افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

خبر فوری تعطیلی مدارس

  • کد خبر : 141787
خبر فوری تعطیلی مدارس

خبرنگار شکیبا باخالزاده: مدارس ابتدایی تهران فردا غیبت می کنند استانداری تهران: مهدکودک ها و مدارس ابتدایی تهران به جز دماوند، فیروزکوه و رودبار قصران فردا امکان حضور ندارند. مدارس و دانشگاه‌های اصفهان و ۹ شهر استان فردا تعطیل است اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس و دانشگاه های اصفهان و […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: مدارس ابتدایی تهران فردا غیبت می کنند

استانداری تهران: مهدکودک ها و مدارس ابتدایی تهران به جز دماوند، فیروزکوه و رودبار قصران فردا امکان حضور ندارند.

مدارس و دانشگاه‌های اصفهان و ۹ شهر استان فردا تعطیل است

اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس و دانشگاه های اصفهان و ۹ شهرستان استان و برگزاری کلاس های حضوری در روز شنبه ۲۰ آذرماه به دلیل تشدید آلودگی هوا خبر داد.

منصور شه فروش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به پایداری مستمر و مطلق جو و افزایش غلظت آلاینده ها، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: شرایط آلودگی هوا تا پایان هفته آینده با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت. فردا 20 آذرماه تمامی مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری در نواحی شش گانه شهر اصفهان و نواحی آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر انجام می شود. مهدکودک ها، مهدکودک ها و مدارس استثنایی نیز در مناطق مذکور تعطیل است.

این گلخانه ادامه داد: کلاس های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و فرهنگسراها، مسابقات ورزشی و ورزشی نیز به صورت غیرحضوری تعطیل است.

وی ادامه داد: مادران شاغلی که دارای فرزند دبستانی هستند نیز می توانند با تایید مدیران خود از راه دور کار کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد فردا شنبه 20 آذرماه طرح زوج و فرد از ساعت 8 الی 13 و از ساعت 16 الی 21 اجرا شود. ساعت بعدازظهر در اصفهان. شهر

این فروشنده شیشه با اشاره به تشدید برخورد با واحدهای آلاینده گفت: هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود اعم از حفاری، سوزاندن بقایای گیاهی و … ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی تصریح کرد: پلیس با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز برخورد جدی خواهد کرد.

این فروشنده شیشه ادامه داد: در این کارگروه تاکید شد که اداره کل محیط زیست استان همچنان بر واحدهای آلاینده نظارت داشته و بر توزیع سوخت پاک در جایگاه ها نیز نظارت داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از استان ها و شهروندان اصفهانی خواست تا با کاهش سفرهای غیرضروری به کاهش آلودگی ناشی از منابع سیار کمک کنند.

هشدار نارنجی برای تشدید آلودگی هوا از فردا صبح

سازمان هواشناسی کشور ساعتی پیش به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و تشدید کاهش کیفیت هوا از صبح فردا تا دوشنبه در 7 شهر پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک هشداری به رنگ نارنجی صادر کرد. ، مشهد، قم و تبریز.

علیرضا فخاری در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم در استان تهران با اشاره به آلودگی هوای استان تهران و تصمیم گیری در خصوص صدور دستور تعطیلی مدارس اظهار داشت: بر اساس قانون هوای پاک کارگروهی با حضور از کلیه نهادهای مسئول که وظیفه و ابزار کنترل آلودگی را دارند تشکیل و بر اساس رایزنی های دریافتی از اعضای کارگروه تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس شاخص های دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا تصمیم گیری می شود، افزود: گاهی هواشناسی می تواند شرایط ناپایدار، ناپایدار و سیال را که منجر به آلودگی می شود پیش بینی کند، بنابراین باید براساس گزارش های هواشناسی تصمیم گیری شود.

استاندار تهران افزود: دستور تعطیلی مدارس و سپس سایر نهادهای اداری در صورت افزایش آلودگی در آخرین مرحله صادر می شود.

وی با اشاره به بروز مشکلات مهم و اساسی در زمان تعطیلی مدارس، تصریح کرد: در صورت تعطیلی ناگهانی مدارس، خانواده هایی که شاغل هستند و نمی توانند فرزندان خود را در منزل همراهی کنند، با بلاتکلیفی مواجه می شوند.

فخاری در پایان یکی از موانع اصلی عدم تعطیلی شهرها را پرهیز از زیان های اقتصادی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در خصوص کاهش آلایندگی با نگاه همه جانبه انجام می شود تا از زیان های اقتصادی جبران ناپذیری برای شرکت ها و تولیدکنندگان جلوگیری شود. .

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.