افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

خبر بد برای روسیه؛ اف-16های اوکراینی مجهز به قابلیت جنگ الکترونیک بودند.

  • کد خبر : 345038
خبر بد برای روسیه؛ اف-16های اوکراینی مجهز به قابلیت جنگ الکترونیک بودند.

امیر مسعود عابدین_ F-16 فایتینگ فالکون پرکاربردترین هواپیمای جنگنده بال ثابت امروزی است و اگرچه در اوایل دهه 1970 توسعه یافت و اولین پرواز خود را بیش از پنج دهه پیش انجام داد، اما به طور مداوم بهبود یافته و به روز شده است. برخی از آخرین به روز رسانی ها برای فایتینگ فالکون های […]

امیر مسعود عابدین_ F-16 فایتینگ فالکون پرکاربردترین هواپیمای جنگنده بال ثابت امروزی است و اگرچه در اوایل دهه 1970 توسعه یافت و اولین پرواز خود را بیش از پنج دهه پیش انجام داد، اما به طور مداوم بهبود یافته و به روز شده است. برخی از آخرین به روز رسانی ها برای فایتینگ فالکون های نیروی هوایی اوکراین برنامه ریزی شده است.

این هفته، اسکادران 68 جنگ الکترونیک اعلام کرد که با همتایان دانمارکی و نروژی خود برای فعال کردن قابلیت‌های جنگ الکترونیک (EW) بر روی F-16های اهدایی به اوکراین، همکاری کرده است.

اسکادران 68 جنگ الکترونیک خاطرنشان کرد که این ارتقاء به فایتینگ فالکون های ارائه شده به اوکراین در برابر تهدیدات رو به رشد روسیه موثرتر کمک می کند.

اکنون که سیستم‌ها ارتقا یافته‌اند، نیروی هوایی اوکراین بازخورد خود را در مورد عملکرد به‌روزرسانی‌ها ارائه خواهد کرد. اعضای ناتو، بلژیک، دانمارک، هلند و نروژ متعهد شده اند که حدود 79 فروند F-16 Fighting Falcon به کی یف ارائه دهند.

جنرال داینامیکس اف-16 فایتینگ فالکون که به معنی شاهین جنگی است، یک هواپیمای جنگنده مافوق صوت تک موتوره است که توانایی عملیات در هر شرایط آب و هوایی را دارد. این جنگنده قدرتمند توسط شرکت جنرال داینامیکس به دستور دولت ایالات متحده در دهه 1970 طراحی شد. اولین پرواز این هواپیما در سال 1974 انجام شد و چهار سال بعد با عنوان از Squadron وارد خدمت رسمی در نیروی هوایی ایالات متحده شد. 34. از سال 1993، پس از فروش بخش هوانوردی جنرال دینامیک به لاکهید، این هواپیما در شرکت لاکهید مارتین تولید شد.

F-16 به عنوان یک جنگنده سبک، ساده و مقرون به صرفه برای نیروی هوایی ایالات متحده طراحی شد که می تواند به تعداد زیاد مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه برتری هوایی کسب کند. تا به امروز بیش از 4500 نمونه از این هواپیما تولید شده است و آخرین خریدار آن عراق است که 18 فروند F-16 سفارش داده است. در مجموع 25 کشور از این هواپیما استفاده می کنند و مدل های آن نیز در ژاپن و ترکیه تولید می شود.

فواره: منافع ملی

322

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=345038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.