افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

خبر جدید از مفسد اقتصادی/ بازگشت اکبر طبری به زندان

  • کد خبر : 32449
خبر جدید از مفسد اقتصادی/ بازگشت اکبر طبری به زندان

روزنامه ایران: روزنامه ایران، ارگان رسانه ای دولت، از تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر بازگرداندن اکبری طبری به زندان خبر داد. رای قطعی دیوان عالی کشور در خصوص حکم صادره از سوی اکبر طبری در شعبه هماراز اعلام شد. بر اساس این رای، حکم صادره از شعبه همراد در خصوص حکم اکبر طبری به […]








روزنامه ایران:

روزنامه ایران، ارگان رسانه ای دولت، از تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر بازگرداندن اکبری طبری به زندان خبر داد.

رای قطعی دیوان عالی کشور در خصوص حکم صادره از سوی اکبر طبری در شعبه هماراز اعلام شد. بر اساس این رای، حکم صادره از شعبه همراد در خصوص حکم اکبر طبری به هفت فقره ارتشا به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق هیچ ایراد و اشکالی ندارد و این حکم تایید شده است. همچنین حکم صادره در خصوص جرم پولشویی با اصلاح میزان و درآمد مشمول جریمه مطابق بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری مستند شده است.
به گزارش مرکز مطبوعات قوه قضائیه، احکام صادره برای این دسته از اتهامات تبری در حالی تایید شد که در مورد وی اتهامات و محکومیت های دیگری نیز وجود داشت و این پرونده ها در مرجع قضایی در حال رسیدگی است و به محض رسیدگی به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.
موضوع پرونده طبری سه سال پس از برگزاری دادگاه مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و وی به اتهام ارتشا به 31 سال زندان محکوم شد و پس از آن یکی از وکلای سابق این متهم اطمینان داد که وی اکنون آزاد است. پس از این ادعا بود که غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان ها در برنامه زنده تلویزیونی در پاسخ به سوال مجری در این باره گفت: طبری نه عفو شده است و نه به مرخصی رفته و نه الان در زندان است. وی با تصمیم مقام قضایی به طور موقت از زندان خارج شده است. اظهارنظری که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و باعث شد رئیس دیوان عالی کشور خود را اعلام کند. حجت الاسلام مرتضوی مقدم در این خصوص گفت: حکم صادره پس از قطعیت اجرا شد و محکوم به تحمل چهار سال حبس تعزیری پرداخت. آقای طبری با ارائه مدارک جدید، تقاضای تشکیل دادگاه جدید را داد و اظهار داشت که بحث تشکیل باند رشوه در این پرونده مطرح نشده است و در نهایت پس از بررسی پرونده در دیوان عالی کشور، با وجود اینکه با درخواست وی موافقت شده و برگزاری دادگاه جدید را توصیه می کند، پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شد. به زودی تصمیم مقتضی در این خصوص صادر خواهد شد. اعاده دادرسی منجر به تایید 12 سال و نیم حبس تعزیری برای اتهام ارتشا شد که طبری باید به زندان بازگردد.