افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

خبر خوب برای صاحبان تاکسی برقی

  • کد خبر : 381913
خبر خوب برای صاحبان تاکسی برقی

علیرضا زاکانی; شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در پاسخ به خبرنگار تسنیم، موضوع برق رسانی تهران را مسیری غیرقابل برگشت، ضروری و تنها راهی که می تواند کمک کند، عنوان کرد. برای حل عدم تعادل انرژی کشور وی افزود: از سوی دیگر ایجاد زیرساخت ها در این مسیر می تواند مشکلاتی […]

علیرضا زاکانی; شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در پاسخ به خبرنگار تسنیم، موضوع برق رسانی تهران را مسیری غیرقابل برگشت، ضروری و تنها راهی که می تواند کمک کند، عنوان کرد. برای حل عدم تعادل انرژی کشور

وی افزود: از سوی دیگر ایجاد زیرساخت ها در این مسیر می تواند مشکلاتی از جمله آلودگی هوا که بزرگترین معضل تهران است را برطرف کند و همچنین با توسعه حمل و نقل عمومی مشکل ترافیک این شهر را حل کند.

شهردار تهران تصریح کرد: مبنای این اقدام هم قانون برنامه و هم قانون هوای پاک است که ما را ملزم می کند این مسیر را طی کنیم. خوشبختانه در این مسیر از تولیدکنندگان داخلی و خارجی خرید کرده ایم و زیرساخت های لازم را نیز در شهرستان ایجاد می کنیم. این زیرساخت ها به گونه ای ایجاد شده اند که تمامی افراد در محیط مسکونی خود بتوانند از سیستم های کنترلی خاصی استفاده کرده و در مواقع لزوم به این سیستم ها دسترسی داشته باشند. همچنین زمانی که در شب مازاد برق در کشور وجود دارد، می توانیم از این برق استفاده کرده و عدم تعادل انرژی را در روز جبران کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودروهای برقی گرانتر از خودروهای بنزینی هستند و در حال حاضر کشور با هزینه میلیاردی بنزین وارد می کند، نکته قابل توجه این است که از نظر برق کشور در ساعات اوج مصرف برق کمبود دارد اما بقیه ساعات برق مازاد داریم. این تفاوت در تامین برق به ما این امکان را می دهد که در ساعات اضافی خودروها را شارژ کنیم و از این ظرفیت برای خدمات رسانی به مردم در طول روز استفاده کنیم.

زاکانی گفت: سیستم هوشمند ما در ساعات اوج بار اجازه شارژ را نمی دهد و زیرساخت های ایجاد شده در این حوزه به رفع مشکلات کشور به ویژه تهران کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل گرانی خودروهای برقی، قانونی تصویب شد که دولت را مجبور به صرفه جویی لازم می کند. قبلاً ماده 12 رفع موانع تولید تصویب شده بود که ابتدا می گفت پس انداز کنید و بعد جبران می کنید، اما در قانونی که در پایان مجلس یازدهم تصویب شد، سازمانی پیشنهاد شد که بر اساس قانون فعالیت کند. نظارت بر رئیس جمهور باشد و بتواند به طور پیشگیرانه ضمانت های مختلف اعطا کند.

شهردار تهران با بیان اینکه این پروژه ادامه اراده شهید رئیسی و دولت ایشان بوده که امروز نیز توسط دولت آقای بیزیکیان و با همکاری وزارت حراست و نیرو در حال انجام است، تصریح کرد: اولین مورد خرید طرح معرفی تاکسی های برقی در تهران از شرکت کرمان خودرو بوده است. 171 دستگاه خودرو خریداری شد. قیمت هر خودرو 1.3 میلیارد تومان است که 400 میلیون آن توسط راننده پرداخت می شود. بخشی دیگر از این مبلغ به تعویض تاکسی های آسیب دیده (بین 130 تا 170 میلیون تومان) و مابقی از طریق وام یا سهم راننده تامین می شود.

زاکانی با بیان اینکه دو وام برای رانندگان 8 درصد وام بنگاهی (860 میلیون تومان) و وام صندوق بنگاه (300 میلیون تومان) جمعاً 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: اما طبق ماده 12 گذشته. ، حدود 10 هزار و 500 دلار از قیمت خودرو کسر می شود و این سرویس به رانندگان کمک می کند تا با مبلغ مشخصی خودروی مطلوب خریداری کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: نکته ای که اکنون مطرح است این است که به دنبال تسهیلات برای رانندگان هستیم. من دو بار در دولت درباره این تسهیلات صحبت کرده ام. این موضوع هیچ ربطی به شهرداری ندارد، زیرا این حق رانندگان است که ما نظارت می کنیم. ما نماینده آنها هستیم و وظیفه داریم این راه را طی کنیم. در جلساتی که برگزار شد، آقایان جناب آقای دکتر عارف و عارف نیز حضور داشتند و وزرای محترم کشور، امنیت، انرژی و نفت به همراه اینجانب به عنوان اعضای کارگروه در این جلسه به موضوع پرداخته اند. آدرس

وی گفت: در این کارگروه محوریت به آقای پورمحمدی سپرده شد و جلساتی برای تعیین کیفیت و کمیت امکانات ارائه شده به رانندگان برگزار شد. هفته گذشته مجددا با آقای پورمحمدی صحبت کردم و ایشان اعلام کردند که کارشناسان در حال بررسی جزئیات هستند و به زودی این تسهیلات در اختیار رانندگان عزیز قرار خواهد گرفت. با این اقدام منابع مالی که در حال حاضر هدر می رود به درستی مدیریت می شود و هم رانندگان و هم مردم از آن بهره مند می شوند.

زاکانی بیان کرد: نکته دیگر این است که برای تسهیل در این کار مجوزهای قانونی گرفته شده و درخواست کرده ایم که صندوق کارآفرینی به این امر اختصاص یابد. در حال حاضر 100 میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یافته است و پیش بینی می شود این مبلغ برای اعطای وام تا سقف 800 میلیارد تومان به 200 میلیارد افزایش یابد. این مبلغ به این معنا خواهد بود که هر راننده بین 400 تا 500 میلیون تومان وام دریافت می کند.

وی ادامه داد: رانندگان در حال حاضر با مشکلاتی مواجه هستند که حقشان است چرا که باید کار کنند و زندگی خود را اداره کنند. ما از طرف رانندگان سعی می کنیم از طریق ماده 12 به آنها تسهیلات و وام ارائه کنیم و توافقات لازم را انجام دهیم و به این ترتیب رانندگان در پرداخت اقساط وام دخالتی نخواهند داشت و این وظیفه به صورت حسابداری مدیریت می شود و از طریق منابع مالی ماده 12.

شهردار تهران تصریح کرد: در حال رایزنی با صندوق کارآفرینی هستیم و دستورالعمل های لازم نوشته شده است. به فضل الهی این خدمات به زودی به رانندگان ارائه خواهد شد. این در حالی است که مدل تسویه حساب تاکسی های برقی ارائه شده از طریق قرارداد چینی متفاوت است زیرا آنها یک سال و نیم مهلت دارند. رانندگان با همان مبلغ اولیه وارد جامعه می شوند و خودرو را تحویل می گیرند. فرمول درآمد ماده 12 نیز برای تعیین سهم مشخصی از خودرو برای رانندگان در حال محاسبه است.

زاکانی گفت: این مدل جدید به رانندگان کمک می کند تا خودروهای خود را با قیمت کمتری بین 500 تا 550 میلیون تومان خریداری کنند. به این ترتیب از بار مالی آنها کاسته می شود و تقریبا نیمی از قیمت خودرو را می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: کار را آماده کرده ایم و قسمت اول آن هم اکنون در گمرک است و در حال کار برای ترخیص آن هستیم. در صورت ورود و پیگیری این قسمت در نهایت در قالب شرکت سهامی عام به ثبت می رسد. یک شرکت سهامی عام است به گونه ای که خود تاکسیرانان سهامدار آن می شوند.

زاکانی ادامه داد: در این مدل رانندگان تاکسی علاوه بر دریافت سهم رانندگی با هر پردازشی که برای آنها انجام می شود، سهمی از خودروی خود و همچنین سود سالانه شرکت خواهند داشت. ما این مدل را در جهت راننده محوری حرکت می دهیم. به این ترتیب حتی مردم می توانند سهام این شرکت را خریداری کنند تا منافع آن به دست مردم و رانندگان برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.