افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

خبر وزیر کشاورزی در مورد شکر; متقاضیان باید ثبت نام کنند

  • کد خبر : 249903
خبر وزیر کشاورزی در مورد شکر;  متقاضیان باید ثبت نام کنند

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی نیکبخت در پایان جلسه هیات مدیره در پاسخ به سوالی مبنی بر کنترل قیمت در بازار گوشت و مرغ گفت: برای تنظیم بازار، بستر تولید را دنبال می کنیم تا بتوانیم به حداقل برسانیم. نوسانات بازار از نظر کمیت و قیمت از طریق یکنواختی تولید عید نوروز امسال با ماه مبارک […]

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی نیکبخت در پایان جلسه هیات مدیره در پاسخ به سوالی مبنی بر کنترل قیمت در بازار گوشت و مرغ گفت: برای تنظیم بازار، بستر تولید را دنبال می کنیم تا بتوانیم به حداقل برسانیم. نوسانات بازار از نظر کمیت و قیمت از طریق یکنواختی تولید عید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای عرضه کالا وجود داشت که با برنامه ریزی و تامین کالاهای مورد نیاز انجام شد سال های گذشته نوسانات کمتری در قیمت کالاها داشتیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

ایلانا در خبری نوشت: وزیر کشاورزی با بیان اینکه برخی از کارهای معوقه از جمله تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را رفع کرده ایم، گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیاز خود را به شکر تامین کنند.

وی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز برای کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده های دامی و مواد غذایی اختصاص یافت بخش کشاورزی .

نیکبخت با اشاره به خرید 70 هزار تن دانه روغنی از کشاورزان کارخانجات روغن کشی و تجار یادآور شد: در هیچ میوه فروشی کمبود محصول وجود ندارد، محصولات عرضه می شود و گرانی برخی محصولات به دلیل کمبود نیست. از کالاها

وی بیان کرد: زمانی که حداکثر سازی تولید اتفاق بیفتد قطعا قیمت بر اساس قانون عرضه و تقاضا به تعادل می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تک تک محصولات را رصد می کنیم، گفت: در حال بررسی طرح تولید و تعدیل هستیم و بر اساس پیش بینی ها در صورت داشتن مازاد تقاضا، صادرات محصولات کشاورزی را بدون محدودیت در نظر خواهیم گرفت. دستور کار خود را قرار دادیم.

نیکبخت در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تمام تلاش ما بر این است که محصولات کشاورزی را به صنعت، تجارت و بازرگانی پیوند دهیم که این موضوع در سال 1402 به دستور این وزارتخانه انجام شد و در سال جاری با جدیت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تجربیات به دست آمده در سال 1402 این طرح را با کمترین خطا در سال های آینده اجرا خواهیم کرد، افزود: صنایع غذایی نیز بخشی از زنجیره تولید فرآوری مواد اولیه محصولات کشاورزی است. توجه ماست و باید در خدمت سازنده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با هماهنگی منظم با صاحبان صنایع به سمت خرید مازاد محصول از کشاورزان بروند.

نیکبخت افزود: در مورد برخی از محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه های روغنی، سیاست ما این است که تا حد امکان دولت به صورت تضمینی وارد خرید نشود تا تجار واردکننده این محصولات و یا کارخانه هایی که محصولات را تولید می کنند. در این زمینه های تولیدی، محصولات را از کشاورزان خریداری و فرآوری کنید.

۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=249903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.