افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

خبر خوش دولت برای مستاجران ثبت نام 400 میلیونی وام یارانه ای در 4 دهه اول

  • کد خبر : 291124
خبر خوش دولت برای مستاجران ثبت نام 400 میلیونی وام یارانه ای در 4 دهه اول

محمدرضا اسماعیلی در نشست خبری امروز از اعطای وام مسکن برای دهک های اول تا چهارم درآمدی خبر داد و گفت: دهک های اول تا دوم مشمول دریافت 400 میلیون تومان وام مسکن و دهک های سوم یک چهارمی نیز مشمول دریافت وام مسکن هستند. وام 300 میلیون تومانی با سود دو درصد و مدت […]

محمدرضا اسماعیلی در نشست خبری امروز از اعطای وام مسکن برای دهک های اول تا چهارم درآمدی خبر داد و گفت: دهک های اول تا دوم مشمول دریافت 400 میلیون تومان وام مسکن و دهک های سوم یک چهارمی نیز مشمول دریافت وام مسکن هستند. وام 300 میلیون تومانی با سود دو درصد و مدت بازپرداخت 15 ساله.

وی تاکید کرد: این وام ها بین 300 تا 400 میلیون تومان به اضافه وام 550 میلیون تومانی برای مناطق شهری و 350 میلیون تومانی برای مناطق روستایی است.

رئیس هیأت مدیره صندوق ملی مسکن گفت: این تعداد وام مربوط به سال 1402 است و برای امسال وام ها متناسب با تورم افزایش می یابد.

اسماعیلی با بیان اینکه مسکن یکی از مهم ترین وعده های رئیس جمهور و قانون کشور و مهمترین نیاز کشور است، ادامه داد: از ابتدای نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از 2 میلیون و 600 هزار ساختمان ساخته شده است. . آغاز شد. منابع تامین شده از مرز 400 میلیارد تومان گذشت که 371 میلیارد تومان آن توسط مردم تامین می شود و این رقم میزان قابل توجهی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند. از این 371 میلیارد تومان، 234 میلیارد تومان به صورت مستقیم از مردم، 137 میلیارد تومان در قالب وام بانکی و مابقی از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه املاک، تاکید کرد: از 27 شهر جدید ساحلی خلیج فارس، 3 شهر تیس و علوی برای جذب سرمایه گذاری اعلام شده است که قرار است انجام شود. از ابتدا و تا پایان اقدامات شهرستان از طریق سرمایه باید سرمایه گذار ایجاد شود چرا که تاکنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کرده اند و اسامی این شرکت های خارجی تا زمان عقد قرارداد محفوظ خواهد بود. .

رئیس هیات مدیره صندوق ملی مسکن افزود: البته شرکت های داخلی نیز برای سرمایه گذاری در این شهرهای جدید اعلام آمادگی کرده اند و در حال حاضر در حال بررسی پیشنهادات سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا مصالح ساختمانی نهضت ملی مسکن در حال حاضر از طریق بورس و به قیمت حراج تامین می شود؟ برای اطمینان از اینکه این عرضه مواد با قیمت مقرون به صرفه ساخته می شود، این موارد را از آن خریداری می کنیم. اتاقی مجزا برای نهضت ملی مسکن و با 7 درصد تخفیف قیمت پایه بورس.

وی در خصوص پیشنهادات افزایش سقف وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن نیز گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن تا سقف 700 میلیون تومان را به شورای عالی مسکن ارائه کرده ایم و این پیشنهاد در حال بررسی است. .

رئیس کمیته اجرایی صندوق ملی مسکن با اشاره به روند ارائه خدمات بانکی در نهضت ملی مسکن ادامه داد: تقریباً 2 میلیون و 184 هزار نفر وارد بانک شدند که از این تعداد 784 هزار نفر قرارداد منعقد کردند.

وی گفت: علاوه بر واحدهای نهضت ملی مسکن، تاکنون 74 هزار و 658 واحد برای اقشار جوان، 33 هزار و 862 واحد مسکن برای اقشار محروم و 62 هزار و 232 واحد برای دهک های کم درآمد یافت شده است.

اسماعیلی به آخرین وضعیت دو میلیارد دلاری پاکسازی نفت با تایید سران قوا اشاره کرد و تاکید کرد: با موافقت رهبری مقرر شد دو میلیارد دلار از سایت پاکسازی نفت به مسکن اختصاص یابد که معادل آن است. به قسمت اول امروز 10.95 میلیارد ریال پرداخت شده و البته حداکثر سقف پاکسازی نفت 100 میلیارد تومان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.