افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

خبر مهم برای کارمندان/ آیا ساعات اداری دوباره تغییر می کند؟

  • کد خبر : 32053
خبر مهم برای کارمندان/ آیا ساعات اداری دوباره تغییر می کند؟

علی اکبر محرابیان با اشاره به تغییر ساعات کاری ادارات و تاثیر آن بر مدیریت مصرف برق کشور، گفت: این طرح یکی از ابعاد برنامه های تعریف شده برای مدیریت مصرف است و به عبارت ساده با اجرای این طرح پیک مصرف بخش های مختلف تغییر کرده است و اگر ساعات کاری ادارات مانند گذشته […]

علی اکبر محرابیان با اشاره به تغییر ساعات کاری ادارات و تاثیر آن بر مدیریت مصرف برق کشور، گفت: این طرح یکی از ابعاد برنامه های تعریف شده برای مدیریت مصرف است و به عبارت ساده با اجرای این طرح پیک مصرف بخش های مختلف تغییر کرده است و اگر ساعات کاری ادارات مانند گذشته بود با چالش هایی مواجه می شدیم چرا که در زمان پیک مصرف در ادارات نیز با چالش هایی مواجه می شدیم چرا که در زمان پیک مصرف، مصرف بیش از حد خانوارها نیز دو برابر شده و مصرف بیش از حد ادارات نیز بیش از حد مجاز بوده است. فشار بر صنعت برق».

وی افزود: پیک و تیک آف فناوری و تکنیک رایج در صنعت برق کشورهای پیشرفته است که در ایران امسال با تغییر ساعت، ساعات پیک اداری را از داخلی جدا کردیم که تاب آوری صنعت را بسیار افزایش می دهد.

وزیر نیرو با بیان اینکه پیش بینی ما 2 مگاوات صرفه جویی بود، گفت: باید 2 مگاوات نیروگاه ساخته شود تا 3 مگاوات ساخته شود، یعنی سه بلوک باید ساخته شود که سرمایه گذاری هنگفتی می خواهد، تا الان با 6 مگاوات خودمان را نجات می دهیم.

به گفته محرابیان، 95 درصد دستگاه ها از سقف مصرف برق خود استفاده می کنند، پنج درصد دستگاه ها از حد مجاز عبور کرده و به آنها اخطار داده می شود و در صورت عدم رعایت، بلافاصله برق آن ها را قطع می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مصوبه ای که داریم تا پایان زمان تعیین شده محقق می شود و مصمم به انجام آن هستیم، گفت: در سال های گذشته ساعت زمستان و تابستان یک ساعت با هم تفاوت داشت. سال گذشته دفاتر از ساعت 7 صبح به صورت افقی شروع به کار کردند. ساعت 7 صبح سال گذشته با ساعت 6 صبح امسال تفاوتی ندارد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه قانون به شدت رعایت می شود، تصریح کرد: قانون می گوید این دستگاه ها باید در روز نسبت به شرایط قبل 30 درصد کاهش مصرف داشته باشند و در عصر و شب نیز 60 درصد صرفه جویی صورت گیرد. در صورت عدم رعایت این 30 درصد، اخطار مضاعف داده می شود و در صورت عدم رعایت هر نهاد یا اداره ای، برق قطع می شود و در نهایت با تعهد بالاترین مقام سازمان امکان وصل می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها معمولا کمتر به این نقطه می رسند، گفت: اما اگر این موضوع رعایت نشود قانون به شدت اجرا می شود و منعی برای این موضوع وجود ندارد.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.