افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

خبری از کاهش نرخ بهره در منطقه یورو نیست

  • کد خبر : 140178
خبری از کاهش نرخ بهره در منطقه یورو نیست

به گزارش بازار، یواخیم ناگل، رئیس بانک مرکزی آلمان و عضو هیئت رئیسه بانک مرکزی اروپا گفت: در حال حاضر برای اظهار نظر در مورد کاهش نرخ بهره هدف یا حدس و گمان در این مورد زود است. ” وی تاکید کرد: مسیر آینده نرخ سود مشخص نیست، زیرا هنوز تاثیر سیاست های انقباضی بر […]

به گزارش بازار، یواخیم ناگل، رئیس بانک مرکزی آلمان و عضو هیئت رئیسه بانک مرکزی اروپا گفت: در حال حاضر برای اظهار نظر در مورد کاهش نرخ بهره هدف یا حدس و گمان در این مورد زود است. ” وی تاکید کرد: مسیر آینده نرخ سود مشخص نیست، زیرا هنوز تاثیر سیاست های انقباضی بر تورم به طور کامل محقق نشده است.

اگرچه در بازار انتظار کاهش نرخ در آینده نزدیک وجود دارد. اما بر اساس اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB)، انتظار می‌رود در نشست سیاست‌گذاری دسامبر، تغییری در نرخ‌های بهره هدف این نهاد پولی ایجاد نشود. زیرا مقامات بانک مرکزی اروپا اعلام کردند که احتمال افزایش مجدد نرخ بهره رسمی وجود دارد و کاهش نرخ بهره هدف دور از ذهن است.

روسای بانک های مرکزی اسپانیا و فرانسه نیز از ایده بالا نگه داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی حمایت کرده اند. آنها بر لزوم اتخاذ یک رویکرد تدریجی برای اطمینان از انتقال مناسب سیاست پولی تأکید کردند. در حالی که تورم از اوج خود به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، سیاست گذاران تاکید می کنند که رسیدن به هدف 2 درصد زمان می برد و اثرات اولیه می تواند به طور موقت قیمت مصرف کننده را افزایش دهد.

اثرات سیاست پولی انقباضی بر اقتصاد دشوار منطقه یورو تأثیر می گذارد. این منطقه کاهش تولید و رشد را تجربه کرد و نظرسنجی های بدبینانه در مورد فضای کسب و کار حاکی از رکود احتمالی است. با این حال، خوش‌بینی وجود دارد که به دلیل عوامل مساعد مانند بازار کار قوی، سطوح پایین بدهی و سرمایه‌گذاری پررونق، می‌توان به «فرود نرم» دست یافت.

رئیس بانک مرکزی آلمان خواستار هماهنگی سیاست‌های پولی و مالی شد و دولت‌های عضو منطقه یورو را تشویق کرد تا هزینه‌های خود را برای همراهی با سیاست‌های پولی کاهش دهند و این روند را تا پایان بحران ادامه دهند. ناگل همچنین بر نیاز به کاهش قابل توجه ترازنامه بانک مرکزی اروپا در آینده، به معنای پیشنهادی برای کاهش بالقوه اندازه دارایی های بانک مرکزی اروپا تاکید کرد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز پیشنهاد بررسی احتمالی پرتفوی اوراق بهادار در دوران کرونا را داد که در راستای بررسی دوره سررسید چنین اوراقی انجام خواهد شد. برنامه اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا موسوم به PEPP تا پایان سال آینده ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=140178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.