افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

خبر خوش برای دانش آموزان عشایری

  • کد خبر : 215289
خبر خوش برای دانش آموزان عشایری

علی تیرگیر با تاکید بر اینکه در راستای توسعه عدالت آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش و پیروی از توصیه های مقام معظم رهبری، امسال برای اولین بار موفق به کسب سهمیه بیش از 2000 دانشجوی عشایری در دانشگاه فرهنگیان شدیم، گفت: : این گام بزرگی در راستای اجرای عدالت آموزشی است که با ایجاد […]

علی تیرگیر با تاکید بر اینکه در راستای توسعه عدالت آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش و پیروی از توصیه های مقام معظم رهبری، امسال برای اولین بار موفق به کسب سهمیه بیش از 2000 دانشجوی عشایری در دانشگاه فرهنگیان شدیم، گفت: : این گام بزرگی در راستای اجرای عدالت آموزشی است که با ایجاد رقابت در بین این دانش آموزان، آنها را تشویق به ورود به دانشگاه فرهنگیان می کند تا معلمان خوبی برای خانواده های خود شوند.

وی گفت: این سهمیه مختص آن دسته از دانش آموزانی است که دوره متوسطه اول و دوم خود را در مدارس عشایری گذرانده اند و با شرکت در کنکور سراسری می توانند برای ورود به دانشگاه فرهنگیان وارد عرصه رقابت شوند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از سهمیه فوق الذکر علاوه بر سهمیه دانش آموزان نخبه عشایری علمی، ورزشی، فرهنگی و مدال برای ورود بدون شرکت در دانشگاه فرهنگیان خبر داد. کنکور و تاکید کرد: برای ورود نخبگان بدون کنکور نیز برنامه ای در نظر گرفته شده است که برای دانشگاه فرهنگیان کنکور داریم که بر این اساس در صورت داشتن نخبگان علمی، فرهنگی، ورزشی و مدال آور در بین دانشجویان عشایری می توان از هزینه تعیین شده برای این منظور

به گزارش ایسنا، در آبان ماه امسال ستاد آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادی به این شورا ارائه کرد تا دانش آموزان با استعدادهای برتر معلم شوند.

دو ماه بعد شورای عالی انقلاب فرهنگی «منشور جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در زمینه های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، آموزشی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» را تصویب کرد و در 12 بهمن به وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه فرهنگیان ارسال شد.

به این ترتیب و بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای مدت دو سال و به صورت آزمایشی، حداقل 10 درصد ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان به جذب دانشجو اختصاص می یابد. و دانشجویان نخبه با استعداد برتر در رشته های مختلف و این دانشجویان و دانشجویان بدون شرکت در کنکور و تنها با شرکت در مصاحبه و انجام ارزیابی تکمیلی که توسط کمیته جذب و گزینش انجام می شود وارد دانشگاه فرهنگیان شده و استاد می شوند.

این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش چند روز پیش با اشاره به ابلاغ دستور ریاست جمهوری در این زمینه گفته بود که 3000 نفر از دانشجویان مقاطع عالی فرهنگی، آموزشی و علمی بدون آزمون به دانشگاه فرهنگیان خواهند آمد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این مصوبه گفت: ملاک معلم شدن این دسته از دانش آموزان بدون آزمون کتبی، داشتن مدال یا مقام کشوری است. این دانشجویان می توانند در کنکور دانشگاه فرهنگیان نیز شرکت کنند اما دیگر نیازی به شرکت در آزمون تربیت معلم نیست و این دانشجویان بدون کنکور و از طریق احراز صلاحیت در مراکز سنجش وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سوابق تحصیلی دانشجویان در جذب آنها در دانشگاه فرهنگیان لحاظ می شود گفت: سوابق تحصیلی این دانشجویان در قبولی آنها در دانشگاه فرهنگیان تاثیر دارد، برای پذیرش این دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان بدون کتبی. امتحان، کارنامه همان تاثیر کنکور را دارد.» در نهایت مراکز سنجش توانایی این دانش آموزان را برای معلم شدن بررسی می کنند و در صورت قبولی در مسیر معلم شدن قرار می گیرند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=215289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.