افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

خبر جدیدی از دلیل مرموز پیشرفت اروپا منتشر شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 148876
خبر جدیدی از دلیل مرموز پیشرفت اروپا منتشر شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرنگار بیشتر، کتاب «تاریخ اروپا؛ روایتی نو از وقایع هزاره دوم اروپا» برگرفته از کتاب «اسلام و سکولاریسم» نوشته محمدحسن زروق به تازگی توسط انتشارات فرهنگ اسلامی منتشر و توسط ابراهیم عسکری زاده منتشر شده است. این کتاب حاوی روایت جدیدی از وقایع هزار سال اخیر جهان است که به 3 مرحله اندلس، […]

گزارش کردن خبرنگار بیشتر، کتاب «تاریخ اروپا؛ روایتی نو از وقایع هزاره دوم اروپا» برگرفته از کتاب «اسلام و سکولاریسم» نوشته محمدحسن زروق به تازگی توسط انتشارات فرهنگ اسلامی منتشر و توسط ابراهیم عسکری زاده منتشر شده است.

این کتاب حاوی روایت جدیدی از وقایع هزار سال اخیر جهان است که به 3 مرحله اندلس، قرون وسطی و در نهایت مدرنیته تقسیم شده است. همانطور که معلوم است اثر بعدی خلاصه ای از کتاب اسلام و سکولاریسم اثر محمدحسن زوراق است. ابراهیم عسکری زاده که خلاصه ای از این کتاب را به رشته تحریر درآورده است، می گوید چرا این کار را انجام داده است، در سفرهای متعدد خود به ژنو به عنوان عضو اتحادیه جهانی مخابرات، این سوال بیش از هر زمان دیگری در ذهنش تکرار می شد که چگونه شد. اروپا تبدیل به مهد تمدن، زیبایی و فناوری شود و ما در خاورمیانه درگیر مشکلات و درگیری هایی هستیم که اغلب توسط غرب برنامه ریزی شده است.

در نتیجه، کتاب «تاریخ اروپا» به تاریخ هزاره دوم اروپا می پردازد; جریانی مرموز که با فتح شبه جزیره ایبری توسط مسلمانان وارد اروپا شد و با سیاست نفرت به جنگ های صلیبی و قرون وسطی رسید و سپس انقلاب های بزرگ سکولار را رهبری کرد و بهشت ​​مادی و سکولاریزاسیون را به وجود آورد.

این کتاب دارای 14 فصل است که شامل بخش های زیر می باشد:

«چرا تاریخ اروپا برای ما مهم است؟»، «اروپا؛ قاره سبز»، «تاریخ فتح اسپانیا توسط طارق بن زیاد»، «دستور توقف فتوحات موسی بن نصیر»، «الف. تاریخ بنی امیه در آغاز اسلام»، «علت توقف فتوحات خلیفه»، «حمله موسی به خلیقیه و دریافت نامه دوم خلیفه»، «سرنوشت موسی، طارق و یولیان پس از به دمشق احضار شد» در فصل اول/ «شکست هولناک مسلمانان در حمله به جنوب فرانسه»، «آغاز انقلاب بنی عباس در عرصه تمدن اسلامی و فرار بنی امیه به سوی اندلس»، «فرار نافرجام مروان، آخرین خلیفه اموی، به اندلس»، «داستان فرار جوانی از اموی به نام عبدالرحمن به اندلس»، «داستان همدستی مخالفان عبدالرحمن با شارلمانی» در. فصل دوم/ «قدرت بلامنازع عبدالرحمن در اروپا»، «پادشاهی هشام پس از مرگ عبدالرحمن»، «پادشاهی هخام و بازی های او»، «داستان سوراخ و کشتار مسلمانان تلطیله توسط دی حکم»، «شورش در پایتخت اسپانیا علیه هخام برای نوشیدن خمر»، «رویای و خیال سانتیاگو»، «حضور وایکینگ ها در مرز اسپانیا»، «حمله به جزایر مدیترانه توسط نیروی دریایی عبدالله» رحمان دوم، «داستان بی سابقه هتک حرمت پیامبر اسلام» در فصل سوم/ «قدرت امپراتوری اموی در اروپا در زمان عبدالرحمن دوم»، «داستان یحیی غزال سفیر امویان»، «تداوم نفرت نسبت به مسیحیان»، «قیام های بسیار در شهرهای اسپانیا علیه امویان، «فرستادن سفیر از لیون به قرطبه برای طرح صلح»، «سیاست درگیری های قومی در اندلس»، «فرار ابن حفسون به جالیکه و مسیحی شدن آن» در فصل چهارم/ «اختلاط بنی امیه با نژادهای اروپایی»، «برخورد خشونت آمیز عبدالرحمن الناصر با جسد ابن حفسون»، «تظاهرات الناصر به سمت شمال»، «حمله سانچو به تسلیم شدن شهرهای مرزی»، «تجدید لشکرکشی عبدالرحمن الناصر به سوی شمال»، «اعلام رسمی خلافت عبدالرحمن الناصر با عنوان امیرالمومنین»، «شکوه عمارات و باغات و باغ ها و کاخ الزهرا در اسپانیا، «اولین قدرت اقتصادی جهان»، «به سفیر بیزانس در قرطبه خوش آمدید» و «شکایت سفیر آلمان از عبدالرحمن الناصر» در فصل پنجم.

که در فصل ششم در این کتاب، خواننده با این بخش‌ها مواجه است: «حملات ملوانان و ماجراجویان عرب در سراسر اروپا»، «شکوه علم، فناوری و کتابخانه‌ها در عصر حکم بن ناصر»، «جنگ‌های فراوان مسلمانان و مسیحیان در شمال»، «تاسیس شهر اداری جدید به نام الزهرا»، «روابط» سرد امیریان با دولت های اروپایی، «ظهور روابط خانوادگی شبکه قدرت در شبه جزیره ایبری»، «امویان، حمایت اختلافات شاهزادگان مسیحی، «به قدرت رسیدن سانچو» و «داستان قیام محمد علیه هشام (مهدی) و آغاز غیبت هشام الموید». فصل هفتم این کتاب همچنین شامل این بخش‌ها است: «داستان حمله مشترک بربرها و مسیحیان»، «بازگشت هشام مهدی به قدرت و جنگ با بربرها»، «قیامت در قصرالزهرا و ترور محمد بن هشام المهدی، «حمله سلیمان بن حکم به قرطبه و کشتار مسلمانان»، «تقسیم اندلس بین قبایل بربر و سیسیل»، «داستان هشام الموید و وصیت او» و «سقوط امپراتوری اندلس».

«چگونگی تشکیل ارتش صلیبی ها و ندای پطرس گوشه نشین»، «نقشه های جغرافیایی دفاع مقدس»، «ظهور مغولان در ایران»، «تفاوت رویکرد مغولان و صلیبیون به اسلام» و «موقعیت تضعیف بیزانس در اروپا» عناوین بخش هستند. فصل هشتم کتاب «تاریخ اروپا». که در فصل سیری ناپذیر مخاطب با این بخش‌ها مواجه می‌شود: «تاریخ فردریک دوم؛ شخصیت فردی و اجتماعی او»، «واکنش قهرآمیز کلیسا در برابر ارتداد و الحاد»، «بازرسی دومینیکن از عقاید و سوزاندن مخالفان دین»، اندیشه پاپ ها، «نقد کلیسا»، «نقد کلیسا توسط ویکلیف» و «تکفیر و سوزاندن منتقدان کلیسا».

بخش‌های «جنبش ترجمه با استفاده از چاپخانه و صنعت کاغذ»، «اصلاح کلیسا و جنبش پروتستان»، «عصر رنسانس»، «نقد ریشه‌های یونانی رنسانس»، «عصر علم» و «عصر طولانی جنگ انگلیس و فرانسه و پیروزی نهایی انگلیس” فصل دهم کتاب بعدی را می سازند. که در فصل یازدهم همچنین بخش های زیر وجود دارد: «رونق شهرها»، «رونق ادبیات»، «حمایت اشراف از هنر» و «نقاشی رنسانس و شکستن مرزهای هنر». که در فصل دوازدهم کتاب خواننده با این بخش‌ها مواجه است: «آغاز استعمار توسط اسپانیا»، «استعمار آمریکا»، «خانواده‌های اشرافی حاکم بر اروپا»، «شرایط ژئوپلیتیک اروپا قبل از انقلاب صنعتی»، «انقلاب صنعتی در انگلستان»، «استثمار آفریقا». “، “رویدادهای همراه” و “جنگ های جهانی”.

«انقلاب انگلیس»، «کرامول و انگلیس»، «پارلمان و پادشاه»، «انقلاب آمریکا» و «اعلامیه جمهوری» نیز بخشی از فصل سیزدهم اینها کتابها هستند. فصل چهاردهم و پایان کتاب شامل این بخش‌ها است: «انقلاب فرانسه»، «حمله به کاخ ورسای»، «جنگ اشراف علیه مردم فرانسه»، «فرانسه و جنگ تحمیلی»، «اعلامیه جمهوری»، «پادشاهی ترور» و «مقایسه انقلاب ها».

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

کم کم زمینه برای ظهور یک جنبش اعتراضی علیه کلیسا فراهم شد. همان بازی سیاسی ای که قبلاً در شبه جزیره ایبری انجام می شد و بر اساس آن حاکمان اموی دختران بی خانمان مسیحی و روحانیون ساده لوح مسیحی را به اتهام توهین به اسلام اعدام می کردند و در مناره ای که با سرهای آن ها ساخته بودند به نماز دعوت می کردند. اجرا شده. مسیحیان، اکنون که در اروپای مرکزی و غربی آغاز شده بود. اما این بار اسلام نبود که در خطر بود!

مسیحیان از مشاهده سست شدن پایه های مذهبی خود شوکه شدند. مردم مسیحی تقوا و پاکی را از کلیسا می خواستند و سعی می کردند از ایمان خود دفاع کنند. برخی مانند سنت فرانسیس آسیزی در گرماگرم جنگ صلیبی پنجم به مصر رفتند و سعی کردند رابطه ای صمیمانه با مردم برقرار کنند. قدیس فرانسیس و پیروانش راه کنار گذاشتن لذت ها را در پیش گرفتند و خود را وقف کمک به بدبختان، جذامیان و بیماران کردند. پس از مرگ او، فرقه ای که به نام او تأسیس شد نتوانست راه خود را ادامه دهد. زیرا قوانین و محدودیت هایی که پس از مرگ بر همکاران و خانواده وی اعمال شد چیزی جز شکنجه نبود. چند تن از شاگردان برجسته و پرشور او، سخت عاشق تقوا و سادگی، مجازات سختی گرفتند… در سال 1318 ش. ج. چهار فرانسیسکن در شهر مارسی به عنوان کافر اصلاح ناپذیر سوزانده و سوزانده شدند.

این کتاب با 239 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 139 هزار تومان منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.