افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

خانم محمدی: عملکرد تیم ها در آسیا قابل مقایسه با داخلی نیست/ برای حضور قدرتمند باید بهترین بازیکنان را جذب کرد.

  • کد خبر : 29729

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس برای موفقیت در آسیا باید برنامه ریزی مالی و جذب بازیکنان خوب داشته باشد. حسن خانمحمدی در گفت وگو با میزان، با بیان اینکه شروع فصل همیشه باعث ناراحتی تیم فوتبال پرسپولیس می شود، اظهار داشت: پرسپولیس همیشه در ابتدای هر فصل و امسال هم در پیش فصل، […]

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس برای موفقیت در آسیا باید برنامه ریزی مالی و جذب بازیکنان خوب داشته باشد.

حسن خانمحمدی در گفت وگو با میزان، با بیان اینکه شروع فصل همیشه باعث ناراحتی تیم فوتبال پرسپولیس می شود، اظهار داشت: پرسپولیس همیشه در ابتدای هر فصل و امسال هم در پیش فصل، فراز و نشیب های زیادی دارد. مسائل ثانویه در کار او به وجود آمد. باید مدیریت خوبی با بازیکنان انجام شود، کسانی که مسئولیت نقل و انتقالات را بر عهده دارند باید طوری رفتار کنند که بازیکنان گلایه نکنند و با جان و دل برای پرسپولیس بازی کنند.

وی با بیان اینکه پرسپولیس امسال کار سختی پیش رو دارد، گفت: پرسپولیس در این فصل در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت و باید بازیکنانی جذب کند تا مقابل تیم های قدرتمند آسیایی بهترین عملکرد را داشته باشد. چون تیم های باشگاهی قاره آسیا عملکردشان را با فوتبال ایران نمی توان مقایسه کرد و کاملا به فوتبال حرفه ای نگاه می کنند. همه امکانات را به تیم هایشان می دهند و یکی از بازیکنانشان به اندازه باشگاه پرسپولیس ارزش دارد.

*قرارداد بازیکنان باید مدیریت شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس برای موفقیت در آسیا باید برنامه ریزی مالی مناسبی داشته باشد و بازیکنان خوبی جذب کند تا در لیگ قهرمانان حرفی برای گفتن داشته باشد. اگر یک تیم ایرانی توانست تیم های خوب غرب و شرق آسیا را شکست دهد به این دلیل بود که بازیکنان ایرانی کارهای بزرگ و کارهای ویژه انجام دادند.

این کارشناس فوتبال درباره رقم بالای قراردادهای بازیکنان فوتبال گفت: پرداخت های بالایی به بازیکنان در سراسر فوتبال دنیا وجود دارد. بازیکنانی که به سطح اول فوتبال می رسند بیش از 10 سال بازی نمی کنند، بنابراین باید در این مدت به فکر زندگی و آینده مالی خود باشند. اگر میلیاردها دلار در فوتبال ایران وجود دارد و جامعه با آن مخالفت می کند، باید آن مبالغ را مدیریت کرد، اما بازیکنان در بستن قراردادهای میلیونی مقصر نیستند و می توانند همین مبلغ را در لیگ های خارجی دریافت کنند.

* ما فقط از فوتبال پایه می خوانیم

وی در ادامه افزود: بعد از جدایی بازیکنان می گویند این بازیکن تعصب نداشت و تیمش را با 2 میلیارد تومان بیشتر معاوضه کرد. مشکلات زیادی در فوتبال وجود دارد، کدام فوتبالیست بیمه است؟ من در 27 سالگی فوتبالم را تمام کردم، بیمه ورزشی نداشتم و هزینه های درمانی ام را خودم پرداخت کردم. فوتبال ایران هنوز در بسیاری از بخش ها حرفه ای نشده است و باید روی برنامه ریزی، مدیریت و تمرین بیشتر کار شود.

خانم محمدی در پایان با اشاره به اینکه فوتبال در رده سنی ابتدایی مظلوم است، خاطرنشان کرد: 5 سال است که در فوتبال ابتدایی فعالیت می کنم و کاستی های زیادی در این بخش دیده ام. آنها باید مراقب این رده سنی بسیار بزرگتر و بهتر در رده ملی و باشگاهی باشند. ما فقط در مورد فوتبال پایه می خوانیم و حتی برنامه های تلویزیونی هم 10 دقیقه به این مقوله نمی پردازند. صدها میلیارد تومان برای تیم فوتبال بزرگسالان هزینه می شود اما حتی یک درصد هم برای تیم های پایه باشگاه خرج نمی شود. چقدر برای بازیکنانی مثل مهدی عبدی و محمد عمری هزینه شده است؟ اما در فصل نقل و انتقالات برای جذب بازیکن از تیمی دیگر بیش از 21 میلیارد تومان هزینه کردند. تیم های پایه هیچ ارزشی برای باشگاه ها ندارند و قرارداد مربیان رده های سنی فقط برای هزینه رفت و آمد آنهاست.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)