افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

خبر خوش برای مستاجران/ ساماندهی بازار اجاره و مسکن در سال 1403

  • کد خبر : 229244
خبر خوش برای مستاجران/ ساماندهی بازار اجاره و مسکن در سال 1403

به گزارش رکنا، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با اجرای قانون ساماندهی زمین، بازار املاک و غیره. آن را اجاره کنید شاهد زوال قیمت خانه از ابتدای سال آینده بازار اجاره را کنترل خواهیم کرد. ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: عرضه زمین طی یکی دو […]

به گزارش رکنا، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: با اجرای قانون ساماندهی زمین، بازار املاک و غیره. آن را اجاره کنید شاهد زوال قیمت خانه از ابتدای سال آینده بازار اجاره را کنترل خواهیم کرد.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: عرضه زمین طی یکی دو سال اخیر تاثیر زیادی در کاهش قیمت زمین و مسکن داشته است به طوری که 70 درصد از کل هزینه مسکن برای زمین است و در حال حاضر این زمین ها کاملا رایگان به متقاضیان تحویل داده می شود و در شهرهایی که زمین به خوبی تحویل داده شده است تحویل می دهیم و در شهرهایی که زمین مرغوب داده اند کاهش قیمت داشته است. .

وی ادامه داد: در شهر تهران اقدامات خوبی در قالب شهرک سازی و الحاق زمین به شهرها و شهرک ها انجام شده و از سال 1403 بر خلاف شایعات افزایش قیمت ها کاهش چشمگیری در قیمت ها خواهیم داشت و از سال 1403 بر خلاف شایعات افزایش قیمت، کاهش قابل توجهی خواهیم داشت. سال جدید باعث افزایش عرضه زمین در تهران می شود. شاهد خواهیم بود.

ساماندهی بازار اجاره و مسکن

نوروزی گفت: برای ساماندهی بازار اجاره و مسکن خلاء قانونی داشتیم که وزارت راه و شهرسازی با کمک مجلس طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را در 14 بند ارائه کرد که از این میان بود. 11 ماده به تصویب شورای نگهبان رسید.

وی گفت: ماده 8 این قانون برای قیمت اجاره مسکن است که درصد اجاره مسکن را وزارت راه و شهرسازی تعیین می کند و در صورت عدم رعایت این موضوع از طریق ضمانت می توانیم آن را حل کنیم. از انطباق شاوری دروازه بان است و امیدواریم بتوانیم از ابتدای اردیبهشت که آغاز واگذاری مستاجران است، آن را مشخص و اجرایی کنیم چرا که این اقدام در زمینه اجاره مسکن در تهران بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار ورود جدی به ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره داشته ایم و از طریق پلامب مشاوران املاکی را که در برخی مناطق سالم نبودند ساماندهی کرده ایم، گفت: در حال حاضر با با راه اندازی سامانه خودنویس، تعداد قراردادهای اجاره به بیش از 100 هزار فقره رایگان رسید که در بازار اجاره مسکن بسیار موثر بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=229244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.