افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

خاویار بادمجان یک غذای خوشمزه است که سه بار سرخ می شود و برای زمانی که وقت پختن ندارید عالی است.

  • کد خبر : 23507
خاویار بادمجان یک غذای خوشمزه است که سه بار سرخ می شود و برای زمانی که وقت پختن ندارید عالی است.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به اسمارتک نیوز– دقت کرده اید که مادرها وقتی وقت کم دارند یا یک روز حوصله آشپزی ندارند، می روند یخچال و هر چه پیدا می کنند در قابلمه می گذارند و آب و ماکارونی را اضافه می کنند و بعد چیزی که می گویند به شما […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

اسمارتک نیوز– دقت کرده اید که مادرها وقتی وقت کم دارند یا یک روز حوصله آشپزی ندارند، می روند یخچال و هر چه پیدا می کنند در قابلمه می گذارند و آب و ماکارونی را اضافه می کنند و بعد چیزی که می گویند به شما می دهند. که غذاست، مادرها به آن غذا می گویند، وقتی از آنها می پرسی این را کی می خورند، می گویند آن روز فلانی درست کرده، بچه هایشان با ذوق خوردند… خب خاطرات خوبت را به خاطر نمی آورم. خلاصه اینکه اگر مادرتان یا هرکس دیگری با برخی غذاها حال شما را بد کرده است، توصیه می کنیم این ذهنیت را کنار بگذارید و از غذاهای خوشمزه امروز ما لذت ببرید.

غذای امروز خاویار بادمجان است که همانطور که از نامش پیداست با بادمجان درست می شود و این لذیذ لعنتی که به هر شکلی خوشمزه است، قرار است به این غذای آبدار و رنگارنگ لطافتی ضروری بدهد. آیا تا به حال توجه کرده اید که بادمجان می تواند به اندازه سیب زمینی شیک باشد، زیرا می توان آن را به هر شکلی خورد، چه سرخ شده، آب پز یا کبابی؟ قبول کنیم که سوخاری و گریل واقعا شگفت انگیز است حالا غذاهای لذیذ امروزی هم با برنجال کبابی درست می شود و شباهت هایی به میرزاکسمی دارد و از این هم خوشمزه تر است، پس با دستور پخت این غذای خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک خاویار بادمجان.

  • بادمجان: سه عدد بزرگ
  • پیاز: یک میخک بزرگ
  • سیر: دو حبه
  • فلفل دلمه ای: یک عدد
  • گوجه فرنگی: چهار عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو: یک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان دلخواه
  • روغن: به مقدار لازم

بادمجان-خاویار-26

طرز تهیه خاویار بادمجان

برای تهیه این غذای فوق العاده و لذیذ با بادمجان در مرحله اول باید به سراغ ماده اصلی این غذا یعنی بادمجان ها بروید و اگر طعم زغالی بادمجان ها را دوست ندارید و آزارتان می دهد، آن ها را کباب کنید. می توانید آنها را در فر برشته کنید.

حالا بعد از اینکه بادمجان ها را به هر شکلی که دوست دارید کبابی کردید باید پوست آن ها را جدا کنید و با گوشت کوب یا ته لیوان خوب چرخ کنید و سپس پیاز را ریز خرد کنید. در تابه مناسبی روغن بزنید و بعد از این کار پیازهایتان سبک و طلایی شود، وقت آن است که سیر را رنده کنید و به ماهیتابه اضافه کنید، فقط مواظب باشید سیر را زیاد سرخ نکنید چون ممکن است زود بسوزد. این کار را فقط در حدی انجام دهید که عطر سیر بلند شود.

padmjan 5656

حالا فلفل هایی را که نگینی خرد کردید به سیر و پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید و بعد از نرم شدن کامل فلفل های خرد شده گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و رنده کرده و به تابه اضافه کنید و در آخر به تابه اضافه کنید و بعد از آن به تابه اضافه کنید. ماکارونی گوجه فرنگی و حالا مواد را خیلی قوی مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. حالا در این قسمت از کار نوبت به اضافه کردن اصل کار یعنی بادمجان های کوبیده شده به بقیه مواد می رسد.

بعد از این کار خوب باید آن ها را با مواد دیگر تابه مخلوط کرده و تفت دهید، حالا آبلیمو و ادویه ها را اضافه کنید و یک لیوان آب جوش در تابه بریزید تا غذای شما کاملا پخته شود و بعد از این که آب آن کاملا کشیده شد. شروع به اضافه کردن روغن کردید، بدانید که غذا آماده است، فراموش نکنید که سبزیجات با این غذا عالی هستند، پس حتما غذای خود را با آن سرو کنید، آن را بنوشید.

غذا-خاویار-بادمجان-مجلسی-2

اگر دوست دارید آشپزی ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانوز سر بزنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=23507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.