افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
10

خانه تکانی بدون سردرد و گردن درد با این دمنوش گیاهی خانگی درمان سر و پا است!

  • کد خبر : 19150
خانه تکانی بدون سردرد و گردن درد با این دمنوش گیاهی خانگی درمان سر و پا است!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز_ بهترین آب و هوا برای پرورش درختان پرتقال گرم و مرطوب است و در مناطق گرمسیری و در آسیا در چین و هند به طور گسترده کاشته می شود. در ایران درختان نارنج در استان های مازندران، گیلان و فارس به خوبی رشد می کنند. […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

شایانوز_ بهترین آب و هوا برای پرورش درختان پرتقال گرم و مرطوب است و در مناطق گرمسیری و در آسیا در چین و هند به طور گسترده کاشته می شود. در ایران درختان نارنج در استان های مازندران، گیلان و فارس به خوبی رشد می کنند. بهارنارنج که گل درخت نارنج است و در نیمه دوم اردیبهشت ماه برداشت می شود، سوغاتی از شهرهای بابل و شیراز است. نوشیدنی های گرم در هر زمانی از سال خوب هستند، حالا تصور کنید نوشیدنی پر خاصیت بنوشید. چای بهار نارنج از شکوفه های نارنج که عطر و طعم بی نظیری دارد. این مانوش نه تنها طعم خوبی دارد، بلکه دارای خواص بدنی بسیاری است که در اکثر خانه های ایرانی می توانید پیدا کنید. بهارنارنج از گل ها و جوانه های درخت نارنج به دست می آید که در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. طعم این چای سنتی کمی تلخ است، اما عطر بسیار مطبوعی دارد که مشروب آن برای کسی محال است، اما به دلیل تلخی آن، مردم از کمی عسل برای شیرین کردن طعم آن استفاده می کنند. بهار نارنج را نه تنها به صورت چای می توان نوشید، بلکه از آب آن در تهیه حلوا و مربا نیز استفاده می شود و مصارف دارویی و عطری نیز دارد و برای سلامت پوست بسیار مفید است.

خواص چای بهار نراج برای کسانی که نمی دانند

اعصاب و روان

  • مهم ترین ویژگی چای بهار نارنج کمک به اختلالات خواب است، استفاده از این دمنوش برای رفع خواب برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند بسیار موثر است زیرا دارای عطر طبیعی است که بسیار آرامش بخش است. بهترین زمان برای نوشیدن آب پرتقال یک ساعت قبل از خواب است تا به شما کمک کند راحت بخوابید.
  • این چای برای استرس روزانه مفید است. چای بهار نارنج سرشار از ویتامین C، فلاونوئیدها و کاروتن است که ترکیب آنها باعث کاهش اضطراب می شود. عطر این چای نیز باعث تمرکز و نشاط شما می شود.
  • دردهای قاعدگی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که خانم‌ها هر ماه تجربه می‌کنند، اما شما می‌توانید با استفاده از چای بهار نارنج دردهای خود را کاهش دهید.
  • دمنوش بهار نارنج برای افرادی که سردردهای شدید دارند بسیار موثر است به همین دلیل پیشنهاد می شود به جای استفاده از داروهای شیمیایی روزانه دو فنجان از بهار نارنج را برای تسکین سردرد خود مصرف کنند.
  • یکی از مهمترین کاربردهای چای بهار نارنج استفاده از آن برای درمان و بهبود سوء هاضمه است. این دمنوش در طب سنتی و درمان این مشکل کاربرد فراوانی دارد.

اعصاب

دستگاه گوارش

خاصیت منحصر به فرد بهارنارنج این است که داروی فوق العاده مفیدی برای رفع تمام مشکلات گوارشی است.

این چای به عملکرد صحیح و بهتر معده کمک می کند و روده ها نیز می توانند بهتر عمل کنند.

دردهای معده با این چای کاهش یافته و از بین می رود و رفلاکس معده نیز بهبود می یابد.

یکی از خواص بی نظیر چای بهارنارنج این است که برای درمان یبوست استفاده می شود و کسانی که از یبوست رنج می برند می توانند از این دمنوش برای بهبود این مشکل استفاده کنند.

برای کاهش وزن

یکی از تاثیرگذارترین خواص بهارنارنج این است که برای رفع چاقی بسیار مفید است. از این چای می توان برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده آل استفاده کرد. ترکیب فعال بهارننج و چای آن باعث افت قند خون می شود و در نتیجه ممکن است به مرور زمان دچار کاهش وزن شود.

آن دسته از افرادی که چای بهار نارنج را برای کاهش وزن انتخاب می کنند، می توانند سلامت بهتر و واضح تری را تجربه کنند و همچنین وزن خود را کاهش دهند.

برای پوست

یکی از جذاب ترین خواص بهارنارنج این است که به درمان مشکلات پوستی کمک زیادی می کند و پوست را زیبا و شفاف می کند. عرق بهارنارنج و بخور بهارنارنج باعث نرمی و لطافت پوست می شود و خشکی سطح پوست از بین می رود. این روش درمانی پیری پوست را به تاخیر می اندازد و پوست را جوان می کند.

3

مضرات چای بهارنارنج

چای بهرنارنج یکی از دمنوش هایی است که خواص فراوانی دارد اما استفاده زیاد از هر کدام می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. نوشیدن زیاد آب پرتقال نیز مضر است. کسانی که قلب ضعیف و بیمار دارند یا از مشکلات فشار خون رنج می برند، نباید بی رویه چای بهار نارنج مصرف کنند. همچنین زنان باردار باید در مصرف این چای احتیاط کنند. به طور کلی آن دسته از افرادی که فشار خون و ضربان قلب بالا برای آنها مضر است، نباید بی رویه و بی رویه از این چای استفاده کنند.

طرز تهیه چای بهار نارنج

برای تهیه چای بهارنارنج باید بهارنارنج را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه دم کنید. می توانید مقداری چای سیاه هم تهیه کنید و به همراه آب پرتقال جداگانه در فنجان بریزید. به هر فنجان یک قاشق غذاخوری آب بهارنارنج اضافه کنید و در پایان دم کرده خود را با عسل شیرین کنید. این دمنوش یکی از بهترین و محبوب ترین دمنوش های گیاهی است که می توان به صورت روزانه از آن استفاده کرد.

پایان

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.