افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

خبر خوش از افزایش تعداد وام بازنشستگان تا سال 1403

  • کد خبر : 313915
خبر خوش از افزایش تعداد وام بازنشستگان تا سال 1403

به گزارش سناپرس، یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان که اغلب از اقشار متوسط ​​و بعضا ضعیف جامعه به حساب می آیند، پرداخت می کند، وام ملی بازنشستگان است. یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگانی که اغلب از اقشار متوسط ​​و بعضا فقیر جامعه محسوب می شوند، […]

به گزارش سناپرس، یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگان که اغلب از اقشار متوسط ​​و بعضا ضعیف جامعه به حساب می آیند، پرداخت می کند، وام ملی بازنشستگان است.

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگانی که اغلب از اقشار متوسط ​​و بعضا فقیر جامعه محسوب می شوند، پرداخت می کند، وام ملی بازنشستگان است. مبلغ این وام در سال 1403 افزایش یافت و به 30 میلیون تومان رسید. اما گرفتن این وام نیازمند مراحلی است، اولین قدم تکمیل فرم ثبت نام پس از احراز شرایط می باشد.

یکی از وام هایی که دولت برای کمک به بازنشستگانی که اغلب از اقشار متوسط ​​و بعضا فقیر جامعه محسوب می شوند، پرداخت می کند، وام ملی بازنشستگان است. مبلغ این وام در سال 1403 افزایش یافت و به 30 میلیون تومان رسید. اما گرفتن این وام نیاز به مراحل دارد، اولین قدم پر کردن فرم ثبت نام پس از احراز شرایط است.

فرم ثبت نام وام بازنشستگان 30 میلیونی

اما سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از متقاضیان این وام ایجاد شود این است که فرم ثبت نام وام سراسری مستمری بگیران چیست؟ حقیقت این است که متقاضی برای دریافت هر وامی نیاز به ثبت درخواست خود دارد که در فرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده است ثبت می شود و درخواست فرد بر اساس آن بررسی می شود. فرم ثبت نام وام بازنشستگان کشوری نیز به همین ترتیب در نظر گرفته شده است.

متقاضیان دریافت این وام با دو فرم ثبت نام مواجه خواهند شد که یکی فرم آنلاین این وام است که با مراجعه به سایت کانون بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir می توان آن را تکمیل کرد.

آخرین خبر تناسب حقوق بازنشستگان

رئیس جمهور موقت آیین نامه اجرایی تناسب حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری آیین نامه اجرایی تناسب حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، صندوق های بازنشستگی موظفند حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود را از ابتدای سال 1403 و در حدود اعتبارات مصوب مربوطه با رعایت این اساسنامه و سایر قوانین و مقررات مربوط تعدیل کنند.

منابع حاصل از بند (ر) تبصره (6) قانون بودجه سال 1403 کل کشور صرفاً برای اجرای تناسب حقوق نظامیان، مستمری بگیران صندوق و فولاد کشور و مربوط به آن استفاده خواهد شد. اعتبار در قوانین بودجه سالهای آینده.

کلیه بیمه شدگانی که طبق ضوابط و مقررات صندوق بازنشستگی مربوطه تا پایان سال 1402 مستمری دریافت کرده اند مشمول تناسب موضوع این آیین نامه در سال 1403 می باشند.

میرهاشم موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دولت دغدغه معیشت بازنشستگان را داشت و با تصویب مجلس و بر اساس قانون برنامه هفتم و مصوبات برنامه سالانه تناسب را در دفتر خاطرات قرار داد. . بهبود حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران.

وی تصریح کرد: در ماه های اخیر دولت مصوب کرد برای هر بازنشسته سه میلیون تومان پرداخت شود، بنابراین ماهیانه یک میلیون تومان به مستمری بگیران پرداخت می شود تا بتوانند از این مبلغ استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی گفت: مشارکت در این مبلغ مهم برای ما سخت بود اما سعی کردیم در یک هفته این منابع را تحویل دهیم و سه میلیون تومان به حساب مستمری بگیران واریز کنیم.

موسوی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا احکام جدیدی برای مستمری بگیران بر اساس تناسب صادر کنیم تا بر اساس آن پرداخت ها انجام شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: تناسب حقوق مستمری بگیران طبق قانون انجام خواهد شد و به تمامی تعهدات خود به شدت عمل خواهیم کرد.

موسوی افزود: هر زمان که منابع مالی پیدا کردیم با اولویت پرداخت حقوق بازنشستگان و افزایش مستمری جامعه هدف این کار را انجام دادیم تا متناسب با تورم افزایش قدرت خرید داشته باشند.

وی گفت: به هیچ وجه این پرداخت ها خارج از ضوابط و وظایف قانونی تعیین شده بر عهده سازمان نیست و افرادی که از این پرداخت ها ناراحت هستند برای آرامش خود آب سرد بنوشند.

موسوی ادامه داد: دولت به معنای واقعی خدمتگزار مردم است و این یک شعار نیست، بلکه آن چیزی است که مردم در عمل شاهد آن هستند و امکان اجرای این شرایط حمایتی از بازنشستگان و مستمری بگیران وجود دارد. راه های مختلف.”

وی تصریح کرد: همچنین در حال انجام رایزنی با مراکز عالی بازنشستگی برای اجرای قانونی تناسب با صدور احکام جدید هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=313915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.