افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

خبر مهم رئیس ارتش درباره مشخصات جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش

  • کد خبر : 135551
خبر مهم رئیس ارتش درباره مشخصات جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش

دریادار شهرام ایرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت دریای خزر برای نیروی دریایی گفت: دریای خزر به دریای صلح و دوستی معروف است و آنچه امروز به دریای شمال اضافه می‌شود، زیرا ناوشکن دیلمان دارای دو عدد است. محورهای اصلی محور اول بحث تامین امنیت حمل و نقل دریایی و ایمنی کشتی هاست […]

دریادار شهرام ایرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت دریای خزر برای نیروی دریایی گفت: دریای خزر به دریای صلح و دوستی معروف است و آنچه امروز به دریای شمال اضافه می‌شود، زیرا ناوشکن دیلمان دارای دو عدد است. محورهای اصلی محور اول بحث تامین امنیت حمل و نقل دریایی و ایمنی کشتی هاست چرا که دریای خزر شرایط خاص خود را دارد و بنابراین باید کشتی مناسب با محیط دریای خزر وجود داشته باشد که بتواند همیشه در این دریا حضور داشته باشد. محل ارائه کمک

وی افزود: علاوه بر این با توجه به اینکه تمامی مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور هستند، باید یک کشتی در دریای خبر برای ارتقای مهارت دانش آموزان وجود داشته باشد.

دریادار ایرانی ادامه داد: ناوشکن دیلمن جدیدترین مدل کلاس جماران است اما تجهیزات آن ارتقا یافته است که مطابق با تجربیات ناوگان 86 نیروی دریایی ارتش است و می تواند ناو قدرتمندی در مناطق کشفی باشد. ، شناسایی و رهگیری و نجات و نجات.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره رزمایش با کشورهای دیگر گفت: دو رزمایش در دریای جنوب داریم. رزمایش امداد و نجات با کشور عمان که کشورهای دیگر نیز به آن دعوت شده بودند و سپس یک رزمایش امنیت پایدار داریم که تا سال گذشته با حضور سه کشور و امسال تعداد بیشتری از کشورهای مختلف انجام شد. قاره ها. آنها به عنوان یگان عمل می کنند و کشور ناظر در این رزمایش حضور خواهد داشت. محدوده این رزمایش شمال اقیانوس هند خواهد بود.

دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری امروز خود به مناسبت روز نیروی دریایی گفت: هفتم آذر ماه سالروز عملیات غرور آفرین مروارید در سال 59 را به ملت شریف ایران تبریک می گویم. عملیاتی که با تسلیم شدن نیروی دریایی ارتش تنها 67 روز پس از شروع جنگ تحمیلی، توانست حضور نیروی دریایی بعثی‌ها را تا 8 سال آینده به طور کامل از بین ببرد و شریان اقتصادی دشمن را که تا سال‌ها پس از جنگ ادامه داشت، قادر به صادرات نبود. نفت خلیج فارس

وی افزود: با تلاش نیروی دریایی ارتش و اسکورت بیش از ده هزار کشتی تجاری و نفتکش، ایران در زمان جنگ هیچ گاه با توقف صادرات نفت و واردات کالا مواجه نشد و نگذاشت جنگ اقتصادی بر مردم تحمیل شود. کشور. . کشور علاوه بر جنگ نظامی

امیر ایرانی در ادامه گفت: حیوانی بودن و وحشیگری واقعی رژیم ظالم، غاصب و کودک کش صهیونیستی را که از جنگیدن در میدان جنگ ناتوان است و همه کودکان و زنان را وحشیانه قتل عام می کند، محکوم می کنم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: امروز فرزندان شما ملت ایران در نیروی دریایی راهبردی ارتش با ایجاد ابهامات راهبردی فراوان در عرصه های دریایی و دفاعی توانسته اند توطئه، تحریم و تهدیدات دشمن را خنثی کنند. . در هندسه شوم جاذبه دشمن و مسیر انقلابی آن با وحدت یکپارچه. و همگرایی و هم افزایی همه مردم عزیز ایران گامی رو به جلو در راستای توسعه همه جانبه و پایدار و تحکیم روابط خواهد برد. با ملت های جهان در مسیر پیشرفت و تحقق ایرانی قدرتمند، با قدرت و اقتدار.

وی افزود: معتقدیم ایران قدرتمند با مشارکت تک تک ایرانیان محقق خواهد شد. فرزندان ایران عزیز در نیروی دریایی ارتش با اراده پولادین و مهارت های علمی و عملی و امید و استقامت جوانان توانسته اند با تغییر الگوهای راهبردی اقتدار نظام اسلامی را بیش از پیش به جامعه جهانی عرضه کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: به عنوان یک سرباز ولایت باید از مقام معظم رهبری تشکر ویژه داشته باشم چرا که بدون شک با ابلاغ سیاست کلی توسعه دریا همراه با اراده جدی طبق گفته سران سه قوه، مطمئناً فصل جدیدی از تغییر محور اقتصاد باری به سمت اقتصاد دریایی وجود خواهد داشت که اتفاق خواهد افتاد و گامی ایدئولوژیک و عملی برای احیای اقتصاد کشور خواهد بود. من معتقدم اجرای صحیح این سیاست ها نقش بسیار مهمی در مسیر تمدن دریایی ایران اسلامی خواهد داشت و همرزمانم مایل به مشارکت و نقش آفرینی در این عرصه مهم هستند و امیدواریم مجلس و دولت نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند. از توانمندی های بالقوه این نیروی راهبردی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران برای قرار گرفتن در سطح کشور اسلامی سازنده تمدن دریایی، تقویت مؤلفه های قدرت دریایی خود با رویکرد صلح آمیز، مؤلفه های نظام بین الملل را قویا دنبال می کند. یکی از زمینه هایی که با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان در منطقه غرب آسیا قابل چشم پوشی نیست، میزان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه دریایی است. قدرتی که نه تنها به توانایی های عملیاتی دریایی در جنگ محدود می شود، بلکه شامل کنترل تجارت بین المللی، توانایی بهره برداری و کنترل منابع اقیانوس ها و استفاده از قدرت اقتصادی دریایی به عنوان ابزار دیپلماسی و نفوذ سیاسی است.

امیر ایرانی افزود: امروز دنیا در دریا با چالش های بیشتری از جمله قاچاق، دزدی و تروریسم دریایی در شریان های تجارت جهانی و اختلاف بر سر حاکمیت آب های بین المللی مواجه است. حفظ و حراست از منافع کشور در آبهای ساحلی، آبهای سرزمینی، منطقه نظارتی، فلات قاره ای و منطقه ویژه اقتصادی و همچنین ایجاد خطوط ارتباطی و حفظ امنیت آبراهها در زمان صلح و جنگ و اجرای قوانین مستلزم داشتن نیروی دریایی است. قدرت در تعادل منطقه ای و بین المللی است. این نیاز زمانی آشکارتر می شود که مشاهده ناوگان غیربومی در طول سالیان متمادی نشان دهد که آنها به دنبال تغییر موازنه قدرت در منطقه هستند. زیرا با اعمال حاکمیت دریایی ایران عزیز، منافع آن به چالش کشیده شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: بدون تردید نظم جهانی لیبرال محور جای خود را به نظم چندقطبی داده است و یکی از پیامدهای این نظم جدید، تشکیل اتحاد و قدرت نمایی قدرت های نوظهور است. دوستی راهی برای قرار گرفتن و نشان دادن ظرفیت خود در دوره گذار نظم نوین بین المللی است که خود نشانه ای از نشانه های بی پایان تضعیف هژمونی آمریکا و گذار جهان به نظام چند قطبی است و ایران باید با استفاده از پنجره ایجاد شده برای موقعیت یابی خود، این کار را به تنهایی انجام خواهد داد و نیروی دریایی راهبردی ارتش در این زمینه پیشرو است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: شاهد تلفیق آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش از جمله انواع ناوهای رزمی و پشتیبانی سطحی و زیرزمینی، انواع سامانه ها و ناوهای بدون سرنشین با بردهای مختلف خواهیم بود. این تجهیزات، تجهیزات مدرن مورد استفاده در نیروی دریایی کشورهاست. ما تمرینات مشترکی را با کشورهای منطقه و جهان در شمال اقیانوس هند انجام می دهیم.

وی در پایان گفت: دشمنان باید بدانند و بفهمند که کشور ایران و تک تک مردم ایران هرگز منزوی نخواهد شد و ایران اسلامی و ایرانی نمی تواند از انزوا دوری کند و تحریم شود.

۲۱۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.