افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 8 September , 2024
3

خبر بد از چین – خبرآنلاین

  • کد خبر : 144983
خبر بد از چین – خبرآنلاین

روز دوشنبه، کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) دستور بهبود امکانات پزشکی و افزایش ساعات کاری کارکنان بهداشتی را در صورت لزوم به دلیل افزایش بیماری‌های تنفسی صادر کرد. در سند این وزارتخانه آمده است: تقویت سیستم پایش اپیدمیولوژیک با تمرکز بر استقرار سامانه معاینات بدنی صبح و بعدازظهر در مدارس ابتدایی و راهنمایی و مهدکودک […]

روز دوشنبه، کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) دستور بهبود امکانات پزشکی و افزایش ساعات کاری کارکنان بهداشتی را در صورت لزوم به دلیل افزایش بیماری‌های تنفسی صادر کرد.

در سند این وزارتخانه آمده است: تقویت سیستم پایش اپیدمیولوژیک با تمرکز بر استقرار سامانه معاینات بدنی صبح و بعدازظهر در مدارس ابتدایی و راهنمایی و مهدکودک ها و معرفی سامانه اطلاع رسانی وضعیت اپیدمیولوژیک و نیز سامانه ثبت نام غیبت های ناشی از بیماری ضروری است.

همچنین به مدیران مدارس توصیه شد که با مقامات بهداشتی محلی همکاری و مشورت کنند. همچنین به معلمان توصیه شد از طریق پلتفرم ها و برنامه های آموزشی آنلاین با کودکانی که به دلیل بیماری نمی توانند در کلاس شرکت کنند کار کنند.

در اواسط اکتبر، کمیسیون ملی بهداشت چین از افزایش موارد بیماری های تنفسی در این کشور خبر داد. مقامات این افزایش را ناشی از لغو محدودیت های کرونا و گسترش سایر عوامل بیماری زا دانستند. علاوه بر این، در اواخر نوامبر، رسانه ها از ذات الریه تشخیص داده نشده در میان کودکان در شمال چین خبر دادند.

شیوع بیماری های تنفسی در چین زمانی مورد توجه قرار گرفت که سازمان بهداشت جهانی از چین خواست تا اطلاعات بیشتری در مورد بیماری های تنفسی و ذات الریه در بین کودکان چینی در هفته گذشته، مطابق با برنامه نظارت بر بیماری های نوظهور (ProMED) ارائه کند.

از سوی دیگر، کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی از کودکان چینی روی تخت‌های بیمارستانی را به اشتراک گذاشتند و رسانه‌های محلی شمال غرب چین ویدئوهایی از بیمارستان‌های شلوغ در این کشور منتشر کردند و نگرانی‌ها را در این باره تشدید کردند.

داده ها نشان می دهد که شیوع پاتوژن های معروف به مایکوپلاسما پنومونیه، یک عفونت باکتریایی رایج به ویژه در کودکان، از زمان لغو کامل محدودیت های کووید-19 در ماه مه، در چین افزایش یافته است.

موارد ابتلا به آنفولانزا، ویروس سنسیشیال تنفسی و آدنوویروس نیز از ماه اکتبر در این کشور افزایش یافته است.

۴۷۴۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.