افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

خبرنگار: دستاوردهای پزشکی امروز در کشور مایه مباهات است

  • کد خبر : 185001
خبرنگار: دستاوردهای پزشکی امروز در کشور مایه مباهات است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (دوشنبه 11 بهمن) در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد، اظهار داشت: روزی روزگاری. در دوران دفاعی ما با کمبودهای زیادی در حوزه پزشکی و بهداشت مواجه […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (دوشنبه 11 بهمن) در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد، اظهار داشت: روزی روزگاری. در دوران دفاعی ما با کمبودهای زیادی در حوزه پزشکی و بهداشت مواجه بودیم، اما امروز به برکت جانفشانی و تلاش فرزندان این سرزمین به نقطه بسیار خوبی رسیده ایم، به طوری که در دیدارها و دیدار با مقامات خارجی یکی از جمله درخواست ها همکاری با ایران در حوزه بهداشت و درمان و استفاده از دستاوردها و توانمندی های کشورمان در این بخش است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیر خود به اوگاندا برای شرکت در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها تصریح کرد: در دیدار با مقامات برخی از کشورها که در حاشیه این اجلاس انجام شد، درخواست وی برای استفاده و بهره مندی از توانمندی ها و دستاوردهای پزشکی و بهداشتی کشورمان باعث افتخار من شد.

وی ادامه داد: پزشکان و متخصصان وارسته و دلسوز کشورمان تقویت شده توسط انقلاب و نظام اسلامی در زمان اپیدمی کرونا به عنوان لشکر مخلص خدا وارد صحنه شدند و با ایثار و فداکاری خود آمار مرگ و میر را در کشور افزایش دادند. کاهش یافته است و حتی امروز. ما از جمله کشورهایی هستیم که در زمینه مقابله با کرونا وضعیت بهتری داریم و این مدال افتخار در سینه تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که توسط متخصصان، پزشکان و کادر پزشکی خوش‌نظر به دست آمد.

مخبر در ادامه با تاکید بر اینکه در علم و فناوری نقطه توقفی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نباید به دستاوردها و نتایج بسنده کرد زیرا علم و فناوری موضوعی پویا و مستمر است و باید بتوانیم بر پژوهش مستمر تکیه کنیم. و تحقیق کنید، همیشه به روز باشید و طبق مسائل روز عمل کنید.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به عضویت کشورمان در مجامع و سازمان های بین المللی مانند سازمان همکاری شانگهای، بریکس و همکاری با اتحادیه اوراسیا، گفت: این ظرفیت و امکان باید در اختیار محققان حوزه بهداشت و درمان قرار گیرد تا بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم. می تواند با ارائه قابلیت ها و خدمات، داروهای کشور را علاوه بر کشور به خارج از مرزها صادر کند.

وی افزود: امروزه دیگر افراد جامعه برای درمان نیازی به سفر به کشورهای دیگر ندارند و خدمات درمانی بهینه در کشور ارائه می شود.

این مخبر همچنین با اشاره به اینکه بیش از 96 تا 97 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تامین می شود، گفت: وزارت بهداشت ضمن تلاش برای تولید درصد باقیمانده از داروهای مورد نیاز کشور، باید بر ظرفیت نخبگان کشور تکیه کند. تولید مواد خام دارویی در داخل

معاون اول رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع طرح درمان خانواده و نظام ارجاع نیز اشاره و تصریح کرد: طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع باید تدوین و تکمیل شود تا بیماری افراد به موقع تشخیص داده شود و به موقع تشخیص داده شود. روند درمان باید به موقع شروع شود.

وی موضوع سلامت را یکی از دغدغه های اصلی مردم دانست و بر لزوم ساماندهی مدارک الکترونیکی پزشکی متناسب با پیشرفت و فناوری تاکید کرد و افزود: باید در حوزه های مختلف مانند حوزه هوش مصنوعی به فعالیت های خود سرعت ببخشیم چرا که هوش مصنوعی به زودی همه ابعاد را در بر می گیرد و حوزه ها را در بر می گیرد و برای اینکه در پیشرفت این حوزه عقب نمانیم باید از این به بعد فکر و برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور میانگین سنی جوان برندگان جایزه رازی را نشانه امید به آینده کشور دانست و افزود: این جشنواره به نام زکریای رازی دانشمند بزرگ ایرانی نامگذاری شده است و این برای ما افتخار است. ، اما نباید به این موضوع بسنده کرد، بلکه باید جلو رفت تا هر روز شاهد ظهور دانشمندان و بزرگانی چون رازی در کشور باشیم.

معاون اول رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود به مشکلات غزه نیز اشاره کرد و تصریح کرد: نمی توان از فجایع غزه چشم پوشی کرد. حوادث غزه بی سابقه است و متاسفانه همه مجامع بین المللی کارایی خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با دبیرکل سازمان ملل گفت: در این دیدار به آقای گوترش گفتم که اگر قانون بد و ظالمانه وتو وجود نداشت، حداقل کشتار مردم غزه متوقف می شد. یک سال پیش یک ماه

این مخبر اضافه کرد: هر روز شاهد کشته و شهادت بین 200 تا 300 نفر در غزه هستیم که اکثر آنها زن و کودک هستند و از آنجایی که رژیم صهیونیستی نتوانست در میدان نبرد به موفقیت دست یابد، مردم بی دفاع و دیگر سربازان را به هلاکت می رساند. این اتفاق افتاده است که امیدوارم هر چه زودتر ریشه های فساد از منطقه ریشه کن شود و شاهد صلح در همه کشورها باشیم.

پیش از سخنان معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در خصوص اهمیت پژوهش در حوزه درمان سخنرانی کردند. و پزشکی

شایان ذکر است از برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با حضور معاون اول رئیس جمهور با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.