افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

خانواده های شهید و ایثارگر پشتوانه محکم نظام هستند

  • کد خبر : 226613
خانواده های شهید و ایثارگر پشتوانه محکم نظام هستند

به گزارش گروه اجتماعی زندگی; دکتر سیدابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در نوزدهمین مقصد جلسات نظارت ستاد به بنیاد شهید و امور ایثارگران رفت و پس از بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای این نهاد با توضیحات حاضرین در خصوص کیفیت عملکرد «برنامه عملیاتی «سامانه پایش طرح» و سامانه «پایش برنامه عملیاتی» به «خدمات الکترونیکی» […]

به گزارش گروه اجتماعی زندگی; دکتر سیدابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در نوزدهمین مقصد جلسات نظارت ستاد به بنیاد شهید و امور ایثارگران رفت و پس از بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای این نهاد با توضیحات حاضرین در خصوص کیفیت عملکرد «برنامه عملیاتی «سامانه پایش طرح» و سامانه «پایش برنامه عملیاتی» به «خدمات الکترونیکی» این بنیاد اطلاع رسانی شد و سپس با حضور در جلسه مسئول نظارت ستاد، ضمن استماع گزارش عملکرد شهدا و ایثارگران بنیاد امور ایثارگران در راستای بهبود و ارتقای عملکرد این نهاد و تقویت خدمت رسانی به ایثارگران به ارائه دیدگاه های خود پرداخت.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از غرفه های نمایشگاهی از عملکرد و دستاوردهای این سازمان، از تمامی کسانی که در حال و گذشته در این بنیاد برای خدمت رسانی به ایثارگران، خدمت و تکریم خانواده ها تلاش کرده اند، قدردانی کرد. شهدا و جانبازان و ترویج فرهنگ. وی ایثار و شهادت را یکی از مهمترین رسالت های بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تصریح کرد: هرچند قبل از دولت مردمی خدمات مهمی به جامعه هدف این بنیاد ارائه می شد، اما باید به رویکرد تحول آفرین مردمی متوسل شد. دولت در حاکمیت این بنیاد باید با نگاهی تحول آفرین به ارتقای خدمات و عملکرد خود از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب ادامه دهد.

وی اولین گام در رویکرد تحول آفرین در حوزه عملکرد را ارزیابی میزان تحقق اهداف پیشنهادی قانونگذار و در رأس آن سیاست های کلی نظام، منویات مقام معظم رهبری دانست. انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی این بنیاد را مورد توجه قرار دادند و افزودند: در اهداف و وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از مسائل خدماتی، بر مسائل فرهنگی تاکید شده است.

دکتر رئیسی خدمات و مسئولیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران را در قبال ایثارگران مهم دانست و اظهار داشت: ارائه این خدمات مقدمه ای برای تحقق هدف اصلی یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که ایثارگران از آن بهره می برند. و بنیاد امور ایثارگران باید با استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف اعم از رسانه ملی و وزارت علوم و آموزش و پرورش و همچنین نحوه ارتباط با فعالان عرصه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، اتاق‌های فکر، رویکردها و مأموریت‌های لازم را برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت آماده کند. حوزه سینما، تئاتر و سایر رشته های هنری.

وی با تاکید بر استفاده از روش های مناسب برای ارائه خدمات به جامعه هدف شهدا، افزود: کیفیت ارائه این خدمات نباید موجب احساس ظلم به خانواده های شهدا و جانبازان شود و بازتاب منفی بر جامعه نداشته باشد. و دیگران باید معتقد باشند که ارائه این خدمات مصداق بی عدالتی و تبعیض نیست، بلکه اجرای عدالت از طریق ایثار و فداکاری است.

رئیس جمهور در ادامه تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران با محوریت کار فرهنگی و خدمات رسانی با محوریت عدالت توزیعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: از جمله موارد بسیار مهم در ارتباط با خانواده شهدا و ایثارگران و به ویژه فرزندان شهدا، موضوع مسکن و اشتغال است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، بنابراین باید به ایجاد فضای کسب و کار برای فرزندان شاهد توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه خانواده های معظم شهدا پرچم های ایثار و شهادت هستند که در هر مکان و کشوری برافراشته شده و باید همیشه برافراشته باشند، تاکید کرد: حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در عرصه های مختلف جامعه از آسیب های زیادی جلوگیری می کند، بنابراین شما باید به آنها بدهید. به سرمایه های هنگفت و پشتوانه های مستحکم نظام می نگریست و نگذاشت از نظر حقوقی، فکری و رفتار فردی و اجتماعی آسیبی ببینند.

دکتر رئیسی همچنین بر لزوم حفظ سلامت اقتصادی و مالی بنیاد شهید تاکید کرد و افزود: سعی کنید تا حد امکان فعالیت های اقتصادی بنیاد شهید شرکت را به سمت سهامداران سوق دهید.

رئیس‌جمهور همچنین به همه مدیران و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران توصیه کرد: پیشقدم باشند و آستانه تحمل شکایات احتمالی خانواده‌های شهدا و ایثارگران را بالا ببرند و با آنان مدارا کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=226613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.