افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

خبر مهم رد صلاحیت پزشکان و استعفای کریم حسین زاده

  • کد خبر : 401903
خبر مهم رد صلاحیت پزشکان و استعفای کریم حسین زاده

به گزارش ساعت 9 صبح؛ هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران از مهم ترین اخبار این شورا در هفته ها و روزهای اخیر خبر داد. بخش‌های مهم پاسخ‌ها را از هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان می‌خوانید. سوالات خبرنگاران: *بر اساس قانون انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره […]

به گزارش ساعت 9 صبح؛ هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران از مهم ترین اخبار این شورا در هفته ها و روزهای اخیر خبر داد. بخش‌های مهم پاسخ‌ها را از هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان می‌خوانید. سوالات خبرنگاران:

*بر اساس قانون انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره ای شورای اسلامی باید با اولین انتخابات سراسری برگزار شود، لذا انشالله سال آینده همزمان با شورای شهر انتخابات و روستایی انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در دو استان خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود. همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در تبریز برگزار می شود.

* لایحه تجارت یک لایحه تفصیلی است و بیش از 1340 ماده دارد و طبیعتاً نیاز به بازنگری دقیق دارد. ما در شورای نگهبان این لایحه را فقط به دلیل مغایرت شرع و قانون اساسی قبول داریم. پس از اتمام بررسی ها اعم از نقص صوری یا مادی، توضیح داده می شود.

*شورای نگهبان مخالفتی با طرح ساماندهی کارکنان دولت نداشت اما به دلیل اعتراض شورای عالی نظارت با اصرار مجلس این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

* شورای نگهبان در مورد لزوم استعفای معاونان در صورت انتصاب از سوی رئیس جمهور تفسیری ارائه نکرده است.

*تصویب عفاف و حجاب اکنون در اختیار مجلس است و به روند خود ادامه می دهد. طبق مقررات، قوانین توسط مجلس و دولت وضع می شود.

*{در خصوص آخرین وضعیت پرونده FATF}: شورای نگهبان ایرادی به پالرمو نداشت و شورای عالی نظارت بر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ایراداتی داشت و با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد. اما شورای نگهبان ایراداتی به CFT ارائه کرد که به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ارسال شد. بنابراین هر دو لایحه در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

*{در پاسخ به سوالی مبنی بر رد صلاحیت رئیس جمهور در انتخابات مجلس}: رئیس مجلس برای پنج دوره توسط شورای نگهبان تأیید شده و برای رئیس جمهور نیز تأیید شده است و مطرح کردن این موارد فایده ای ندارد. مسائل

این خبر در حال تکمیل است…


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.