افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

خبر خوب برای جویندگان کار تحصیلی

  • کد خبر : 34561
خبر خوب برای جویندگان کار تحصیلی

بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای رفع برخی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که از طریق دانشگاه فرهنگیان امکان‌پذیر نیست، می‌توانید از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزش عالی کشور و سمینارها با رعایت ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش جذب فارغ‌التحصیل شوید، اما این امر مشروط به گذراندن […]

بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای رفع برخی از نیازهای خاص خود در رشته‌هایی که از طریق دانشگاه فرهنگیان امکان‌پذیر نیست، می‌توانید از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزش عالی کشور و سمینارها با رعایت ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش جذب فارغ‌التحصیل شوید، اما این امر مشروط به گذراندن دوره آموزشی یکساله در دانشگاه فرهنگیان است.

بر این اساس برای سال تحصیلی 1402-1403 دو مرحله آزمون یکی برای استخدام معلم و دیگری برای استخدام معلم در نظر گرفته شد.

آزمون انتخاب رشته کار معلم مقطع ابتدایی و معلم استثنایی وزارت آموزش و پرورش 17 اردیبهشت ماه سال جاری در 386 حوزه امتحانی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و در 232 شهر کشور برگزار شد و نتایج اولیه آن روز سه شنبه 9 خردادماه اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج این آزمون معلمان، 24 هزار و 694 معلم ابتدایی، 2 هزار و 332 معلم استثنایی و 992 معلم استثنایی از مناطق عشایری و مرزی برای آموزش و پرورش جذب می شوند. در واقع در مجموع 28 هزار و 18 معلم ابتدایی، استثنایی و استثنایی از مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

امسال طبق قانون حداقل سن برای شرکت در آزمون آموزشی 20 سال و حداکثر 40 سال بود و 60 سال نیز می توانستند در این آزمون شرکت کنند.

همچنین قبلا نسبت نمره آزمون کتبی 70 درصد و مصاحبه 30 درصد بود اما در آزمون آموزشی انجام شده نسبت آزمون 40 درصد و نسبت مصاحبه 60 درصد بود.

اما با توجه به تغییرات این آزمون در طول سال جاری می توان گفت که ورود و شرکت در آزمون آسان شده اما قبولی در آزمون دشوارتر شده است. به طوری که کل آزمون 1000 امتیاز و 400 امتیاز مربوط به آزمون کتبی و 600 امتیاز مربوط به ارزشیابی تکمیلی و مصاحبه بوده و حداقل نمره قبولی 470 امتیاز می باشد.

فرآیند ارزشیابی تکمیلی در این آزمون استخدامی بر اساس ادبیات ارزشیابی حرفه ای با درجه اعتبار بالا به گونه ای برنامه ریزی شده است که بتواند جایگزین مصاحبه سنتی با معلمان در مقیاس ملی شود. با هدف فراهم آوردن بسترهای لازم برای کسب مدارک اولیه و جذب معلمان با کیفیت، توجه همه جانبه به مهارت ها و شایستگی های معلمان، فراهم آوردن زمینه های رشد و ارتقای آنان در بدو خدمت. در این فرآیند سعی شده است تا فرصتی برای بهترین ها برای نشان دادن توانایی خود فراهم شود و ارزیابی منصفانه و بر اساس شرایط شبیه سازی شده برای داوطلبان انجام شود.

امسال بر اساس دفترچه آزمون استخدامی معلمان وزارت آموزش و پرورش، ارزیابی تکمیلی معلمان در قالب حوزه های نگهداری و ارزشیابی آموزشی انجام می شود.

در فرآیند ارزشیابی تکمیلی آزمون گزینش معلم علاوه بر مصاحبه عمومی، تمرین های شبیه سازی شده با عنوان ارائه معلم، ایفای نقش و کار گروهی برای سنجش توانایی افراد معرفی شده در پذیرش نقش معلم در رابطه با دانش آموزان و خانواده هایشان و همچنین نقش اقتدار اجتماعی طراحی شده است.

در همین راستا میشم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پس از حضور در وزارت آموزش و پرورش از روند سنجش تکمیلی آزمون جذب معلم در محل اتاق جلسات معاونت توسعه منابع و دبیرستان پسرانه آزادگان واقع در خیابان حجاب تهران بازدید کرد.

وی در بازدید از فرآیند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی معلمان با اشاره به اهمیت معلمان در تربیت نیروی انسانی و آینده سازان کشور، تصریح کرد: امسال وزارت آموزش و پرورش با توجه به محدودیت های جذب نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان از طریق ماده 28 اقدام به جذب نیروی انسانی در پست های آموزشی و دبیری می کند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور برای طراحی دوره سنجش تکمیلی برای جذب معلم بر اساس ماده 28 انجام شده است، افزود: دوره سنجش تکمیلی جذب معلم با استفاده از دانش روز و تجربیات گذشته و الگوی ارزیابی تکمیلی برای جذب و استخدام معلم بر اساس ماده 28 طراحی شد تا بهترین افراد به عنوان معلم انتخاب شوند.

رئیس سازمان اداری و کار کشور ادامه داد: این کارگروه از مهرماه سال گذشته جلسات متعددی برگزار کرد و با تشکر و قدردانی از همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش چون روند علمی، عادلانه و کافی طراحی شده است و قطعاً این گام نسبت به سال های گذشته پیشرفتی محسوب می شود، زیرا لازم است بتوانیم معلمانی را انتخاب کنیم که توانایی برگزاری بحث گروهی خوب را داشته باشند و بهترین افراد را برای تدریس در محیط واقعی انتخاب کنند.

لطیفی بیان کرد: امسال روند علمی منحصربفردی در آموزش طراحی شده است که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: از مهرماه سال گذشته کارگروه مشترکی بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور برای تهیه و تنظیم آیین نامه فرآیند ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی معلمان تشکیل شد و تغییرات و اصلاحات لازم در شورای توسعه مدیریت کشور انجام شد.

شرکت 80 مدرک دانشگاهی در آزمون تدریس آموزشی

وی بابیان اینکه در سال های اخیر فارغ التحصیلان 6 یا 7 رشته دانشگاهی برای تدریس جذب شدند، گفت: امسال تعداد رشته ها به 80 واحد افزایش یافته است و برای اولین بار توانستیم تست هایی مانند ایفای نقش، تدریس در محیط واقعی، بحث گروهی و آزمون هایی که روزانه ارائه می شود را در نظر بگیریم و آزمون جدیدی برای مصاحبه شوندگان طراحی شده است. معلمان با انگیزه، آگاه و با تجربه را بیاورید.

لطیفی با اشاره به جلسه صبح امروز با معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت جمعیتی 540 هزار نفر از شرکت کنندگان در آزمون انتخاب معلم امسال ارائه شد. برای اولین بار سه بار توانایی جذب اعلام شد تا بتوانیم از بین این افراد بهترین را برای معلم شدن انتخاب کنیم، افرادی که دانش تخصصی و توانایی تدریس بالایی دارند.

نیاز برخی استان ها به استخدام مجدد معلمان

امکان تست مجدد در زمستان 1403.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و کار کشور بابیان اینکه ضوابط عمومی در سوالات این آزمون به ویژه معلمان مقطع ابتدایی لحاظ شده است، ادامه داد: طی بحث هایی که در این جلسه انجام شد، ممکن است در برخی استان ها نیاز به استخدام مجدد در حوزه آموزشی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم امسال برای جبران کمبود نیروی انسانی معلم در برخی استان ها آزمون جدیدی برگزار کنیم، گفت: در صورتی که سازمان این آمادگی را داشته باشد، برای جبران کمبودها، آزمون استخدامی معلمان در زمستان سال آینده برگزار می شود.

لطیفی با اشاره به اینکه راه اصلی جذب و استخدام معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان است، تصریح کرد: باید از طریق این دانشگاه به جذب نیروی انسانی کمک کنیم. ضمناً در جلسه دیروز با رئیس جمهور بر این موضوع تاکید شد و رئیس جمهور دستوراتی دادند لذا امیدواریم جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان تسریع و تقویت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.