افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

خبر رسمی/ تعطیلی روز شنبه تایید شد. مرخصی کارمند دو روزه بود.

  • کد خبر : 268258
خبر رسمی/ تعطیلی روز شنبه تایید شد.  مرخصی کارمند دو روزه بود.

خبرنگار شکیبا باخالزاده: در دستور کار جلسه علنی امروز شورای اسلامی، ادامه بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته بود که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت نکردند که روزهای پنجشنبه تعطیل شود و با تعطیلی روزهای شنبه موافقت شد. شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته جاری دومین گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص لایحه […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: در دستور کار جلسه علنی امروز شورای اسلامی، ادامه بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته بود که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت نکردند که روزهای پنجشنبه تعطیل شود و با تعطیلی روزهای شنبه موافقت شد.

شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته جاری دومین گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص لایحه اصلاح ماده 87 قانون خدمات کشوری موسوم به لایحه افزایش روزهای پایانی هفته و کاهش ساعات کار کارکنان را مورد بررسی قرار داد از پیشنهادات نمایندگان، رای لازم برای تصویب کسب شد.

بر این اساس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 6 اردیبهشت) ادامه بررسی این لایحه و پیشنهادات وکلای ملت در دستور کار قرار گرفت. در گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس «جمعه ها و شنبه ها تعطیل است» به عنوان تعطیلات آخر هفته و حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس پیشنهاد کرد روز پنجشنبه روز دوم باشد. رایگان به جای شنبه

تعطیلی شنبه شامل بانک ها هم می شد؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پس از تصویب مجلس و شورای نگهبان امکان تعطیلی در روزهای شنبه وجود دارد، گفت: بانک ها و گروه های مددکاری در روز شنبه تعطیل نمی شوند.

به گزارش تابناک اخمی به نقل از «تهران 20»، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با این برنامه گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری که هفته ای 2 روز مرخصی پیش بینی کرده است. ، لایحه دولتی است و بار مالی ندارد. وجود ندارد و فقط شورای اسلامی تاریخ آن را تعیین می کند.

وی ادامه داد: بعید است این لایحه ایراد فنی داشته باشد و در صورت وجود تا یک هفته آینده همه مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای ابلاغ این مصوبه انجام می دهیم زیرا پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان، احتمال تعطیلی شنبه ها وجود دارد. . البته بانک ها و گروه های امدادی در روزهای شنبه تعطیل نمی شوند.

تعطیلی پنجشنبه ها در کشور نهادینه شده است

میرتاج الدینی در تشریح پیشنهاد خود گفت: تعطیلی روز پنجشنبه با در نظر گرفتن مبانی فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت است و علاوه بر آن تعطیلی پنجشنبه ها از دیرباز در کشور نهادینه شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد تعطیلی روز شنبه بر اساس تبلیغات رسانه ای صورت گرفت، علیرغم اینکه روابط اقتصادی آمریکا و چین 1500 میلیارد دلار مبادلات تجاری است که یک ساعت و یک روز اداری مشترک ندارد. 85 درصد تجارت خارجی ما با 10 کشور که اکثریت آنها مسلمان هستند انجام می شود. از طرفی الان عصر ارتباطات است و عملا تعطیلات و غیر تعطیلات معنایی ندارد.

تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد تعطیلی پنج شنبه ها گفت: با تعطیلی روز پنج شنبه ارتباط ما با دنیا به مدت چهار روز قطع می شود. برخی از تعطیلات پنجشنبه صحبت می کنند که هیچ کاری در حوزه اقتصادی نداشته است. 36 تشکل اقتصادی در شورای اسلامی خواستار تعطیلی روز شنبه شدند تا ارتباط ما با دنیا قطع نشود. چرا نگران فعالان اقتصادی نیستیم؟

وی تصریح کرد: تعطیلی روز شنبه کم هزینه ترین و بیشترین سود را برای اقتصاد دارد. این موضوع را به مرجع مرجع تقلید کردم و شب گذشته با دفتر آیت الله آملی لاریجانی نیز صحبت کردم و متن درخواست دفتر ایشان به این شرح است: «از آنجایی که روز شنبه تعطیلی برای هماهنگی با بازار اقتصاد جهانی است. و در رفع برخی مشکلات مؤثر است «کنترل اقتصادی و تورمی است و قصد شباهت به مخالفان نیست، بلکه تعامل است، بنابراین تعطیلی شنبه علاوه بر جمعه مانعی ندارد».

پیرهادی بیان کرد: اکثر کشورهای منطقه روز شنبه تعطیل کردند زیرا برای منافع اقتصادی کشور خود برنامه دارند، بنابراین احساساتی تصمیم نگیریم و در جهت کمک به اقتصاد حرکت کنیم. اگر اشکال قانونی در این زمینه وجود داشته باشد، شورای نگهبان به آن رسیدگی خواهد کرد. ما باید به فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران احترام بگذاریم و مردم را مجبور به مهاجرت نکنیم. تمام تلاش ما باید حضور پررنگ اقتصاد باشد و اگر اقتصاد اصلاح شود سفره مردم هم اصلاح می شود.

در نهایت نمایندگان با 75 رای موافق، 132 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد تعطیلی روزهای پنجشنبه مخالفت کردند.

در ادامه جلسه تعطیلی روزهای شنبه با 136 رای موافق، 66 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد. بخش های امنیتی و عملیاتی واحدهای خدماتی مانند بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی. ، مراکز درمانی، بانک ها و اماکن ورزشی باید پنج روز در هفته از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت کاری خود را تنظیم کنند. فهرست کامل واحدهای عملیاتی واحدهای خدماتی موضوع این تبصره ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

در حال تکمیل

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=268258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.