افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

خبرگزاری دولتی: اظهارات روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره هشدار سرویس‌های مخفی واشنگتن به تهران درباره حمله تروریستی در کرمان صحت ندارد.

  • کد خبر : 187813
خبرگزاری دولتی: اظهارات روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره هشدار سرویس‌های مخفی واشنگتن به تهران درباره حمله تروریستی در کرمان صحت ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: منابع آگاه ایرانی ادعای وال استریت ژورنال آمریکا مبنی بر هشدار واشنگتن به تهران در مورد حمله تروریستی در کرمان را تکذیب کردند. یک منبع دیپلماتیک آگاه ادعای وال استریت مبنی بر هشدار اطلاعاتی آمریکا به ایران قبل از حمله تروریستی در کرمان را تکذیب کرد. […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: منابع آگاه ایرانی ادعای وال استریت ژورنال آمریکا مبنی بر هشدار واشنگتن به تهران در مورد حمله تروریستی در کرمان را تکذیب کردند.

یک منبع دیپلماتیک آگاه ادعای وال استریت مبنی بر هشدار اطلاعاتی آمریکا به ایران قبل از حمله تروریستی در کرمان را تکذیب کرد.

در همین حال، یک مقام امنیتی آگاه در واکنش به ادعای وال استریت ژورنال گفت: اگر پیامی امنیتی از سوی آمریکا رد و بدل شده، با هدف حفظ آن در برابر واکنش ایران بوده است.

این مقام امنیتی تصریح کرد: اگر پیامی امنیتی از سوی آمریکا رد و بدل شده است، با هدف حفظ واشنگتن در برابر شست ایران به ویژه پس از جنگ اسرائیل در غزه بوده است.

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، 18 دی ماه در سیزدهمین اجلاس جامعه علمیه قم، در سخنانی درباره وضعیت غزه پس از عملیات الأقصی، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد. . رژیم گفت: آمریکا با تمام قوا پشت این کار است. کار آمد و مدام این پیام را به ما داد که اولاً به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و ثانیاً به گروه های نیابتی آن در منطقه توصیه می کنیم که اقدامی نکنند. اقدام علیه ما

وزیر امور خارجه ایران همچنین در گفتگو با شبکه المیادین درباره پیام های آمریکا در اول دسامبر گفت: بله، آمریکایی ها از همان روزهای اول چندین پیام ارسال کرده اند که از ایران خواسته اند با خویشتن داری عمل کند، آمریکا به ایران پیام داد که رزمایش کند. خویشتن داری نکته دیگری که در این پیام ها مطرح شد این بود که آمریکا به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست و در تمام پیام هایی که آمریکا داد از ایران خواسته بود از گروه های مقاومت در عراق، سوریه، یمن و منطقه بخواهد هیچ کاری علیه اسرائیل و پایگاه های آمریکایی انجام ندهید.ایران هم گفت که اگر آمریکا می خواهد جنگ را متوقف کند باید در عمل این کار را انجام دهد نه اینکه طرف اسرائیل را بگیرد.

روز پنجشنبه به وقت ملی، وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که ایالات متحده مخفیانه به ایران هشدار داده است که داعش در حال آماده شدن برای انجام یک “حمله تروریستی” است.

به گفته این منابع، این هشدار محرمانه از آنجا به تهران مخابره شده است، جایی که آمریکا اطلاعاتی دریافت کرده بود که گروه خراسان وابسته به داعش در حال برنامه ریزی برای حمله به ایران است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=187813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.