افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

خبر خوب برای مستاجران وام مسکن برای این افراد 10 برابر بیشتر است

  • کد خبر : 374236
خبر خوب برای مستاجران وام مسکن برای این افراد 10 برابر بیشتر است

به گزارش رکنا، مسعود گنجی، مدیرعامل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تلاش می کنیم هیچ دانشجویی گرسنه نخوابد. وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در سه حوزه اصلی یکی در وام های دانشجویی و سعی می کنیم هر فردی که مورد […]

به گزارش رکنا، مسعود گنجی، مدیرعامل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تلاش می کنیم هیچ دانشجویی گرسنه نخوابد.

وی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در سه حوزه اصلی یکی در وام های دانشجویی و سعی می کنیم هر فردی که مورد تایید معاونت های دانشجویی باشد را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: وام های دانشجویی در سال های اخیر 10 برابر شده است یعنی از 500 هزار تومان به 5 میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: امسال برای مقاطع کاردانی و کارشناسی 5 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 7.5 میلیون تومان و برای مقطع دکتری 10 میلیون تومان در نظر گرفته ایم.

وی افزود: بر اساس قانون حمایت از خانواده، جوانان و خانواده متاهلین دو برابر این وام دریافت می کنند. این وام برای تحصیل در دانشگاه 10 میلیون تومان، کارشناسی ارشد 15 میلیون تومان و مقطع دکتری 20 میلیون تومان است. اگر زن و شوهر هر دو دانشجوی دکترا باشند هر کدام 20 میلیون می گیرند.

گنجی تاکید کرد: برای کمک به افرادی که به دلیل ضامن نمی توانند وام بگیرند، طرح جدیدی داریم. از این پس تمامی ضمانت نامه ها تبدیل به ضمانت نامه بانکی می شود.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان، وام سپرده مسکن 8 برابر شده است و به فکر افزایش 10 برابری آن هستیم.

مدیرعامل صندوق رفاه دانشجویان افزود: 25 میلیون تومان وام مسکن در تهران به 200 میلیون تومان، 20 میلیون تومان وام مسکن در شهرهای بزرگ به 150 میلیون تومان و وام در شهرهای کوچک به 100 میلیون تومان رسیده است. .

وی افزود: طبق قانون جوانان جمعیت، وام لازم برای دانشجویان متاهل به ازای هر فرزند دانشجو در طول مدت تحصیل پرداخت می شود.

گنجی اضافه کرد: در برخی سال ها وام شهریه در بودجه سنواتی لحاظ می شد که متاسفانه از سال 1395 تاکنون مبلغی تخصیص داده نشده است و تا سال 1388 در قانون بودجه وجود داشت اما از سال 1400 حذف شده و در تلاش هستیم آن را پس بگیریم. .

وی ادامه داد: یک میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ها توزیع شده است که معاونت های دانشجویی برای خوابگاه ها هزینه می کنند. در تغذیه، وظیفه ما تدوین سیاست است. دو بخشنامه مربوط به اتاق خواب ها را قورت دادیم. قیمت خوابگاهی که ما اعلام می کنیم برای دانشجویان روزانه و نوبت دوم می باشد. همه دانش آموزان روزانه و عصر باید به عنوان دانش آموزان عصر محاسبه شوند.

رئیس صندوق رفاه ادامه داد: دانشجویان بین المللی را باید همانند دانشجویان شبانه دانست، مبلغ وام دانشجویان شبانه یک و نیم برابر دانشجویان روزانه است.

وی ادامه داد: کسانی که از خوابگاه استفاده می کنند و هزینه را به موقع پرداخت نمی کنند. از اول شهریور ماه بدهی این دانشجویان بر اساس نرخ جدید محاسبه می شود. سعی می کنیم در مهرماه همه خوابگاه ها آماده باشند، گزارش ما از دانشگاه ها این است که هیچ دانشگاهی با خوابگاه ها مشکلی ندارد. امسال قرار بود فقط طرح 40، 40، 30 اجرا شود. ما به دنبال هوشمندسازی سیستم صندوق هستیم. برای دانشجویان جدیدالورود مبلغی به حساب دانشگاه واریز شده است تا مشکلی در زمان ورود جدید وجود نداشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.