فروش و همچنین جوایز متعددی را برای فیلم هایی مانند «نابخشوده» و «نابخشوده» به ارمغان آورده است. میلیون دلاری عزیزم.” برنده شده است اما آیا اکران محدود در چند سالن ادای احترامی مناسب برای یکی از نمادین ترین چهره های سینماست که دهه ها به یک استودیو وفادار مانده است؟

ایستوود در طول فعالیت سینمایی خود که از دهه 1950 شروع شد، موفق شد در فهرست محبوب ترین بازیگران تاریخ سینما قرار گیرد و در زمینه کارگردانی دو جایزه اسکار بهترین فیلم و دو جایزه اسکار بهترین را از آن خود کرد فیلم بهترین کارگردان

او در 31 می 1930 در سانفرانسیسکو به دنیا آمد و قبل از ورود به ارتش به عنوان کارگر مشغول به کار بود. در سال 1953 پس از پایان خدمت در ارتش، برای کار در صنعت سرگرمی به لس آنجلس رفت و با وجود اینکه تجربه حرفه ای در زمینه بازیگری نداشت، کمپانی یونیورسال او را استخدام کرد و پس از چند نقش کوتاه، در سریال پرطرفدار “پوست خام” در او در سریال تلویزیونی که از سال 1958 تا 1965 پخش شد، نقش یک گاوچران به نام رودی یتس را بازی کرد.

پس از آن، ایستوود در سه فیلم وسترن اسپاگتی بازی کرد که بسیار موفق بودند و او را به یکی از محبوب ترین بازیگران تمام دوران تبدیل کردند. او در سال 1350 در اولین تجربه کارگردانی خود توانست فیلم «برای من مه بازی کن» را جلوی دوربین برد که با بودجه 725 هزار دلاری بیش از 10 میلیون دلار فروخت.

این بازیگر و کارگردان آمریکایی در سال 1992 نیز برنده چهار جایزه اسکار مهم از جمله جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و همچنین جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی فیلم «نابخشوده» را می سازد. که یک وسترن متفاوت بود.

در سال 2004 «ایستوود» فیلم «عزیزم میلیون دلاری» را نیز ساخت و این فیلم در نهایت برنده اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر زن (هیلاری سوانک) و بازیگر نقش مکمل مرد (مورگان فریمن) شد.

از دیگر تولیدات ایستوود می توان به «رودخانه مرموز»، «دارشان بازن»، «یاکی، جوسی والز»، «فرار از آلکاتراز»، «فایرفاکس»، «در خط مقدم»، «پرچم های پدران ما» و «نامه هایی از آیوجیما» اشاره کرد. ” “. اشاره کرد.

۲۴۵۲۴۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.